/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mazda6 St.car eller Skoda Octavia St. car ~
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 25-08-05 16:17

Hej alle,

Vores Volvo 245 St.car drager nu efter 20 års tro tjeneste til de evige
Volvo-marker

Vi har ikke råd til at købe en ny men har stadig behovet for stor bil, synes
vi.
Med omkring 300.000,- at købe for, suser følgende overvejelser løbende
gennem mit ikke nævneværdigt bilkloge hoved:

1) Skoda Octavia Combi (Det lader til, at man får meget for pengene)
2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen) som
mest fejlfri bilmærke)
3) Brugt Volvo et eller andet St.car. (Hvis jeg trykte mine penge selv,
ville jeg købe en ny Volvo
4) En for mig endnu ukendt St.car eller MPV måske (måske brugt VW, Toyota
eller lign...)
5) Er en ny bil overhovedet de ekstra penge værd, og skal jeg lade være med
at være så "nervøs" ved at købe brugt?
6) En prioritet er bestemt også sikkerhedsudstyr, da vi har to små piger på
bagsædet.
7) Lidt luksus som f.eks. fartpilot og aircondition vil være velkomment
8) 1 og 2 kan fås fra ny til omkring de 300K. Dog kan jeg også se, at det er
muligt at købe 2005-biler, der kun har kørt 1-10.000 km til væsentligt
lavere pris. Er det klogt? Fordele/ulemper?

Min gamle Volvo er der dælme ikke meget spark i ved overhalinger - det har
jeg det ikke så godt med på landevejene. På motorvej betyder det mindre. Det
giver anledning til overvejelser om valg af motor - herunder HK samt diesel
vs. benzin (kører nok 15.000 om året).

Ud over daglig kørsel til og fra arbejde i Kbh, vil bilen komme rundt i
Danmark om sommeren (og måske sydpå også) samt til Frankrig om vinteren.

Alle kommentarer er meget velkomne - jeg har virkelig brug for hjælp her


--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



 
 
Brian Sørup (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 25-08-05 16:44


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:LhlPe.2235$6v6.1403@news.get2net.dk...
> Hej alle,
>
> Vores Volvo 245 St.car drager nu efter 20 års tro tjeneste til de
evige
> Volvo-marker
>
> Vi har ikke råd til at købe en ny men har stadig behovet for stor bil,
synes
> vi.
> Med omkring 300.000,- at købe for, suser følgende overvejelser løbende
> gennem mit ikke nævneværdigt bilkloge hoved:
>
>> 3) Brugt Volvo et eller andet St.car. (Hvis jeg trykte mine penge
selv,
> ville jeg købe en ny Volvo
> 6) En prioritet er bestemt også sikkerhedsudstyr, da vi har to små
piger på
> bagsædet.
> 7) Lidt luksus som f.eks. fartpilot og aircondition vil være
velkomment
>
> Min gamle Volvo er der dælme ikke meget spark i ved overhalinger - det
har
> jeg det ikke så godt med på landevejene. På motorvej betyder det
mindre. Det
> giver anledning til overvejelser om valg af motor - herunder HK samt
diesel
> vs. benzin (kører nok 15.000 om året).
>
> Ud over daglig kørsel til og fra arbejde i Kbh, vil bilen komme rundt
i
> Danmark om sommeren (og måske sydpå også) samt til Frankrig om
vinteren.
>
> Alle kommentarer er meget velkomne - jeg har virkelig brug for hjælp
her

Køb en 2000-2001 Volvo V70, med eller uden Turbo er en smagssag.
Jeg mener 15000Km om året er for lidt til Dieseldrift.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale




Michael Kirkegaard (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 25-08-05 16:42


"> 1) Skoda Octavia Combi (Det lader til, at man får meget for pengene)
> 2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen) som
> mest fejlfri bilmærke)

Nu er jeg overbevist Mazda-kører.
Skoda er sikkert en udemærket bil, men jeg syntes at den er for dyr til at
være en discount-VW.
Derudover er designet fanatisk kedeligt og det kalder på den blødeste hat
ever..
Billigste Skoda i benz, 263.000 for 1,6.
http://www.skoda.dk/modeller/v2-priser.asp?strModel=Octavia%20Combi

Billigste Mazda6 i benz, 294,675 for 1,8.
http://www.mazda.dk/sycomax/uploadpool/documents_DK/buy/brochures/Kundeprisliste.pdf

Men det er jo en smagssag, Mazda'en er dyrere, men tilgæld er den ekstra
lækker i design, efter min mening.

Derudover er Mazda kendt for mange problemfri km, hvor Vw/skoda har haft
lidt vanskeligheder for kort tid siden.

Jeg havde valgt Mazda...100 %
Eller Opel Vectra for gensalgsværdien. Men kun derfor...

Michael (Med Mazda 626 Ditd der lugter af gammel bus når den er kold)



Jan W Nielsen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-08-05 17:02

> Alle kommentarer er meget velkomne - jeg har virkelig brug for hjælp her
>

Jeg ville køre en tur i dem begge - og formentlig vælge denne:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579

Med et sæt pæne fælge, får man en rigtig lækker bil - og med en boks får du
en bil, der rykker seriøst igennem i forhold til andre alm familiebiler, når
du skal overhale på landevejen - helt uden at skulle pine den ud til 6500
o/min først.

/Jan W Nielsen



Abildgaard (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Abildgaard


Dato : 25-08-05 16:57

>
> Vi har ikke råd til at købe en ny men har stadig behovet for stor bil,
> synes vi.
> Med omkring 300.000,- at købe for, suser følgende overvejelser løbende
> gennem mit ikke nævneværdigt bilkloge hoved:
>
> 1) Skoda Octavia Combi (Det lader til, at man får meget for pengene)
> 2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen) som
> mest fejlfri bilmærke)
> 3) Brugt Volvo et eller andet St.car. (Hvis jeg trykte mine penge selv,
> ville jeg købe en ny Volvo
> 4) En for mig endnu ukendt St.car eller MPV måske (måske brugt VW, Toyota
> eller lign...)
> 5) Er en ny bil overhovedet de ekstra penge værd, og skal jeg lade være
> med at være så "nervøs" ved at købe brugt?
> 6) En prioritet er bestemt også sikkerhedsudstyr, da vi har to små piger
> på bagsædet.
> 7) Lidt luksus som f.eks. fartpilot og aircondition vil være velkomment
> 8) 1 og 2 kan fås fra ny til omkring de 300K. Dog kan jeg også se, at det
> er muligt at købe 2005-biler, der kun har kørt 1-10.000 km til væsentligt
> lavere pris. Er det klogt? Fordele/ulemper?
>
> Min gamle Volvo er der dælme ikke meget spark i ved overhalinger - det har
> jeg det ikke så godt med på landevejene. På motorvej betyder det mindre.
> Det giver anledning til overvejelser om valg af motor - herunder HK samt
> diesel vs. benzin (kører nok 15.000 om året).

Tjaeh - jeg ville selv vælge en Ford Mondeo TDCI stationcar med 115 hestes
dieselmotor i Trend eller Trend plus udgave. Har selv været lidt omkring som
professionel bilist og er vendt tilbage til Mondeoen igen efter at have kørt
i en af de første udgaver af den nye model.

Ford'ens stærke sider

- rigtig god plads overalt (førerplads, bagsæde og baggagerum)
- gode sæder (dog ikke ligeså gode som Volvo)
- god komfort og ergonomi
- relativt billig service
- Høj aktiv sikkerhed i kraft af fortrinlige køreegenskaber
- omkring 17km/l efter egne erfaringer
- rimelig god kvalitet (vurderet på cirka 250.000 kilometer fordelt på to
biler med stort set ingen problemer)
- pænt interiør (særligt i den faceliftede model fra 2004 og frem)
- ganske smidig dieselmotor med tilpas kræfter efter danske forhold
- Perfekt rejsevogn til ferieturen

Ford'ens svage sider

- nogen klager over at udsynet fra bagsædet er dårligt (jeg synes selv det
er en af de mest komfortable bagsæder jeg nogensinde har befundet mig på)
- Vindstøj (motor og dæk er meget godt dæmpet så vindstøj træder en del
frem)
- Rustbehandling (den kan nok godt tåle en supplerende rustbehandling omend
jeg endnu ikke har set rust på nogen af mine to Mondeo'er)

Da Mondeo'en sælges med gode rabatter kan du få en ny eller en meget lidt
brugt inden for dit budget og til den pris er den efter min mening et
fantastisk køb. Trend Plus, som jeg har købt, har klima, opvarmet forrude og
fjernbetjent cd-radio.

