Hvilket luftværktøj til gør-det-selv
Fra : Jesper

Dato : 24-08-05 22:52

Hej.

Jeg ved, at der er flere her i gruppen, der selv har undervognsbehandlet
bilen. Hvilket værktøj bør man indkøbe til dette formål? Jeg har adgang
til trykluft i rigelige mængder.

Er det en pistol som feks. HN har på tilbud:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5968&Grp=23&n=20100&KundeID=wBn078U9X9D6w0mORR9OBF84H45UYTV
(vare nr. 5968 hvis ikke det lange link virker).

Jeg havde måske håbet på, at man kunne finde noget trykluftværktøj
specielt beregnet til undervognsbehandling bestående af feks. pistol
samt div. slanger med dyser.

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 24-08-05 23:18

On Wed, 24 Aug 2005 23:52:23 +0200, Jesper
<JesperM_remove_@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg havde måske håbet på, at man kunne finde noget trykluftværktøj
>specielt beregnet til undervognsbehandling bestående af feks. pistol

Prøv med vare nr 7072, hos HN, jeg har sådan en og jeg synes at den
virker udemærket.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Jesper

Dato : 24-08-05 23:45

Morten From Søndergaard wrote:

> Prøv med vare nr 7072, hos HN, jeg har sådan en og jeg synes at den
> virker udemærket.

Tak for linket. Det er vist mere sådant noget, jeg søger. Der er
desværre ikke noget billede på hjemmesiden. Jeg går ud fra, at den er
med beholder, som man selv fylder op (er kun interesseret i en, man selv
kan fylde op og _ikke_ i en, man skruer på feks. 1L Tectyl beholdere med
gevind).

--
Mvh. Jesper

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-05 00:27

Jesper skrev:

> Jeg går ud fra, at den er
> med beholder, som man selv fylder op (er kun interesseret i en, man
> selv kan fylde op og _ikke_ i en, man skruer på feks. 1L Tectyl
> beholdere med gevind).

Det sorte body-tectyl blæser jeg på fra 1-liters engangs-beholdere med en
dertil indrettet pistol - det er så tyktflydende, at det ellers er svært at
håndtere.
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-08-05 01:56

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> [...]
> dertil indrettet pistol - det er så tyktflydende, at det ellers er svært

En tur i en gryde med varmt vand kan nu nemt gøre den medgørlig.

Nvh. Uffe Ravm

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-05 07:50

Uffe Ravm skrev:

> En tur i en gryde med varmt vand kan nu nemt gøre den medgørlig.

Eller et ophold under Sønderjyllands brændende sol (hint: jeg blæser altid
på i godt vejr - dét blæser jeg ikke på )
--
Med vemlig hilsem
Hams

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-08-05 08:53

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Eller et ophold under Sønderjyllands brændende sol (hint: jeg blæser altid
> på i godt vejr - dét blæser jeg ikke på )

Og sjovt nok har den Vestsjælandske sol samme virkning.

Jeg blæser gerne efter en uge med tørt vejr.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-05 17:57

> Det sorte body-tectyl blæser jeg på fra 1-liters engangs-beholdere med en
> dertil indrettet pistol - det er så tyktflydende, at det ellers er svært
> at håndtere.

Jeg prøvede også med en body-sprøjte og en 1 flaske til at skrue på. Det er
sidste gang nogensinde jeg gør det forsøg. Tectyl'en stod ud af åndehullet i
sprøjten i stedet for der hvor det oprindeligt skulle komme ud. Tilfældet
ville at sprøjten vendte sådan at det sprøjtede op ad husmuren. Så huset har
haft Tectyl lige siden.
Nu bruger jeg KUN en pensel til at påføre og tectyl på spray til vanger og
hulrum

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 07:38

> [...]
> er sidste gang nogensinde jeg gør det forsøg. Tectyl'en stod ud af
> åndehullet i sprøjten i stedet for der hvor det oprindeligt skulle komme

Var der ikke noget med at, du håndterede det mens det var koldt, stift?.
Den der med at have det til at stå i en spand varmt vand, er ikke så ring
endda.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 15:16

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke noget med at, du håndterede det mens det var koldt, stift?.
> Den der med at have det til at stå i en spand varmt vand, er ikke så ring
> endda.

Jo det var vist ved at være koldt. Jeg kan så ikke huske om flasken havde
ligget i bilen eller var stuevarm fra kælderen

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-08-05 09:12

Tom skrev:

> Tectyl'en stod ud
> af åndehullet i sprøjten i stedet for der hvor det oprindeligt skulle
> komme ud.

Har jeg også prøvet - du har bare haft en klemmer