"ny" stationcar til rimelig pris
Fra : Lars Hansen

Dato : 25-08-05 10:32

Hej i Gruppen

Jeg skrev for et stykke tid siden for at få data på en Audi 80 2.6 Aut. og
fik masser af gode henvendelser. Så Audi´en var egentlig købt (I hvert
tilfælde inde i mit hoved).

Nu har kæresten imidlertid nedlagt veto fordi der ikke i Audi´en er mere
plads end i vores nuværende Kia Sephia. Måske det har noget at gøre med den
lille ny der er på vej samt at vi i forvejen har en pige på 7 år. Hun mener
ikke at Audi´en så er særlig praktisk..... I min iver prøvede jeg med både
tagboks osv.... men intet hjalp. (Egentlig kan jeg godt se hvad hun mener).

Så nu må vi i stedet kigge efter en lettere brugt stationcar, og i den
forbindelse kommer mit spørgsmål.

I hvilken brugt stationcar kan følgende ønsker opfyldes?

1. Driftsstabil.
2. Airbag, ABS, servo og aircondition.
3. Billig i reservedele.
4. 6-7 år eller nyere.
5. Helst over 1.8 liter. (gider ikke en eller anden død sild)
6. Prisleje: 50.000-110.000 kroner.
7. Ikke en der ruster bare de i radion siger "regn".

Jeg ved godt at det er store krav til den pris, men kom med jeres bedste
bud, tak.

MVH
Lars Hansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-05 10:37

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7. Ikke en der ruster bare de i radion siger "regn".
>
> Jeg ved godt at det er store krav til den pris, men kom med jeres

Mit bedste bud er Skoda Octavia, hvis du lægger lidt til budgettet kan
der blive til en Volvo V40 eller en 850(masser af plads).
Ellers er der jo Ford Mondeo, Daewoo Nubira, kan ikke lige komme på
flere.....
Nååårhh jo - du kan da købe min Scorpio...

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-08-05 10:49

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere.....
> Nååårhh jo - du kan da købe min Scorpio...

Hej Brian

Skoda´en og volvo´en var da et par gode bud.
Volvo V40 = Verdens mindste bil indeni.......
Mondeo har jeg hørt ruster i dørene (i de årgange der kunne være tale om) og
så har jeg lige været i frankrig i en 125 hestes 1.8´er.. GAB!!!!
Daewoo.... nej,tak....

Hvor gammel er sådan en scorpio, og prisen ikke mindst???? Gerne billeder på
lars.oeland(A)inet.uni2.dk

MVH
Lars Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-08-05 11:18

Lars Hansen wrote:
> [...]
> Mondeo har jeg hørt ruster i dørene (i de årgange der kunne være tale om) og
> så har jeg lige været i frankrig i en 125 hestes 1.8´er.. GAB!!!!

Hvis plads og motorkraft ligger højt på listen, så er der

1) Citroen Xantia 2,0i Turbo Exclusive st.car (147 HK)
2) Citroen Xantia 3,0i V6 Exclusive st.car (190 HK)

De kan begge erhverves i udgaver fra 1998 og frem, og fra 85.000 til
110.000 alt efter udgave og kilometerstand (der som regel ikke er høj).
De har temmeligt store bagagerum (ingen støddæmpertårne), og god plads
til albuerne. De er dejlige at køre langt i, og den faceliftede udgave
har også sideairbags.

Mvh. Lars, der kun har gode erfaringer med sin franske bil :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-08-05 14:16

> [...]
> har temmeligt store bagagerum (ingen støddæmpertårne), og god plads til
> albuerne. De er dejlige at køre langt i, og den faceliftede udgave har

Den ville jeg også have foreslået - en lækker flyder, der efter min
erfaring også er ganske driftsstabil.

/Kasper Hansen

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-08-05 11:22

> [...]
> Daewoo.... nej,tak....
>
> Hvor gammel er sådan en scorpio, og prisen ikke mindst???? Gerne

Scorpio'en er fra '92 og falder derved helt ved siden af dine krav,
derudover snakker vi omkring 8-9Km/l ved blandet kørsel.
Plads og komfort er der derimod masser af...
Jeg har ikke fundet en pris endnu, der er lige et par småting der skal
fikses inden den skal væk, først og fremmest skal der plader på
V70'eren.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-08-05 10:46

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:430d9158$0
> [...]

> flere.....
> Nååårhh jo - du kan da købe min Scorpio...

En ukritisk søgning på bilbasen efter biler nyere end 96, st. car og
maxpris 125kkr så får man rigtig mange hits. Der er både nyere mondeo,
escort, toyota, nissan primera, et par BMW'ere, Mazda 626'ere og lign. med
fornuftige motorer (1.8+).

Man får faktisk rimelig meget bil for de penge... hvad man vælger er nok
meget afhængig af temperament, men personligt ville jeg nok gå efter en
japaner der opfylder ønskerne og er blevet undervognsbehandlet jævnligt.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 11:35

Lars Hansen skriver:

> Så nu må vi i stedet kigge efter en lettere brugt stationcar, og i den
> forbindelse kommer mit spørgsmål.

Hvad er der galt i en Audi "Stationswogn" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-08-05 12:08

> Lars Hansen skriver:

> Hvad er der galt i en Audi "Stationswogn" ?
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Der er som ikke noget galt i en Audi "Stationswogn"; men der er noget galt i
prisen......
Den 80´er jeg desværre så ikke køber alligevel var kun fordi jeg kunne få
den til en meget god pris.
Skal jeg have en forholdsvis ny Audi stationcar får jeg jo i DK lov at
betale bilen 3 gange...

MVH
Lars Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-05 13:48

Også skrev Vollert
> betale bilen 3 gange...

Jaa snob effekt koster.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 25-08-05 17:42

> Lars Hansen skriver:

> Hvad er der galt i en Audi "Stationswogn" ?

Iflg. min mening er en Audi bare en Skoda med 4 ringe på og derfor markant
dyrere - men de er da meget fede, dog ikke federe end V70N serien ;)

Fra : Christensen

Dato : 25-08-05 19:20

> Iflg. min mening er en Audi bare en Skoda med 4 ringe på og derfor markant
> dyrere -

Det er vist længe siden du har kørt Audi....man kan overhovedet ikke
sammenligne en eks. A4 med den nye Oktavia. Hvis man ikke kan
se/mærke/lugte/føle forskel, er man enten unødigt påståelig eller bare blind
og/eller multihandicappet (og dem har jeg intet imod).

Selvfølgelig er der forskel på smag og behag, men jeg nægter at tro på at
man ikke kan fornemme forskellen - selvom ens bil kun er et værktøj der skal
fra A til B og alt det der pladder.

Man skal ikke være ret kritisk for at se hvor man sparer for at holde prisen
nede på f.eks. den nye Oktavia, IMO.

/f christensen

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-08-05 07:32

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man skal ikke være ret kritisk for at se hvor man sparer for at holde
> prisen nede på f.eks. den nye Oktavia, IMO.

Tænkte faktisk på VW... Der synes jeg ikke forskellen er så stor som
prisforskellen. Det gik lige hurtigt nok, men sååååå fed er Audien da heller
ikke - specielt ikke A4 stc- ok A6-eren kan jeg godt lide ;) Var ude og se
på biler her sidste år, så det er da lidt lang tid siden jeg har været ude i
en Audi :D
I sidste ende er det jo smag og behag og hvornår man synes forholdet mellem
dette og pris/kvalitet er opnået og så lukke for pengepungen...Mit valg blev
da også en Volvo og ikke en octavia combi 2.0 TDI DSG - for nok var Octavien
flot osv. osv. men nåede ikke Volvoen i kvalitet, finish etc. Men det er så
også kun min mening.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-05 21:48

"u.m.s [3460]" <upi@[remove]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Octavien
> flot osv. osv. men nåede ikke Volvoen i kvalitet, finish etc. Men det er

Jeg har ingen personlig erfaring med hverken Audi eller Skoda, men i Motor
nr. 6 fra i år er der et skema som viser hvad folk mener om den sag.
Adspurgt om bilens finish og detaljer svare folket at Audi er nummer 2 og
Skoda nummer 13, sat i forhold til prisen bliver Skoda nummer 1 og Audi
nummer 15.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-08-05 15:34

> Jeg ved godt at det er store krav til den pris, men kom med jeres bedste
> bud, tak.

Skoda Octavia - og Peugoet 406.

/Jan W Nielsen

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 25-08-05 15:43

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> wrote in message
> [...]
> 7. Ikke en der ruster bare de i radion siger "regn".
>
> Jeg ved godt at det er store krav til den pris, men kom med jeres bedste

PUG 406

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-08-05 16:46

> [...]
> ikke at Audi´en så er særlig praktisk..... I min iver prøvede jeg med både
> tagboks osv.... men intet hjalp. (Egentlig kan jeg godt se hvad hun

Kan egentlig godt forstå det.
Min svigerinde har lige købt en Audi A4 1,8T wagon.
En rigtig rigtig lækker bil.
Men
Der er ikke plads til en sammenklappet klapvogn i den..
Ikke særlig praktisk og dermed røg hele ideen med Wagon-tanken.

Mazda, Toyota, VW er vejen frem.

Michael

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-08-05 17:11

> [...]
> 7. Ikke en der ruster bare de i radion siger "regn".
>
> Jeg ved godt at det er store krav til den pris, men kom med jeres bedste

Jeg takker for de mange gode bud og må jo nu til at kigge mig omkring efter
en karet.
Jeg kan se at man på bilbasen kan finde masser af lækre biler i den
prisklasse.
Men af en eller anden årsag dukker de Audi´er altså op hele tiden..
Der er jo masser af Audi 80´ere fra 93-94 til den pris, og også en del af
dem med en ordentlig motor. (Rigtige motore har jo mindst 5 cylindre...)

Endnu en gang tak for hjælpen

Lars Hansen