/Abildgaard



test (28-08-2005)
Kommentar
Fra : test


Dato : 28-08-05 01:19


> Tjaeh - jeg ville selv vælge en Ford Mondeo TDCI stationcar med 115 hestes
> dieselmotor i Trend eller Trend plus udgave. Har selv været lidt omkring
> som professionel bilist og er vendt tilbage til Mondeoen igen efter at
> have kørt i en af de første udgaver af den nye model.
SNIP

Køb 130 Hk og IKKE 115 HK dieseludgaven......der er ALT for mange problemer
med dårlig motorgang/softwareopdateringer/skift af EGT ventiler på disse
modeller...og så er 130 HK udgaven meget friskere i motoren.

Bare min usle mening

ChipMIK



Jens Vejmand & Holge~ (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Jens Vejmand & Holge~


Dato : 25-08-05 18:38

Jeg har også en gammel 245er og når den skal skiftes, så bliver sikkert en
brugt VW Sharan, Ford Galaxy eller Seat Alhambra ..
Alle i diesel udgave ....
Det giver masser af plads og hvem ved hvad der sker i de næste år m.h.t.
reg-afgiften?
Nye biler falder pludseligt hurtigt i værdi (udover den gamle historie med
tab ved kørsel udover forhandlerens kantsten


mvh

JVHD



"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:LhlPe.2235$6v6.1403@news.get2net.dk...
> Hej alle,
>
> Vores Volvo 245 St.car drager nu efter 20 års tro tjeneste til de evige
> Volvo-marker
>
> Vi har ikke råd til at købe en ny men har stadig behovet for stor bil,
> synes vi.
> Med omkring 300.000,- at købe for, suser følgende overvejelser løbende
> gennem mit ikke nævneværdigt bilkloge hoved:
>
> 1) Skoda Octavia Combi (Det lader til, at man får meget for pengene)
> 2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen) som
> mest fejlfri bilmærke)
> 3) Brugt Volvo et eller andet St.car. (Hvis jeg trykte mine penge selv,
> ville jeg købe en ny Volvo
> 4) En for mig endnu ukendt St.car eller MPV måske (måske brugt VW, Toyota
> eller lign...)
> 5) Er en ny bil overhovedet de ekstra penge værd, og skal jeg lade være
> med at være så "nervøs" ved at købe brugt?
> 6) En prioritet er bestemt også sikkerhedsudstyr, da vi har to små piger
> på bagsædet.
> 7) Lidt luksus som f.eks. fartpilot og aircondition vil være velkomment
> 8) 1 og 2 kan fås fra ny til omkring de 300K. Dog kan jeg også se, at det
> er muligt at købe 2005-biler, der kun har kørt 1-10.000 km til væsentligt
> lavere pris. Er det klogt? Fordele/ulemper?
>
> Min gamle Volvo er der dælme ikke meget spark i ved overhalinger - det har
> jeg det ikke så godt med på landevejene. På motorvej betyder det mindre.
> Det giver anledning til overvejelser om valg af motor - herunder HK samt
> diesel vs. benzin (kører nok 15.000 om året).
>
> Ud over daglig kørsel til og fra arbejde i Kbh, vil bilen komme rundt i
> Danmark om sommeren (og måske sydpå også) samt til Frankrig om vinteren.
>
> Alle kommentarer er meget velkomne - jeg har virkelig brug for hjælp her
>
>
>
> --
> Mvh, Peter Ingsø Laursen
>
> Bianca 28 sejlere mødes også på:
> http://www.cafecrema.dk
>



Ukendt (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-05 20:25


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:LhlPe.2235$6v6.1403@news.get2net.dk...
> Hej alle,
> Vi har ikke råd til at købe en ny men har stadig behovet for stor bil,
> synes vi.
> Med omkring 300.000,- at købe for, suser følgende overvejelser løbende
> gennem mit ikke nævneværdigt bilkloge hoved:


> 1) Skoda Octavia Combi (Det lader til, at man får meget for pengene)

Det tror jeg såmænd også du gør, men det er også en bil der har forholdsvis
mange fejl.

