Slør i servotandstang - tilspænding ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 01:36

Hej Alle

Min Golf II har servostyring, men der er slør i, dvs når tandstangen er
taget af, så kan man dreje en lille smule i den tap som ratstammen, når
tandstangen sidder i, så kan dette mærkes en del i rattet.

Nu kommer spørgsmålet så, der er en kæmpe umbraco bolt ting, i haynes står
der noget om at man kan tilspænde tandstangen med denne, men vil det kunne
fjerne det omtalte slør ?
Er der en der kender noget til dette ? inden jeg fare ud og køber værktøj
til en ca str 30mm umbraco..

Håber på lidt info..

Mvh
Morten

Fra : TKL

Dato : 26-08-05 10:29

> Er der en der kender noget til dette ? inden jeg fare ud og køber værktøj
> til en ca str 30mm umbraco..
>
> Håber på lidt info..

Hej Morten, jeg har en bekendt, som også fjernede ratslør på den måde, men
jeg ved ikke hvor meget slør han havde eller hvor meget han strammede
"skruen". Han lavede en umbraco selv af en gammel 1/2" forlænger. Held og
lykke.
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 11:51

> [...]
> jeg ved ikke hvor meget slør han havde eller hvor meget han strammede
> "skruen". Han lavede en umbraco selv af en gammel 1/2" forlænger. Held og

Ok, mange tak for info, så må det jo prøves..

Mvh
Morten