Bil eller radio defekt?
Fra : Sven

Dato : 26-08-05 00:11

Hej.
Jeg har en irriterende fejl ved min radio/cd afspiller, men jeg ved ikke om
det er bilen eller radioen der er defekt.
Indimellem er der en "hyletone" (kan ikke beskrive den bedre), som følger
omdr på motoren, dvs flere omdr = højere frekvens på "hyletonen". Jeg har
prøvet at skifte tændrørskabler, men det hat ikke hjulpet. Fejlen er der
ikke hver gang jeg starter bilen, men er den der først forsvinder den ikke
før måske næste gang bilen startes.

Nogen med et bud på, hvad det kan være?

Sven

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-05 05:07

Sven skriver:

> [...]
> ikke hver gang jeg starter bilen, men er den der først forsvinder den ikke

Er det en helt almindelig radio, uden ekstra forstærkere osv ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 05:54

> Er det en helt almindelig radio, uden ekstra forstærkere osv ?

Hvilken bil, ny el. gl.?. Det er generatorstøj, når den kommer&går, tyder
det på du høre den pga. dårlig stelforbindelse.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-08-05 22:08

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil, ny el. gl.?. Det er generatorstøj, når den kommer&går, tyder
> det på du høre den pga. dårlig stelforbindelse.

Eller at støjkondensatoren på generatoren er ved at dø.

--
mvh Uffe

Fra : Sven

Dato : 27-08-05 12:22

> Eller at støjkondensatoren på generatoren er ved at dø.

Kan man tjekke det? Er det dyrt at få lavet? (se bilmærke i andet indlæg)

Sven

Fra : Sven

Dato : 27-08-05 12:21

> Hvilken bil, ny el. gl.?. Det er generatorstøj, når den kommer&går, tyder
> det på du høre den pga. dårlig stelforbindelse.

Pontiac Fiero 2,8 GT V6 årg '89 ('87 model).
Når du siger "dårlig stelforbindelse, er det så radio'en eller generatoren
der har dårlig stelforbindelse?

Sven

Fra : Sven

Dato : 27-08-05 12:20

> Er det en helt almindelig radio, uden ekstra forstærkere osv ?

Åh ja, det glemte jeg.
Det er en radio med CD-holder til 10 CD'ere (en blaupunkt). Bilen er en
Pontiac Fiero 2,8GT V6.

Sven