Flådeejer.
Fra : BJ

Dato : 27-08-05 12:33

Har vi en autoøkonom i gruppen som kunne lave en lille sammenligning mellem
"de anerkendte" mærker og Hyudai..?

Bilparken se således ud:

1) 1 Direktørpotte
2) 1 Regnskabschefpotte
3) 1 Salgschefpotte
4) 2 Sælgerpotter
5) 1 Varepotte

Som adm.direktør og virksomhedsejer er det vigtigt at bundlinen optimeres,
således virksomheden konsolideres bedst muligt.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-08-05 13:06

On Sat, 27 Aug 2005 13:32:48 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Som adm.direktør og virksomhedsejer er det vigtigt at bundlinen optimeres,
>således virksomheden konsolideres bedst muligt.

Hvis vi nu skal være flinke, så får 1 2 og 3 hver sin 3.3 liters
Sonata.

For at der lissom skal være lidt forskel på folk, så får sælgeren én
magen til min.

Hyundai har også en kassevogn. H1 tror jeg den hedder. Den kan vel
fåes på gult til ca. 130.000 kr.?

Så har man brugt ca. 1.400.000 kr.

Det er vel sådan ca. hvad 2 Bimmere af nogenlunde størrelse koster.

Hvis der skal være forskel på Adm. dir. og de øvrige ansatte, kan man
jo smide en Terracan i nakken på ham, til det grove. Bådtrailer osv.
Det er "bare en halv mille ekstra.

Så er det jo et spørgsmål om, hvem der skal gå? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 13:18

KLIP

> Hvis vi nu skal være flinke, så får 1 2 og 3 hver sin 3.3 liters
> Sonata.

Nope..

1 x 3,3, 2 x 2,4 aut, 2 x 2,4 samt 1 x Matrix Van.

Samlet *prisliste* udgift: 1.545.000 kr.

Værkstedsudgifter i 3 år: 0,0 kr.

Hvad skal vi sætte afskrivningen til: 30% på samtlige mærker pr. år..?

Hvad kan den adm.direktør (virksomhedsejeren) flytte over til konsolidering
af virksomheden med blot 28 (30) procents beskatning..?

Han kan jo starte med at sælge sin A8, MB, BMW, Porsche Stationcar osv.
......))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 13:31

> Hvad kan den adm.direktør (virksomhedsejeren) flytte over til
> konsolidering af virksomheden med blot 28 (30) procents beskatning..?

Hvad mener du??

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 13:39

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad mener du??

Det jeg skriver .... øget overskud til overflytning for konsolidering (eks.
penge i et holdingselskab).

Forstår du det nu....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 13:59

> Det jeg skriver .... øget overskud til overflytning for konsolidering
> (eks. penge i et holdingselskab).
>
> Forstår du det nu....?

Ja, men du roder godt rundt i ordene ;)

Hvad ønsker du at vide? Jeg forstår ikke helt de spm.

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 14:05

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad ønsker du at vide? Jeg forstår ikke helt de spm.

Med udgangspunkt i Hyundai Sonata, bedes du med sammenlignelige europæiske
mærker lave en driftsomkostningsberegning på nævnte bilpark.

Bilparken skiftes ud hvert 3. år.

Du skal *ikke* anvende flådeejerpriser, men standard prislistepriser
(dagspriser). Alt andet vil blot forplumre forståelsen.

Er du autoøkonom vil dette evt. være et allerede bestående
Excel-regneark..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 14:22

> [...]
> (dagspriser). Alt andet vil blot forplumre forståelsen.
>
> Er du autoøkonom vil dette evt. være et allerede bestående

Der er pænt mange ubekendte faktorer, så man vil - som jeg ser det - ikke
kunne bruge en sådan beregning til noget.

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 14:28

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er pænt mange ubekendte faktorer, så man vil - som jeg ser det - ikke
> kunne bruge en sådan beregning til noget.

Det er bl.a. årsagen til, jeg har skiftet fra et stort anerkendt
revisionsselskab over til et lokalt mere i min virksomhed interesseret
mindre revisionsselskab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 15:18

> Det er bl.a. årsagen til, jeg har skiftet fra et stort anerkendt
> revisionsselskab over til et lokalt mere i min virksomhed interesseret
> mindre revisionsselskab.

Erhm... hvordan skal det forståes?????? :|

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 15:24

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Erhm... hvordan skal det forståes?????? :|

Som jeg skrev.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 15:28

> [...]

Det er bl.a. årsagen til, jeg har skiftet fra et stort anerkendt
revisionsselskab over til et lokalt mere i min virksomhed interesseret

Hvordan skal et lokalt revisionsfirma kende disse faktorer bedre end din
tidligere revisor. Begge firmaer kræver de samme informationer for at du
kan få en realistisk beregning. Det giver ingen mening?

