Seat er ustabil i regnvejr
Fra : Thomas

Dato : 25-08-05 21:41

Hej,

Jeg har en Seat Cordoba, der kører meget ustabilt i regnvejr og fugtigt
vejr. Motoren hopper og en enkelt gang har den været umulig at starte.

Når først bilen har kørt 5-10 min. er der intet at mærke og problemerne
opstår får igen når motoren bliver kold og det er fugtigt vejr.

Min første tanke er tændkablerne - men inden jeg skifter dem, vil jeg høre,
om der er andre mere oplagte fejlkilder jeg bør undersøge først.

Bilen er en 1,6 fra 1997.

Mvh.
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 21:42

Thomas skriver:

> Min første tanke er tændkablerne - men inden jeg skifter dem, vil jeg høre,
> om der er andre mere oplagte fejlkilder jeg bør undersøge først.

Fordeler + dæksel.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas

Dato : 25-08-05 21:56

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Fordeler + dæksel.

Er det fordelerdæksel du mener?

Det er selvfølgelig også oplagt at skifte.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-05 05:06

Thomas skriver:

> Er det fordelerdæksel du mener?

Og rotoren.

Kig efter revner i bunder af fordelerehuset

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-05 08:50

Alle de tidligere ideer er ok, men fra egen erfaring med en Skoda Favorit,
som er samme motor var det tændspolen, der var i stykker,
check evt i mørke om det gnistrer omkring den når det er fugtigt

Jørgen
Selv Seat kører nu

Fra : MM

Dato : 26-08-05 10:14

> Alle de tidligere ideer er ok, men fra egen erfaring med en Skoda Favorit,
> som er samme motor var det tændspolen, der var i stykker,
> check evt i mørke om det gnistrer omkring den når det er fugtigt

Mener du ik en Felicia... ? jeg mener ik at Favoritten fik 1,6'eren

~M

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-05 10:31

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du ik en Felicia... ? jeg mener ik at Favoritten fik 1,6'eren

Jo selvfølgelig mener jeg Felicia, jeg havde engang en Favorit, undskyld men
det rokker ike ved at det var tændspolen

God weekend

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 10:41

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du ik en Felicia... ? jeg mener ik at Favoritten fik 1,6'eren

Under alle omstændigheder er det smart at gå ud efter mørkets frembrud, og
kaste et blik ned i maskinhallen, helst når det er lidt fugtigt. Eller bedre
endnu, begynde at rengøre tændingssystemet "fra en ende af" for gl.
olie&snavs, samtidig med at der holdes øje med revner og defekter.