> 2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen) som
> mest fejlfri bilmærke)

Ja, det er næsten rigtigt. Toyota, Mazda og Ford, i den rækkefølge. Alle tre
har lidt for dårlig rustbeskyttelse, men især Ford har problemer mht. rust.
Så jeg ville afgjort vælge supplerende behandling - også selvom det er et
andet mærke end de nævnte 3.

> 3) Brugt Volvo et eller andet St.car. (Hvis jeg trykte mine penge selv,
> ville jeg købe en ny Volvo

Det forstår jeg godt, selvom jeg nu ikke finder pladsen fantastisk. Volvo er
en dejlig bil.

> 4) En for mig endnu ukendt St.car eller MPV måske (måske brugt VW, Toyota
> eller lign...)

Jeg ville vælge Toyota Avensis stationcar. Der er også udstyrsmodeller
derude på brugtmarkedet.

> 5) Er en ny bil overhovedet de ekstra penge værd, og skal jeg lade være
> med at være så "nervøs" ved at købe brugt?

Prøv om du kan finde en der er 3-4 år gammel.

> 6) En prioritet er bestemt også sikkerhedsudstyr, da vi har to små piger
> på bagsædet.

Det forstår jeg godt. Der er jeg lidt uvidende. Prøv at tjekke på nettet på
de modeller du kommer frem til, der må findes crashtests derude.

> 7) Lidt luksus som f.eks. fartpilot og aircondition vil være velkomment

De fleste Toyota'er er skrabeudgaver, men der findes også udstyrsvarianter,
så tjek du lystigt på bilbasen, dba osv.
Mazda'er er måske nemmere at finde med udstyr i? Sådan var det nogen tid
tilbage ihvertfald.

> 8) 1 og 2 kan fås fra ny til omkring de 300K. Dog kan jeg også se, at det
> er muligt at købe 2005-biler, der kun har kørt 1-10.000 km til væsentligt
> lavere pris. Er det klogt? Fordele/ulemper?

Det er demobiler, som har fået prygl ved koldstart. Jeg ville ikke købe
sådan én!
>
> Min gamle Volvo er der dælme ikke meget spark i ved overhalinger - det har
> jeg det ikke så godt med på landevejene. På motorvej betyder det mindre.
> Det giver anledning til overvejelser om valg af motor - herunder HK samt
> diesel vs. benzin (kører nok 15.000 om året).

15000 om året er ikke så meget, så diesel vil ikke være en fordel for dig.
Man skal køre det dobbelte, når dieselprisen er så tæt på benzinprisen som
den er idag.

>
> Ud over daglig kørsel til og fra arbejde i Kbh, vil bilen komme rundt i
> Danmark om sommeren (og måske sydpå også) samt til Frankrig om vinteren.

Ja, så vil du ikke fortryde aircon :)

>
> Alle kommentarer er meget velkomne - jeg har virkelig brug for hjælp her
>
>

Ja, håber det hjalp lidt?

Mvh Tommy



Klaus D. Mikkelsen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-08-05 20:50

TBJ skriver:
>
> Det tror jeg såmænd også du gør, men det er også en bil der har forholdsvis
> mange fejl.

Hvilke ?

> 15000 om året er ikke så meget, så diesel vil ikke være en fordel for dig.
> Man skal køre det dobbelte, når dieselprisen er så tæt på benzinprisen som
> den er idag.

Vrøvl.