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 15:34

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det giver ingen mening?

Jow, hvis du er ejer af en lille virksomhed.

Situationen indenfor store revisionsselskaber er ved at være sammenlignelig
med eks. en meget stor dansk banks behandling af småvirksomhederne i hine
tider.

Vi er blot til ulejlighed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 15:42

> Situationen indenfor store revisionsselskaber er ved at være
> sammenlignelig med eks. en meget stor dansk banks behandling af
> småvirksomhederne i hine tider.
>
> Vi er blot til ulejlighed.

Nu generaliserer du - det kan du ikke (og jeg VED det)!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 15:48

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu generaliserer du - det kan du ikke (og jeg VED det)!

Det vil tiden jo så vise.

Jeg vil da være glad på min kollegers vegne, hvis jeg tager noget så grusomt
fejl.

På den anden side, bliver der vel også ryddet op i bestanden af
revisionsselskaber, når den verserende retssag ganske givet tabes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 15:51

> Jeg vil da være glad på min kollegers vegne, hvis jeg tager noget så
> grusomt fejl.

Der hvor jeg er ansat kan jeg ihvertfald sige at man ikke mener at nogen
kunder er til ulejlighed!

> På den anden side, bliver der vel også ryddet op i bestanden af
> revisionsselskaber, når den verserende retssag ganske givet tabes.

Hvad??

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 16:03

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad??

Hmmm ... er der ikke et verdensomspændende revisionsselskab som trues af
total nedsmeltning..???

Det er da utroligt, du som professionel skal hente din viden hos en 100%
lægmand.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3225398/

PS: Hvad skal der til for at folk læser aviser:
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3227712/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 16:37

> [...]
> af total nedsmeltning..???
>
> Det er da utroligt, du som professionel skal hente din viden hos en

Nååå... rolig nu - tror den artikel er skrevet ud fra det synspunkt at
"overdrivelse fremmer forståelsen" ;)

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 16:43

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nååå... rolig nu - tror den artikel er skrevet ud fra det synspunkt at
> "overdrivelse fremmer forståelsen" ;)

Jeg er blevet belært om at forholde mig til det skrevne.

Det gør jeg så..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 16:25

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in news:43107de2$0$78282$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Der hvor jeg er ansat kan jeg ihvertfald sige at man ikke mener at nogen
> kunder er til ulejlighed!

Så mangler du/I såmend bare nogle af de trælse kunder. :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 16:12

On Sat, 27 Aug 2005 16:48:19 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>På den anden side, bliver der vel også ryddet op i bestanden af
>revisionsselskaber, når den verserende retssag ganske givet tabes.

Det kunne være rart - når nu du skriver offentligt - at du udtrykte
dig så vi andre havde blot en lille cahnce for at forstå var du taler
om. Thomas lader også til at have problemer, med at forstå hvad du
snakker om. For mig er det fuldstændig sort, bortset fra du gerne vil
have den billigst mulige bilpark, og ikke akn forstå man ikke kan lave
en meningsfuld beregning på det grundlag du giver.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 16:15

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne være rart - når nu du skriver offentligt - at du udtrykte
> dig så vi andre havde blot en lille cahnce for at forstå var du taler
> om.

Jeg beklager at appellere til selvstændig tankevirksomhed.

Jeg skal søge at udtrykke mig så klart at ingen fremtidigt selv skal
anstrenge sig det mindste.

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Frederik C

Dato : 27-08-05 16:27

> [...]
>
> Jeg beklager at appellere til selvstændig tankevirksomhed.
>
> Jeg skal søge at udtrykke mig så klart at ingen fremtidigt selv skal

Wear Sunscreen fik jeg.

Hail Atlantis? En ironisk hylest til et synkende samfund?

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 16:29

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Wear Sunscreen fik jeg.
>
> Hail Atlantis? En ironisk hylest til et synkende samfund?

Det vil jeg helt lade være op til din egen fantasi og indlevelsesevne..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Frederik C

Dato : 27-08-05 16:43

> [...]
>
> KLIP

> Det vil jeg helt lade være op til din egen fantasi og indlevelsesevne..

Så svæver svaret da vist i vinden... :)

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 16:44

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så svæver svaret da vist i vinden... :)

LOL..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-05 21:27

> ~~wear sunscreen~~

Det er da grumme så musikals denne gruppe bliver.
Først Donovan
Dernæst Dylan
og så til sidst Ray Charles.

Hvad sker der dog i gruppen?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 21:35

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da grumme så musikals denne gruppe bliver.
> Først Donovan
> Dernæst Dylan
> og så til sidst Ray Charles.
>
> Hvad sker der dog i gruppen?

Det må være den danske hygge, der spreder sig..

