Evt. ny bil ?
Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-08-05 20:52

Hej med jer

Som interesseret læser af denne gruppe, vil jeg nu også forsøge mig med en
forespørgsel.

Jeg går og pønser på at investere i en anden bil end min nuværende.

Den nuværende er en Peugeot 306 XLD med 280.000 km i bagagen. Da mit
kørselsbehov er på godt 40.000 km pr. år, "tør" jeg ikke rigtigt længere
køre i den.

Hvad kan I evt. anbefale i omegnen af omkring 100.000 kr.?

Det skal lige siges, at jeg bor for mig selv og ikke har det store behov for
at køre stærkt eller lign. :)
Jeg har gået og overvejet en VW Lupo 3L. Hvis nogle har andre gode bud, så
hører jeg gerne.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-08-05 21:09

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den nuværende er en Peugeot 306 XLD med 280.000 km i bagagen. Da mit
> kørselsbehov er på godt 40.000 km pr. år, "tør" jeg ikke rigtigt længere

Med mindre du er bange for at der går ild i den eller den har røde hunde -
så ville jeg blive ved med at køre i den. Er den kørt pænt er der mange km i
den endnu.

Det ville der i hvert fald være hvis det var en VW :)

--
Per, Esbjerg

Fra : NHF

Dato : 26-08-05 21:26

Hej Jesper

Jeg er enig med Per, en Peugeot 306 en en af de bedre modeller fra Peugeot,
og med mindre du ved bilen er i direkte dårlig stand, så ville jeg beholde
den. Hvis du går ind på bilpriser.dk, så vil du også se, at bilen ikke er i
høj kurs ved et eventuelt salg pga. kilometerne, men hvis du ved bilen er i
mekanisk god stand, så behold den. Hvis du alligevel vil skifte den ud, så
er Lupo 3L da et godt bud, men denne bil får mange hug pga. høje
reservedelspriser, og nogen har direkte været uheldig med disse biler. Jeg
ville nok vælge en Polo SDI eller TDI som godt kan købes for under kr.
100.000

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-08-05 23:34

"NHF" <lamper@mail.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> reservedelspriser, og nogen har direkte været uheldig med disse biler. Jeg
> ville nok vælge en Polo SDI eller TDI som godt kan købes for under kr.

Bilen er ikke i specielt dårlig stand. Jeg er dog meget afhængig af en bil,
da jeg har 60 km på arbejde hver dag. Jeg har desuden regnet lidt på, hvad
jeg kan spare hver måned ved eks. at købe en Lupo. Vi snakker nok ihvertfald
800/md.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-08-05 23:55

Jesper Laursen wrote:

> [...]
> jeg kan spare hver måned ved eks. at købe en Lupo. Vi snakker nok ihvertfald

Du skal så lige overveje hvad det koster at afdrage/forrente
LupoKøbspris minus PugSalgsPris. Du skal også overveje hvad der koster
at lave service på Lupo'en, samt det at det nok er meget billigere at
reparere på Pug'en hvis uheldet er ude og at den, med lidt held, ikke
skal holde så længe på værkstedet (der er jo simplere mekanik).

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-08-05 13:21

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> reparere på Pug'en hvis uheldet er ude og at den, med lidt held, ikke
> skal holde så længe på værkstedet (der er jo simplere mekanik).

Ja det har du selvfølgelig ret i, Lars. Tak for inputtet.

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-08-05 21:38

> [...]

> køre i den.
>
> Hvad kan I evt. anbefale i omegnen af omkring 100.000 kr.?

Behold 306'eren - der er mange Km i den endnu - 400.000 burde ikke være
noget problem, hvis du passer ordentligt på den.
Og jeg er absolut *ikke* fan af PSA koncernen......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-08-05 23:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget problem, hvis du passer ordentligt på den.
> Og jeg er absolut *ikke* fan af PSA koncernen......

Det vil jeg da så overveje. Jeg føler mig bare ikke tryg ved at køre i en 11
år gammel bil med så mange kilometer og så samtidig være SÅ afhængig af bil,
da jeg har 60 km på arbejde hver dag.

Fra : Q

Dato : 27-08-05 03:01

> [...]
11
> år gammel bil med så mange kilometer og så samtidig være SÅ afhængig af

Sålænge du har en mekaniker du stoler på, og lader ham checke bilen
regelmæssigt burde du slippe for de fleste overraskelser.. Dog er der, som
ved alle andre biler en række ting som unægteligt vil gå i udu på de mest
ubelejlige tidspunkter.. F.eks udstødning, batteri osv.

/peter

Fra : TDN

Dato : 27-08-05 07:04

> [...]
> 11
> år gammel bil med så mange kilometer og så samtidig være SÅ afhængig af

Pjat, jeg kører i 20 år gammel VW med 330.000 km på klokken og bor et sted
med dårlige offentlige forbindelser. Jeg har kører hverdag mellem 95 km på
arbejde. Den har aldrig sviget en eneste gang, men den bliver også
serviceret med det den skal have af olie, tændrør, luftfilter, benzinfilter
osv., så hvis du ellers passer din bil er der intet i vejen for at fortsætte
i den.

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-08-05 13:24

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
benzinfilter
> osv., så hvis du ellers passer din bil er der intet i vejen for at

Tak for inputtet. Jeg ser det bare som en "svaghed", at være så afhængig af
bil og så samtidig køre i en så gammel bil. :)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-08-05 13:34

> Tak for inputtet. Jeg ser det bare som en "svaghed", at være så afhængig
> af
> bil og så samtidig køre i en så gammel bil. :)

Men det er heller ikke altid lykken at være afhængig af en Lupo 3L:
Jeg siger ikke at det går sådan med alle Lupo'er, men jeg synes dog at jeg
har det dette omtalt mange andre steder også.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-08-05 14:41

> Men det er heller ikke altid lykken at være afhængig af en Lupo 3L:
> Jeg siger ikke at det går sådan med alle Lupo'er, men jeg synes dog at jeg
> har det dette omtalt mange andre steder også.

Avs da... det giver stof til eftertanke. Det var endda min egen fætter (som
er forh. VW mekaniker), der foreslog sådan en bil.