Diesel ligger i ca 7,50 søndag aften, og en dieselbil kører oftest noget
længere på literen end en Bez. En octavia går omkring 20km/l og vil man
så heve en motor med bare en smule moment fra de lave omderjninger er
der ingen vej udenom en diesel i dag.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-08-05 21:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Diesel ligger i ca 7,50 søndag aften, og en dieselbil kører oftest
> noget længere på literen end en Bez. En octavia går omkring 20km/l og
> vil man så heve en motor med bare en smule moment fra de lave
> omderjninger er der ingen vej udenom en diesel i dag.

Man kunne da gøre det lidt sjovere og finde en benziner med mere end
4 propper - det hjælper gevaldigt

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-08-05 21:10

Brian skriver:
>
> Man kunne da gøre det lidt sjovere og finde en benziner med mere end
> 4 propper - det hjælper gevaldigt

Jooo, men så ryger økonomien sig en tur...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-08-05 21:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jooo, men så ryger økonomien sig en tur...

Njoo... der er nu ikke den store forskel på en
bette 6 benet (2.5 og ned) end en 2.0, hvad angår benzinforbrug.

Men det er da klart - den render sgutte 20km/l

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-08-05 21:13

Brian skriver:
>
> Njoo... der er nu ikke den store forskel på en
> bette 6 benet (2.5 og ned) end en 2.0, hvad angår benzinforbrug.
>
> Men det er da klart - den render sgutte 20km/l

Nej, så kan en (turbo)diesel endnu bedre betale sig

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

anders majland (31-08-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 31-08-05 15:57

>> 15000 om året er ikke så meget, så diesel vil ikke være en fordel for
>> dig.
>> Man skal køre det dobbelte, når dieselprisen er så tæt på benzinprisen
>> som
>> den er idag.
>
> Vrøvl.
>
> Diesel ligger i ca 7,50 søndag aften, og en dieselbil kører oftest noget
> længere på literen end en Bez.

Men udover merprisen (diesel er som regel noget dyrere end tilsvarende
benzinheste) er der også lige den grønne ejerafgift der er noget højere...
Jeg lavede regnestykket med 2 fabia'er for et stykke tid siden og der var
breakeven først lige under 25000km/år. Så selvom prisforksellen på brændstof
er blevet lidt større tror jeg stadig ikke det rykker det helt store...

> En octavia går omkring 20km/l og vil man
> så heve en motor med bare en smule moment fra de lave omderjninger er
> der ingen vej udenom en diesel i dag.

Enig i at merprisen for at køre diesel sagtens kan være givet ganske godt ud




Klaus D. Mikkelsen (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-08-05 16:19

anders majland skriver:
>
> Men udover merprisen (diesel er som regel noget dyrere end tilsvarende
> benzinheste) er der også lige den grønne ejerafgift der er noget højere...

Øøøh, en Golf 3 med 1,8 liters benzin motor koster det samme som en 5'er
med 1,9TDI....

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,
gad vide,hvornår den kommer op igen ??????

Peter Weis (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 31-08-05 17:03

anders majland wrote:

> Men udover merprisen (diesel er som regel noget dyrere end tilsvarende
> benzinheste) er der også lige den grønne ejerafgift der er noget højere...
> Jeg lavede regnestykket med 2 fabia'er for et stykke tid siden og der var
> breakeven først lige under 25000km/år. Så selvom prisforksellen på brændstof
> er blevet lidt større tror jeg stadig ikke det rykker det helt store...

Jeg synes I glemmer en væsentlig forudsætning for regnestykkerne.

Indenjegkøbtemin Picasso for 4årsidenlavede jeg en økonomisammenligning.
Hvis jeg sammenlignede på HK og dermed brugte 1.6l benzin-modellen som
reference, så balancerede regnestykket ved 15-20 kkm/år. Hvis jeg
sammenlignede moment og dermed brugte 1.8l benzin-modellen som
reference,så balancerede regnestykket ved 6 kkm/år.