--
Bjørn J.
~~... ved landsbyens gadekær~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-08-05 19:32

> Det må være den danske hygge, der spreder sig..

Lyder sandsynligt, nu bliver det mørkere og mere tid foran skærmen.

Brummer: 'Hvem sidder der bag skærmen......'

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 17:12

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Jeg skal søge at udtrykke mig så klart at ingen fremtidigt selv
> skal anstrenge sig det mindste.

Det er ofte det bedste udgangspunkt når man ønsker at opnå noget...
især uden umiddelbare omkostninger.

Hvis man samtidig kan undgå at træde nogen over tæerne, burde chancen
for succes være over middel.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 17:18

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ofte det bedste udgangspunkt når man ønsker at opnå noget...
> især uden umiddelbare omkostninger.

I modsætning til ovennævnte, kan jeg sagtens selv regne.

> Hvis man samtidig kan undgå at træde nogen over tæerne, burde chancen
> for succes være over middel.

Det er praktisk taget umuligt.

--
Bjørn J.
~~hail atlantis~~

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 19:16

On Sat, 27 Aug 2005 17:15:15 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg beklager at appellere til selvstændig tankevirksomhed.

Det kan da godt være at jeg ikke er den hurtigste bil i gruppen, men
jeg plejer nu godt at kunne lægge til og trække fra. Hvis jeg ikke
forstår dig, så er jeg ret sikker på jeg ikke er den eneste.

....er du forøvrigt overhovedet interesseret i at få et kvalificeret
svar på dit spørgsmål, eller vil du bare bekræftes i at det da sikkert
er billigere at købe koreanske biler fremfor tyske?

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 19:24

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ...er du forøvrigt overhovedet interesseret i at få et kvalificeret
> svar på dit spørgsmål, eller vil du bare bekræftes i at det da sikkert
> er billigere at købe koreanske biler fremfor tyske?

Det er jeg da, men er blevet belært om, det er umuligt.

Men måske andre, der ikke lige er hurtige i optrækket, kan have stor glæde
af et beregningseksempel.

Jeg er ikke i markedet for ny bil pt. Jeg er gift med min Volvo S80 T6 'mit
alles drum und dran'.

Stod jeg og var mere end 'én selv' i "koncernen", ville jeg fluks nappe en
Hyundai Sonata 3.3 V6.

Den er rundt regnet +200.000,- kr. billigere end en (næsten) tilsvarende
Volvo S60 2.4 (som jeg alligevel ikke kan få på eller rettere komme ud af
uden en dåseåbner).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 19:38

On Sat, 27 Aug 2005 20:24:06 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det er jeg da, men er blevet belært om, det er umuligt.

Kun udfra de oplysninger du kommer med. Hvis man skulle foretage en
kvalificeret beregning, er man nødt til at tage så mange valg, at
udregningen kan være ligegyldig, fordi du sikkert ville have valgt
anderledes end jeg.

Første valg *du* skal tage, er hvilke biler du vil sammenligne med.
Det kan ikke nytte noget bare at stange nogle enkelte eksempler ud, og
så lade os andre vælge hvad vi vil sammenligne med. Så kan vi jo også
kommentere om vi mener de har en sammenlignligkvalitet.

>Men måske andre, der ikke lige er hurtige i optrækket, kan have stor glæde
>af et beregningseksempel.

Ja, men kun hvis man ved hvad der bliver beregnet.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 19:48

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Første valg *du* skal tage, er hvilke biler du vil sammenligne med.

Så behøver du ikke ulejlige dig.

Jeg kan selv slå op i prislisten for Ford Mondeo, VW Passat, Audi A4, Mazda
6, Nissan Primera osv.

Jeg finder nok også en varepotte at sammenligne med i ovennævntes
modelprogram.

Udstyrslisterne samt motorvarianterne er også nemme at sammenligne og det
samme gælder garantien både mekanisk og rustmæssigt.

Da jeg ikke skal bruge biler i mere end 3 år ad gangen, er rustgarantien
ikke interessant.

Reservedelspriserne samt servicepriserne er mere interessante for de mærker
som kun yder 2 år eller under 100.000 km.

PS: Jeg ville nok smide cruise control i sælgerbilerne (uanset) og i øvrigt
selv lade dem vælge gearkasse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 21:17

On Sat, 27 Aug 2005 20:47:34 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Så behøver du ikke ulejlige dig.

Så er jeg med. Du ved hvad der skal til og hvordan det skal gøres,
men du gad ikke selv, og ville lige høre om der var andre der var
mindre dovne end du.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 22:06

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er jeg med. Du ved hvad der skal til og hvordan det skal gøres,
> men du gad ikke selv, og ville lige høre om der var andre der var
> mindre dovne end du.

Jeg gider ikke engang tænke over et kvikt svar på denne udgydelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 27-08-05 22:49

BJ wrote:

> Jeg gider ikke engang tænke over et kvikt svar på denne udgydelse.

Hvis man skal tænke over et svar, når det vel heller ikke at blive kvikt.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 23:06

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis man skal tænke over et svar, når det vel heller ikke at blive kvikt.

Du har helt ret.

Det ville blive dybt sørgeligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian

Dato : 28-08-05 00:59

BJ wrote:

> Så behøver du ikke ulejlige dig.

Jeg må altså tilslutte mig skaren af mennesker i dette forum som
forbløffes over din manglende evne til at skrive noget som helst der
giver mening. Dit indledende spørgsmål var en uløselig ligning med mange
ubekendte og det er bestemt ikke blevet bedre med tiden....

> PS: Jeg ville nok smide cruise control i sælgerbilerne (uanset) og i
øvrigt
> selv lade dem vælge gearkasse.

Find du en god sælger der at beskattes for at sidde bag rattet i en
koreaner........sandsynligheden for at det lykkedes er mindre end
risikoen for at blive ædt af en hvid haj i Lalandias soppebassin.

Christian

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 10:03

"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Find du en god sælger der at beskattes for at sidde bag rattet i en
> koreaner........

Du taler som du har forstand til.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-08-05 11:38

On Sun, 28 Aug 2005 11:02:50 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Du taler som du har forstand til.

>--

Deri er jeg ikke enig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian

Dato : 31-08-05 22:54

Folmer Rasmussen wrote:

> Deri er jeg ikke enig.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Du har jo også lige købt en af slagsen - Inderst inde ved du jo jeg har
ret

Cristian

Fra : BJ

Dato : 31-08-05 22:57

"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har jo også lige købt en af slagsen - Inderst inde ved du jo jeg har
> ret

Nu er du ikke en sælger, så det har du ingen anelse om.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian

Dato : 08-09-05 22:51

BJ wrote:
> "Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nu er du ikke en sælger, så det har du ingen anelse om.

Jeg omgås sælgere dagligt og INGEN af dem jeg har talt med ville ses bag
rattet i en koreaner de beskattes for at køre i. Dermed ikke sagt at det
er en dårlig bil, men image betyder meget.

Eksempelvis kender jeg mange, der som jeg selv ALDRIG vil købe en Skoda
selvom det er et fornuftigt køb - tanken om at sidde og glo på det
tudegrimme logo man i sine unge år har anset som synonymet for discount
er bare for stor en mundfuld. Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl om at
bilen er fuldud på højde med de mærker der nyder større respekt.

Vi kan godt lave et væddemål vedr min påstand.......du ved jo jeg vinder
, lissom jeg ved, at der hvad angår kvalitet næppe er nogle gode
argumenter for at gå udenom en Koreaner......

Christian

Fra : BJ

Dato : 09-09-05 00:02

> [...]

> lissom jeg ved, at der hvad angår kvalitet næppe er nogle gode argumenter

Der findes sælgere som har økonomisk forstand og dem som ikke har.

De futter blot rundt iført høj hat og papnæse..;)

Har nogen af din sælgerkolleger ellers læst det seneste medlemsblad fra
Danske Sælgere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-08-05 21:33

> Jeg er ikke i markedet for ny bil pt. Jeg er gift med min Volvo S80 T6
'mit
> alles drum und dran'.

Ja det kan være dyrt at blive skilt

> [...]
> Volvo S60 2.4 (som jeg alligevel ikke kan få på eller rettere komme ud af

Jeg forsøgte mig med en sådan beregning i 2002 (Civic 1,6 sedan mod Elantra
1,6 sedan), og over 10 år og 250.000 km var forskellen med datidens
benzinpriser en plovmand. Der var kun pris, grøn afgift og benzin i
beregningen, de øvrige udgifter regner jeg med er så tæt på hinanden at det
ikke er værd at tage med og værditabet er jo helt umuligt at gætte på. Jo
dyrere benzinen er jo tættere på/længere foran vil Civicen komme, så med
dagens benzinpriser vil Civicen vinde ud fra de nævnte parametre.

Det er sikkert et helt andet regnestykke over kortere eller længere tid,
og/eller en anden model/mærke.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 22:05

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forsøgte mig med en sådan beregning i 2002 (Civic 1,6 sedan mod
> Elantra
> 1,6 sedan),

Jeg ville ikke tro, man sådan lige på en studs kan formøble en
prisdifference på eks. 112.000 kr.

Jeg kiggede lige i de alm. tilgængelige prislister:

Ford Mondeo 1.8 - 253.000 kr
Mazda 6 1.8 - 278.000 kr
Nissan Primera 1.8 - 250.000 kr
Audi A4 1.6 - 363.000 kr
VW Passat 1.6 - 313.000 kr
Toyota Avensis 1.8 - 331.000 kr
Honda Accord 2.0 - 336.000 kr
Hyundai 2,4 - 260.000 kr

Man kan så give sig til at sammenligne udstyr, komfort, garanti,
vedligehold, servicepriser eller sågar om der er et rigtig reservehjul i
bagagerummet på letmetalsfælg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-08-05 22:58

> [...]
>
> Man kan så give sig til at sammenligne udstyr, komfort, garanti,
> vedligehold, servicepriser eller sågar om der er et rigtig reservehjul i

Nej 112K er en anselig klat og mellem Civic og Elantra var der kun 30K, så
det er fordi Civicen går 1,9 km/l længere end Elantra at den kan indhente de
30K i grøn afgift og udgifter til benzin.

For dem du der nævner (bort set fra Accord) gælder det jo at du skal en
motorstørrelse eller to op for at ramme en ydelse der minder om Sonatas 161
hk, og så følger prisen med. Men det er en interessant tanke og noget som
jeg givet vis selv kommer til at studere, nå vi når så langt at vi skal have
indkøbt nogle firmabiler. Man skal jo også overveje det med "signalerne" og
der er jeg stødt på et ar tilfælde, jeg har dog aldrig hørt nogle kunder
tale om det men derfor kan de jo godt tænke sit. Det ene tilfælde var en
kollega (Salgsingeniør) der blev bedt om at skifte sin Trabant ud. Det andet
som der så kun blev "nævnt" fra ledelsen en anden kollega i Norge
(Produktchef) som kørte i en Mercedes til over millionen, kunderne kunne jo
ikke vide at manden havde tjent en håndfuld af de store ved at sælge sin
anden af et firma han var med i.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 23:05

> [...]

> de
> 30K i grøn afgift og udgifter til benzin.

O.k.

> [...]
> Men det er en interessant tanke og noget som
> jeg givet vis selv kommer til at studere, nå vi når så langt at vi skal

Det er jeg helt enig med dig i.

> Man skal jo også overveje det med "signalerne" og
> der er jeg stødt på et ar tilfælde, jeg har dog aldrig hørt nogle kunder
> tale om det men derfor kan de jo godt tænke sit.

Ens kokurrenter kan godt bruge det gevaldigt.

> [...]
> jo
> ikke vide at manden havde tjent en håndfuld af de store ved at sælge sin

Det er set før.

Bl.a. i Tyskland er størrelsen på firmabilerne faldet dramatisk, selvom det
ikke er samtlige virksomheder, der kører skidt.

BMW'er skal helst ikke være over 5'er-serien og den stor SUV er bestemt ikke
velset.

Man må da tage hatten af for Nic. Han har slået til igen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 16:39

> [...]
> have den billigst mulige bilpark, og ikke akn forstå man ikke kan lave
> en meningsfuld beregning på det grundlag du giver.

Så er jeg ikke den eneste - tak for det :)

--
Mvh/TK

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 16:59

Thomas wrote:
> Erhm... hvordan skal det forståes?????? :|

Sikkert sådan at der er overvejelser om om det er tiden at gå på r*ven.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 14:23

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad ønsker du at vide? Jeg forstår ikke helt de spm.

Ha, nu så jeg først, det er dig Thomas.

Det burde være en smal sag for dig, at lave en driftomkostningsberegning i
en ruf..

Derefter fortælle mig, hvad jeg kan øge overskuddet med på bundlinen ved
valg af den billigste sammenlignelige bilpark.

Jeg elsker at få det bedst mulige *overskud*..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 27-08-05 15:19

> [...]
> ved valg af den billigste sammenlignelige bilpark.
>
> Jeg elsker at få det bedst mulige *overskud*..

Det er også meget let at beregne, men det kræver at man har alle
informationer og alternativer til rådighed.

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 15:32

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er også meget let at beregne, men det kræver at man har alle
> informationer og alternativer til rådighed.

Det er sku´ ikke let at være revisor..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 17:25

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Jeg elsker at få det bedst mulige *overskud*..

Er det så ikke oplagt at tage udgangspunkt i Getz når nu det skal
være Hyundai?

Noget med diesel til sælgerne(formoder de kører mange km), 1.1'ere
til de øvrige og evt. metallak til direktøren.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 17:28

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det så ikke oplagt at tage udgangspunkt i Getz når nu det skal
> være Hyundai?
>
> Noget med diesel til sælgerne(formoder de kører mange km), 1.1'ere
> til de øvrige og evt. metallak til direktøren.

Jeg hader at skulle belære, men vil du ikke venligst læse diverse indlæg fra
undertegnede i dag, eller skal jeg også servere denne information på et
sølvfad..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 17:55

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Jeg hader at skulle belære, men vil du ikke venligst læse
> diverse indlæg fra undertegnede i dag, eller skal jeg også
> servere denne information på et sølvfad..?

Jeg hader at skulle belære, men Sonata leveres ikke som varepotte.

Det eneste informative indlæg indeholder en passage der siger at du
ønsker udgangspunkt i Sonata. Men hvis dit ultimative ønske er
overskud, hvorfor så ikke Getz? Jeg har svært ved at se logikken.

Og har du opnået det du ønskede endnu? Nej vel? Måske skulle du i det
mindste overveje, om ikke du skulle gribe sagen anderledes an.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 18:00

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

Indklip: Jeg er interesseret i at maksimere mit overskud i virksomheden og
samtidig
samtlige medarbejdere, der kræver bil, kører anstændigt, komfortabelt samt
sikkert.

Det gør så heller ikke noget "coorporate image" signalerer fornuftig
økonomisk sans, ensartethed og bilparken altid er "ny". :Indklip slut.

Desuden laver Hyundai en glimrende varepotte med navnet Matrix Van.

Du kan selv gennemsøge dagen for underbygning.

PS: Du skulle vel ikke være teknikker og tro jeg ville give dig en ringe bil
(hvis jeg var i den situation)..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 20:09

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> KLIP

Tilsyneladende et indlæg der ikke er kommet forbi disse kanter endnu.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 20:13

KLIP

> Tilsyneladende et indlæg der ikke er kommet forbi disse kanter endnu.

Du følger vel flere tråde end lige den her....nå ikke..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 21:01

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Du følger vel flere tråde end lige den her....nå ikke..;)

Imponerende hvad du forlanger af folk for at de ganske vedlagsfrit
skal yde dig en service du kan tjene penge på.

Chancen for positiv respons på dit spørgsmål afhænger i høj grad af
din evne og vilje til selv at gøre så meget af forarbejdet som
muligt. Hvilket vel egentligt er rimeligt nok.

Spørg dog f.eks. Thomas hvilke informationer han minimum skal bruge
for at kunne lave en brugbar beregning for dig. Så er jeg faktisk
endog temmelig overbevist om at Thomas eller en anden laver den
beregning i en ruf. Dér.

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-08-05 21:39

> [...]
> for at kunne lave en brugbar beregning for dig. Så er jeg faktisk
> endog temmelig overbevist om at Thomas eller en anden laver den

Hvor svært kan det være - flg. er grebet ud af luften og kan være ligesågodt
et sammenligningsgrundlag som alt andet.......
Sammenlign f.eks. med flg modeller :
Passat - Mondeo - BMW 525/530 - Volvo S60/S70 - Mazda 6 .
Alle modeller med tilsvarende (eller nærmest mulige kombination af )
motorkraft og udstyr.
Direktøren og Cheferne kører 30000 om året
Sælgerne 60000 om året
Varepotten kan evt. være HiAce, Transit, Vito, Transporter.
Den kører 40000 om året.(diesel)

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 22:09

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Imponerende hvad du forlanger af folk for at de ganske vedlagsfrit
> skal yde dig en service du kan tjene penge på.

Åh Herre Gud.

> [...]
> for at kunne lave en brugbar beregning for dig. Så er jeg faktisk
> endog temmelig overbevist om at Thomas eller en anden laver den

Nu er Thomas ikke uden kendskab til biler, deres priser, omkostninger osv.

Det er hans store lidenskab ellers er han faldet utrolig meget tilbage
indenfor højest 1 måned.

Bortset fra det, føler jeg ikke Thomas står til diskussion.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 22:19

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Åh Herre Gud.

Bryder jeg mig normalt ikke om at blive kaldt i offentlige fora. Men
lad gå for denne gang min dreng.

> Bortset fra det, føler jeg ikke Thomas står til diskussion.

Derfor var der også indsat et diskret "f.eks." i forbindelse med hans
navn. Iøvrigt helt enig om hans store viden.

Nu har du fået en ganske stor portion reaktioner på dit indlæg af
temmelig negativ karaktér set i forhold til det resultat du sikkert
ønskede. Det ville jeg blot skyndsomt tage til efterretning, og komme
ihu en anden gang. Dér.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 22:22

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> temmelig negativ karaktér set i forhold til det resultat du sikkert
> ønskede. Det ville jeg blot skyndsomt tage til efterretning, og komme

Hvad forstår du ved 'mange'..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 22:45

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Hvad forstår du ved 'mange'..?

Hvor ser du 'mange' i mit indlæg? Hvis du hentyder til 'ganske stor
portion', så er det blot at tælle antallet af negative reaktioner i
forhold til positive... så har du et svar.

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 22:47

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor ser du 'mange' i mit indlæg? Hvis du hentyder til 'ganske stor
> portion', så er det blot at tælle antallet af negative reaktioner i
> forhold til positive... så har du et svar.

At ca. 3 mennesker synes det er skide uretfærdigt Hyundai kan sælge en
mellemklasse luksusbil til rene foræringspriser i forhold til de såkaldte
etablerede mærker, det ryster ikke engang min tøfler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-08-05 23:22

> [...]

> sælge en mellemklasse luksusbil til rene foræringspriser i
> forhold til de såkaldte etablerede mærker, det ryster ikke

Var vist ikke liiiige diskussionsemnet i 'vores' del af tråden. Jeg
har på intet tidspunkt udtalt mig negativt om Hyundai. Eller dine
tøfler. Dér.

Fra : Peter Weis

Dato : 27-08-05 22:51

BJ wrote:

> Bortset fra det, føler jeg ikke Thomas står til diskussion.

Ah, du skulle da lige opdage hans efternavn først.

mvh
peter

Fra : BJ

Dato : 27-08-05 23:07

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ah, du skulle da lige opdage hans efternavn først.

Ja.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 10:44

> [...]
>
> Som adm.direktør og virksomhedsejer er det vigtigt at bundlinen optimeres,
> således virksomheden konsolideres bedst muligt.

Jeg ville bare kigge på noget Toyota.....de yder 3 års garanti (som de også
står inde for). Det er biler som er passende til at møde kunderne i, uden at
de virker prangende eller allt for meget som low-budget. Toyota laver hvor
meget jeg end ikke kan lide det, faktisk biler der er over gennemsnittet med
holdbarhed.
Jeg ville ikke lægge alle mine æg i en kurv og kun køre ET mærke, men finde
passende biler til formålet.
Da du ikke nævner ret meget om kørte km, pladsbehov og masser af andre data,
så kunne en Peugeot Partner anvendes som varepotte, en BMW i passende
størrelse som direktrørpotte og de andre kunne få Camry, Carina eller hvad
der ellers måtte passe.

Går du kun op i økonomi, så kan du som andre skriver jo købe et eller andet
koreaner.

Jeg som kunde ville kun glo, hvis man troppede op i en bil til over 1 mil.
som sælger eller hvis man kom i noget gammelt l*rt. Ellers ville jeg være
fløjtende ligeglad med hvad sælgeren kører i.........Vil dog sige at de
fleste sælgere jeg har haft besøg af kører rundt i noget a.la 407 diesel i
sort farve som er rimelig anonym og passende. Jeg gider i hvert fald ikke
stille spørgsmål til bilen, så vi peljer at bruge tiden på varene i steder
for biler

Hvordan du skal financere bilen aner jeg ikke. Om det er billigere at lease
end at købe osv.

Jeg tror dog at du ville få masser af spørgsmål hvis hele vognparken var
asiatisk, men der ligger nok meget i bilvalget man ikke bare kan gøre op i
kr og ører.
Jeg kunne forestille mig at hvis en sælger kom i en Porsche 911 hos mig, så
ville jeg se mig om efter en anden værktøjsleverandør eller i det mindste
kontrollere meget nøje om prisniveauet var som hos andre.

Held og lykke med valget......selv om jeg ikke forstår ret meget når du
siger det er en enmandsfirma.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 10:51

KLIP . en længere fin udredning.

> Held og lykke med valget......selv om jeg ikke forstår ret meget når du
> siger det er en enmandsfirma.

Tak skal du have ..... og det er næsten det mest urkomiske i hele seancen.

Bortset fra det havde Mazda og Toyota det på nøjagtig samme måde, da de
trængte ind på dansk territorium.

Jeg skiftede fra en Nissan sportsvogn over til en Mazda 929 3.0i V6.

Da jeg kørte i sportsvognen, fik jeg mange negative bemærkninger.

Da jeg skiftede til Mazda'en, fik jeg lige så mange negative bemærkninger,
dog gik de mere på at jeg nok ikke tjente så mange penge mere.

Mazda'en var betragtelig dyrere end sportsvognen...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:06

> [...]
> dog gik de mere på at jeg nok ikke tjente så mange penge mere.
>
> Mazda'en var betragtelig dyrere end sportsvognen...;)

Jep, det er det jeg mener. JEG ville vælge en bil som ingen gider snakke om,
hverken fordi den ser dyr ud eller fordi den virker som om firmaet kører
skidt.......og jeg synes de fleste mestrer det ganske godt.
Er det større ting så kommer de i en IVECO varebil og ellers et eller andet
stationcar såsom 307, Opel Vectra eller mondeo.

I sidste uge fik jeg besøg af en sælger som også var direktør. Han gjorde
ikke andet end hyle over hvor svære tider det var i branchen.....når man så
spørger hvorfor han ikke bare slår sig sammen med andre, så JEG måske også
kan spare tid ved ikke at skulle kontakte flere lev......tja så piver han
over at deres kemi bare ikke passer sammen....crist..mand en uprof.
indstilling......han kørte i en eller anden 3.0 stor kasse som var lidt
større end en sælger normalt ville køre i.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:24

KLIP

> Jep, det er det jeg mener. JEG ville vælge en bil som ingen gider snakke
> om, hverken fordi den ser dyr ud eller fordi den virker som om firmaet
> kører skidt.......og jeg synes de fleste mestrer det ganske godt.

Jeg repsekterer naturligvis DIT valg som fiktiv adm.direktør og
virksomhedsejer i eksemplet, hvor der skal bruges 5 fiktive firmabiler.

> Er det større ting så kommer de i en IVECO varebil og ellers et eller
> andet stationcar såsom 307, Opel Vectra eller mondeo.

Det ville jeg ikke overveje.

> [...]
> indstilling......han kørte i en eller anden 3.0 stor kasse som var lidt
> større end en sælger normalt ville køre i.

Hvis du viste, hvor mange hyl jeg har fået af maskinarbejdere som ikke
tjener nok osv. osv. samt mellemledere der er klogere end deres foresatte
(og naturligvis er underbetalt) ville du ikke være så rapkæftet, men vi
fortæller det ikke vidt og bredt......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:32

> KLIP

> Jeg repsekterer naturligvis DIT valg som fiktiv adm.direktør og
> virksomhedsejer i eksemplet, hvor der skal bruges 5 fiktive firmabiler.

Ja, du havde jo ikke selv sat navn på bilerne du ville have økonomien regnet
ud på, så jeg lister jo bare op med nogle muligheder, som jeg har set andre
virksomheder, der leverer til mig, har valgt

> Det ville jeg ikke overveje.

Jeg tror dog du ville gøre det lettere for "økonomen" i gruppen hvis du
satte navn og pris på de modeller du havde udtænkt. Det med bilvalg er nok
MEEEGET forskelligt ud fra de betragtninger den ansvarlige måtte have.

hehe

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:37

> [...]

> regnet ud på, så jeg lister jo bare op med nogle muligheder, som jeg har
> set andre virksomheder, der leverer til mig, har valgt

Med fuldt overlæg, da der skal være lidt til fantasien også, men Ford ville
eks. være et glimrende sammenligningsgrundlag op imod Hyundai.

Så er benzinforbrug, grøn afgift osv. rimelig sammenlignelig.

> Jeg tror dog du ville gøre det lettere for "økonomen" i gruppen hvis du
> satte navn og pris på de modeller du havde udtænkt. Det med bilvalg er nok
> MEEEGET forskelligt ud fra de betragtninger den ansvarlige måtte have.

Havde der været en autoøkonom i gruppen, var han nok ansat ved et
konkurrende mærke og således havde vist sine evner som bilsælger.

Tjaee ... jeg kan ikke se komikken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:48

> Tjaee ... jeg kan ikke se komikken.

Jeg synes det er sjovt at man ikke bare gør noget ved tingene i stedet for
at beklage sig.
Lige nu går det helt forrygende godt for mange virksomheder i danmark, så
hvis man er utilfreds med løn, så slkift arbejde og eller udnytte de
muligheder der vitterlig er nu.
Men er man imod forandringer så kan tror jeg gerne at man har grund til at
hyle

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 11:52

KLIP

> Jeg synes det er sjovt at man ikke bare gør noget ved tingene i stedet for
> at beklage sig.

Den mest udbredte "taktik" er ja-sigere, smygen langs gulvpanelerne eller
kloge ord i "håndklædeautomaten".

Det er sjældent disse siger noget bastant i plenum.

> Lige nu går det helt forrygende godt for mange virksomheder i danmark, så
> hvis man er utilfreds med løn, så slkift arbejde og eller udnytte de
> muligheder der vitterlig er nu.

Det har du delvis ret i.

> Men er man imod forandringer så kan tror jeg gerne at man har grund til at
> hyle

Kan du overhovedet høre noget på arbejde/i produktionen..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 11:56

> Kan du overhovedet høre noget på arbejde/i produktionen..?..;)

Ikke internt. Området er faktisk "støvsuget" for kvalificeret arbejdskraft,
ikke engang Manpower har folk til at låne længere.......så går det da meget
godt

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-08-05 12:00

KLIP

> Ikke internt. Området er faktisk "støvsuget" for kvalificeret
> arbejdskraft, ikke engang Manpower har folk til at låne længere.......så
> går det da meget godt

Det er herligt at høre.

Så er udflytningen ikke så aktuel..;)

PS: Der er ellers fine lokaler på Augustenborg Landevej..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~