Nissan Sunny- generator holdbarhed..
Fra : Q

Dato : 24-08-05 23:50

Det er efterhånden lidt af en sport at holde liv i min kammerats gamle
Nissan Sunny fra '92... Der er efterhånden mere spartelmasse og svejsetråd
end der er originalt stål tilbage ..

Nu er generatoren tilsyneladende stået af.. igen!.. Det lader til at de kun
holder et års tid... Udover en evt. omkostning på 1900 slag til en ny hos
Høyer ( ved ikke om de vil ombytte på garanti, er ikke blevet checket
endnu ) er der jo også et vist tidsforbrug.. Er de bare så ringe eller?..

Motoren er ellers generelt OK... Den smider en del olie, men det er
formentlig bare en rådden bundkarspakning.. Den starter hver gang ( når den
ellers har strøm - ladelampen virker ikke, så det er ikke til at se hvornår
der er problemer )..

/peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 05:24

Q skriver:

> Det er efterhånden lidt af en sport at holde liv i min kammerats gamle
> Nissan Sunny fra '92... Der er efterhånden mere spartelmasse og svejsetråd
> end der er originalt stål tilbage ..

Han kan prale af at have en håndbygget bil ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Q

Dato : 25-08-05 08:10

> Q skriver:

> Han kan prale af at have en håndbygget bil ???

Jeps... Det er simpelthen en sport at se hvor meget fusk man kan lave og
stadig få skidtet gennem syn... Selvfølgelig slækkes der ikke på ting som
bremser osv. men derimod fuskes der med alt andet

Det der undrer mig er at den tilsyneladende "æder" generatorer til
morgenmad..

/peter

Fra : Søren Helskov

Dato : 25-08-05 10:40

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> [...]
> bremser osv. men derimod fuskes der med alt andet
>
> Det der undrer mig er at den tilsyneladende "æder" generatorer til

Har i tjekket om der er noget på bilen som sluger strøm som bare pokker?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-08-05 10:47

"Q" <Q@Q.Q> skrev

> Det der undrer mig er at den tilsyneladende "æder" generatorer til
> morgenmad..

Hvad gør den ved dem?

Altså hvilken fejl opstår i generatoren?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Q

Dato : 25-08-05 22:14

> Hvad gør den ved dem?
>
> Altså hvilken fejl opstår i generatoren?

Det lader til at det er laderelæ/ensretter osv. der ryger

Såvidt vides er der ikke noget der bruger *meget* strøm..

/peter