Så man kan få næste lige hvilket resultat man vil ved at manipulere lidt
med forudsætningerne.

mvh
Peter

Kim Kristensen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 25-08-05 22:28


"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
news:430e1ae1$0$2007$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > 2) Mazda 6 St.car (Har ikke kunnet finde tests, men vist kåret (igen)
som
> > mest fejlfri bilmærke)
>
> Ja, det er næsten rigtigt. Toyota, Mazda og Ford, i den rækkefølge. Alle
tre
> har lidt for dårlig rustbeskyttelse, men især Ford har problemer mht.
rust.
> Så jeg ville afgjort vælge supplerende behandling - også selvom det er et
> andet mærke end de nævnte 3.
>
>
> Mvh Tommy
>
>
Hvis Peter med fejlfri mener driftsstabil er rækkefølgen Honda, Mazda,
Toyota. Eller det er i hvert fald top tre indtil det 12 år eller 208.000 km,
Ford er i øvrigt nummer 20.

http://www.whatcar.com/News_Article.asp?NA_ID=216403&EL_ID=3135529&ST=fromcurrentresults#

Med venlig hilsen Kim



Morten Fruergaard (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-08-05 21:11

Peter Ingsø Laursen wrote:
> Hej alle,
>
> Vores Volvo 245 St.car drager nu efter 20 års tro tjeneste til de
> evige Volvo-marker

Jeg ville vælge (og ikke kun fordi jeg har en) Volvo V70...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Peter Ingsø Laursen (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 27-08-05 08:29

Mange tak til alle for gode og konstruktive svar. Flere af indlæggene har
bestemt bidraget konstruktivt.
Det er da også rart at kunne konstatere, at de fleste af jer er glade for
netop den bil, I har valgt at købe
I dag starter jeg med at besøge forhandlere. I første omgang Skoda i Valby.
Her må jeg lige prøve at lægge mærke til, hvor mange morfædre, der går
rundt!
Når tankerne kredser om Volvo var det måske også værd at kigge lidt på det
svenske marked. Da jeg bor iKbh., er det vel en oplagt mulighed, hvis
bilerne kan købes lidt bedre/billigere der?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Brian Sørup (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 27-08-05 10:41


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:VCUPe.12$po1.9@news.get2net.dk...

> Når tankerne kredser om Volvo var det måske også værd at kigge lidt på
det
> svenske marked. Da jeg bor iKbh., er det vel en oplagt mulighed, hvis
> bilerne kan købes lidt bedre/billigere der?

Min erfaring er at du ikke skal købe Volvo i Sverige - men i Tyskland.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - Bygget i S export til USA import til D import til
DK
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale




Peter Ingsø Laursen (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 27-08-05 10:44

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43103525$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> Min erfaring er at du ikke skal købe Volvo i Sverige - men i Tyskland.

Hvorfor det? Rust, pris eller....?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Brian Sørup (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 27-08-05 10:53


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:TAWPe.403$sz3.77@news.get2net.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43103525$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Min erfaring er at du ikke skal købe Volvo i Sverige - men i
Tyskland.
>
> Hvorfor det? Rust, pris eller....?

Jeg fandt udvalget en del større, priserne er der ikke så meget forskel
på.
De fleste tyskere har ikke gået så langt som svenskerne, og hvis du vil
have Aut.gear er Tyskland noget bedre at søge i.
Jeg har fået den forklaring at Svenskerne ikke er meget for at skille
sig af med deres Völler - 850 / V70 er iøvrigt Sveriges mest solgte
bil....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale




Jan W Nielsen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-08-05 15:53

> De fleste tyskere har ikke gået så langt som svenskerne, og hvis du vil
> have Aut.gear er Tyskland noget bedre at søge i.

Lyder meget mærkeligt.

Tyskerne kører gennemsnitligt længere om året end svenskerne, siger et stort
svensk autodels-lager, som jeg talte med. De siger, at motorerne ofte er
godt slidte i de tyske importbiler, men at karosserne er bedre, fordi
klimaet ikke er så hårdt ved dem - mindre rust i de tyske, altså.

Til gengæld ved men jo, hvor der svindles med km-stamd i tyske biler.

/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 28-08-05 16:06

On Sun, 28 Aug 2005 16:52:34 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> De fleste tyskere har ikke gået så langt som svenskerne, og hvis du vil
>> have Aut.gear er Tyskland noget bedre at søge i.
>
>Lyder meget mærkeligt.
>
>Tyskerne kører gennemsnitligt længere om året end svenskerne, siger et stort
>svensk autodels-lager, som jeg talte med. De siger, at motorerne ofte er
>godt slidte i de tyske importbiler, men at karosserne er bedre, fordi
>klimaet ikke er så hårdt ved dem - mindre rust i de tyske, altså.

>--

Kan det tænkes, at svaret er, at tyskerne skifter til ny bil før
svenskerne?

Findes der statistik for hvornår nybilsejere i de forskellige lande
skifter bil igen?

>--

>Til gengæld ved men jo, hvor der svindles med km-stamd i tyske biler.

>--

Was sagst du???

Hvad er der sket med "Ordnung muss sein"?? *LOL*

Som jøderne altid har sagt:

Aldrig stole på nogen mennesker.

Venlig hilsen
Folmer


Jan W Nielsen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-08-05 18:31

> Kan det tænkes, at svaret er, at tyskerne skifter til ny bil før
> svenskerne?

Måske - æ vej de´ it´..

> Aldrig stole på nogen mennesker.

Ikke når det kommer til biler i hvert fald..

/Jan W Nielsen




Peter Ingsø Laursen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 28-08-05 20:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4311cf9d$0$76389$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> De fleste tyskere har ikke gået så langt som svenskerne, og hvis du vil
>> have Aut.gear er Tyskland noget bedre at søge i.
>
> Lyder meget mærkeligt.

Hmmm, min news-server er vist ikke helt på toppen får tiden. Det ser ud til,
at jeg mangler adskillelige indlæg. Irriterende!

Nå, jeg har været ude at kigge på Skoda, Volvo og VW.

Skodaforhandleren ville meget gerne sælge en brugt bil. Fint nok. Jeg
prøvekørte en 1.6 liters benzin (ikke st.car) bare for at få fornemmelsen af
bilen. Afgjort for lille motor! Jeg vil tro, at den godt kan køre fra min
Volvo ved et lyskryds, men fra 80-120 var den ligeså død, fornemmede
jeg....Den forrige ejer var tydeligvis hundeven. Puh en hørm = usælgelig!

Hos Volvoforhandleren kiggede vi på et par brugte V70'ere. Umiddelbart er
det min fornemmelse, at bagagerummet er mindre i sådan en fætter end i vores
nuværende 245 st.car. Ellers klart en dejlig bil. Talte dog lidt om, at her
gav man vist en del for ekstra luksus.... Og så lokker det ikke med et
benzinforbrug på den forkerte side af 10km/liter.

VW besøgte vi for at se, hvordan sådan en Sharan egt. ser ud "in the flesh".
Det kunne vi dog ikke komme til, da den stod i deres lukkede
erhvervsafdeling (søndag). Hmmm, til gengæld faldt vores øjne på en Golf
Variant 1.9 TDI. Den sælges nu inkl. såkaldt DK-pakke til den oprindelige
listepris. Ikke nogen ueffen bil, må jeg sige (har dog ikke prøvekørt den).
Eneste overvejelse kunne være, om pladsen på bagsæderne vil give en voksen
klaustrofobi? Til børn er det fint! - Sælgeren begyndte faktisk selv at
snakke prisen ned, inden jeg overhovedet havde tilkendegivet interesse. Der
kommer en opdateret model til jul, så de skal tydeligvis have solgt denne
såkaldte "model 4".
Vi nåede også lige at se en Pasat Limo (400K) inden vi gik. Flot bil!
Det gav anledning til at søge lidt på nettet efterfølgende. En Pasat 1.9TDi
st.car med "hele svineriet" inkl. automatgear, 125.000 km kan fås for
290.000,-. Det kan man så sammenligne med en Variant, og lure lidt på det


Skoda skal nok besøges igen og Maza6 er bestemt ikke ude af billedet endnu.
Og så har jeg lovet mig selv ikke at lade mig forføre af duften af ny bil -
for det er godt nok en effektiv spray, de bruger der

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Morten Fruergaard (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-08-05 11:38

Brian Sørup wrote:
> Min erfaring er at du ikke skal købe Volvo i Sverige - men i Tyskland.

Også her...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste