Til Mølle-folket !
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 26-08-05 23:13

Hejsa...

ER der noget jeg har misset i min lærdom vedr. trykladning !!! Hvis man vil
tryklade en motor med karb så sætter man hele karb under tryk eller monterer
skidtet ovenpå ligesom et filter.

Men så, så jeg dette !!

http://www.nitroz.se/annons.net/viewad.aspx?aid=8482
http://www.nitroz.se/annons.net/viewad.aspx?aid=8483

trykladning på undersiden !! eller hur !! kan da ikke virke eller kan det...
Leon

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-08-05 07:02

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> trykladning på undersiden !! eller hur !! kan da ikke virke eller kan
det...

Det er vel et fedt

Med den dobbelte mellemflange med to studse, suges der gennem karburatoren
og trykkes gennem manifolden. Det specielle er, at det er benzindampene der
komprimeres i den varme turbo.

/Mark.

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-08-05 07:38

> [...]
> og trykkes gennem manifolden. Det specielle er, at det er benzindampene

Dvs vil sige at det skulle virke som en Roots-type kompressor, hvor
brændstoffet ryger med igennem.
Men jeg ville ikke være helt tryg ved at sende brændstoffet igennem turboen,
når den er rødglødende kun 3cm der fra.
Set rent karb.mæssigt så kan jeg godt se fidusen, levetiden må være
væsentlig længere. OG der er også en fidus med brændstoffet som køler
turboen.

-Leon

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-08-05 10:44

> [...]
> http://www.nitroz.se/annons.net/viewad.aspx?aid=8483
>
> trykladning på undersiden !! eller hur !! kan da ikke virke eller kan

Den er skam god nok
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-08-05 10:55

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en
> [...]

Min bror havde en 1980 Pontiac Firebird TransAm 4,9 Turbo "Indanapolis
500 Pace Car" der havde nøjagtig samme system som det Paxton der er vist
her :

Fra : Aksel

Dato : 27-08-05 17:51

> trykladning på undersiden !! eller hur !! kan da ikke virke eller kan
> det...
> --

Trykladning gennem karburatoren kræver en speciel tryktæt karburator, hvis
man komprimerer efter karburatoren kan man bruge en normal type, men jeg
ville være noget betænkelig ved benzin så tæt ved den varme turbo.

Hilsen Aksel

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-05 22:16

Aksel wrote:

> Trykladning gennem karburatoren kræver en speciel tryktæt karburator, hvis
> man komprimerer efter karburatoren kan man bruge en normal type, men jeg
> ville være noget betænkelig ved benzin så tæt ved den varme turbo.

Det er vel først inde i cylinderen at trykket bliver så højt at der er
fare for antændelse som følge af kompressionen. Benzin antændes jo
heller ikke bare fordi det suges ind i en brandvarm cylinder.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend