Kopnøgle til oliefilter ?
Fra : edob

Dato : 25-08-05 16:32

Hej NG.

Hvor mon jeg kan købe en kopnøgle til at afmontere oliefiltret med
(Avensis - meget lidt plads omkring filtret). Oliefiltret er 14-kantet og
måler 64,0 mm over to parallele flader.

Gerne storkøbenhavn eller netbutik.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 17:50

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Hvor mon jeg kan købe en kopnøgle til at afmontere oliefiltret med
> (Avensis - meget lidt plads omkring filtret). Oliefiltret er 14-kantet og
> måler 64,0 mm over to parallele flader.

Du kan bruge en oliefiltertang med LÆDERrem. Ikke med kæde.

Sådan en læderrem kan løsne filteret i en yaris hvor der også kun er 10 cm
at bevæge tangen på.......skod konstruktion fra Doyoda's side

Tom

Fra : edob

Dato : 25-08-05 19:05

> [...]
>
> Sådan en læderrem kan løsne filteret i en yaris hvor der også kun er 10 cm
> at bevæge tangen på.......skod konstruktion fra Doyoda's side

Hej Tom ja, jeg har tænkt på den mulighed, men det ville nu være dejlig bare
at sætte en skraldenøgle på sådan en kop - og vupti. Så jeg leder stadig.

Frank

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-08-05 21:27

edob wrote:

> Hej Tom ja, jeg har tænkt på den mulighed, men det ville nu være dejlig bare
> at sætte en skraldenøgle på sådan en kop - og vupti. Så jeg leder stadig.

Hvad med sådan en fyr her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=504&iItemId=82503

Eller:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=504&iItemId=76198

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : edob

Dato : 26-08-05 08:29

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Hvad med sådan en fyr her:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=504&iItemId=82503
>
> Eller:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=504&iItemId=76198

Hej Lars. Jeg har været i Næstved hos Biltema, men ingen af de to typer kan
anvendes. Koppen er for stor i diameter og typen med de 3 gribearme er også
netop lidt for stor - desværre.

v.h. frank

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-08-05 19:35

> [...]
>
> Hvor mon jeg kan købe en kopnøgle til at afmontere oliefiltret med
> (Avensis - meget lidt plads omkring filtret). Oliefiltret er 14-kantet og

www.mcbutikken.dk sælger et værktøj på 65 mm. Jeg vil tro det passer.
Varenummer 024012. Pris 189,-
Hilsen Matthias

Fra : edob

Dato : 25-08-05 21:08

> www.mcbutikken.dk sælger et værktøj på 65 mm. Jeg vil tro det passer.
> Varenummer 024012. Pris 189,-
> Hilsen Matthias

Tak for svaret Matthias. Hvis jeg tager målet 65 mm i mit skydelære kan det
køre rundt om 14-kanten på oliefiltret uden at tage fat! Men, hvis jeg
måler nede på filtret (hvor det er rundt) måler jeg 65 mm, så spørgsmålet er
hvordan målet på værktøjet opgives. Normalt er det jo mellem to parallele
flader.

Jeg ringer til dem imorgen og forhører mig.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Martin

Dato : 26-08-05 10:35

> Hvor mon jeg kan købe en kopnøgle til at afmontere oliefiltret med
> (Avensis - meget lidt plads omkring filtret). Oliefiltret er 14-kantet og
> måler 64,0 mm over to parallele flader.
>
> Gerne storkøbenhavn eller netbutik.

Hvis du ikke finder det, kan du overveje metoden med at banke en skruetrække
gennem filteret - jeg går ud fra, at du ikke skal genbruge det!

/Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-05 11:41

Martin wrote:

> Hvis du ikke finder det, kan du overveje metoden med at banke en
> skruetrække gennem filteret - jeg går ud fra, at du ikke skal
> genbruge det!

Ja eller hvis han ikke vil svine ud over det hele med olien, så finde et
spændebånd i passende størrelse og spænde godt fast på filteret.
Så er der noget at tage fat i / slå på (forsigtigt), så filteret bliver
løsnet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : edob

Dato : 26-08-05 16:23

Hvis du ikke finder det, kan du overveje metoden med at banke en

Nej, for problemet er jo mangel på plads omkring oliefiltret.

> [...]
> spændebånd i passende størrelse og spænde godt fast på filteret.
> Så er der noget at tage fat i / slå på (forsigtigt), så filteret bliver

Jeg har hidtil brugt en "oliefiltertang" som består af et spændbånd og det
virker også ok. Men, mine hænder ligner bagefter en der har været oppe og
slås med en vild kat, fordi der er meget lidt plads og en masse skarpe
kanter!

Talte med MCbutikken idag, de målte på den 65 mm kop og fandt ud af at målet
var mellem "spidserne" i koppen, og at der mellem de parallele sider er 64
mm, så den burde passe på filtret. Jeg har bestilt - så må jeg se om den
passer på.

v.h. Frank

Fra : Leif Sørensen

Dato : 26-08-05 18:19

On Thu, 25 Aug 2005 17:32:28 +0200, "edob"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote:

>Hej NG.
>
>Hvor mon jeg kan købe en kopnøgle til at afmontere oliefiltret med
>(Avensis - meget lidt plads omkring filtret).

Hos Biltema!
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=82499

Denne er eminent, og er til 1/2" skradenøgle.

Med venlig hilsen Leif.

Fra : edob

Dato : 26-08-05 19:20

> Hos Biltema!
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=82499
>
> Denne er eminent, og er til 1/2" skradenøgle.
>
> Med venlig hilsen Leif.

Ja Leif, problemet er bare at den har været udsolgt hos Biltema gennem
længere tid!

V.h. Frank

Fra : Preben

Dato : 26-08-05 19:33

Hej

du kan købe den hos toyota..
det har jg lige gjordt 165 kr.
standard størrelse på orginal filter

hilsen
preben

Fra : langwadt@ieee.org

Dato : 26-08-05 20:50

edob skrev:

> Ja Leif, problemet er bare at den har været udsolgt hos Biltema gennem
> længere tid!
>
> V.h. Frank

Der er vel ret simple at improvisere med en rem af en eller anden art?

-Lasse