Skift af antenne... hvordan
Fra : TDN

Dato : 24-08-05 19:56

På den gamle Jetta fra 1985 sidder antennen på venstre forskærm. Da den idag
skulle vaskes forsvandt antennen ned i skærmen da jeg ville slå den sammen.
Der sidder en møtrik på antennefoden på skærmen, men den drejer bare lystigt
rundt uden at løsne sig. Jeg har kigget i Haynes uden at finde en metode.
Kan det virkelig passe at skærmen skal skrues af for at skifte antennen ????

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 20:24

Måske du kan fiske den op igen hvis du er heldig - kommer lidt an på hvordan
den er monteret nede i skærmen. Anyway, så skal møtrikken af - den er
allerede løs så du skulle bare kunne tage den op. tag derefter antennefoden
af på skærmen og der er et hul til antenne hvor du hvis du er heldig kan
fiske antennen op igennem igen. Hvis ikke må du have inderskærmen af og
putte antennen op gennem antenne hullet og skrue møtrikken på igen.

Der er muligvis et støttebeslag til antenne inde under skærmen.

God arbejdslyst

Ulrich

Fra : TDN

Dato : 24-08-05 21:15

"Ulrich Sørensen" <ulrich dot sorensen at mailme dot dk> skrev i en
meddelelse news:430cc93c$0$22146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> møtrikken på igen.
>
> Der er muligvis et støttebeslag til antenne inde under skærmen.

Tak for svaret. Jeg tror jeg bliver nødttil at tage inderskærmen af. Jeg er
dog ikke helt med på det med møtrikken. Sidder der ikke en møtrik inde i
skærmen også. Jeg kan da ikke bare tage den op eller ? Det virker som om der
er en møtrik indenunder som drejer med når jeg drejer på den øverste
møtrik...

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 22:29

> [...]
> der er en møtrik indenunder som drejer med når jeg drejer på den øverste

Hmmmm...møtrikken plejer nu at have direkte fat i huset til antennen. Så
vidt jeg ved sidder der kun foden og nogle plastik dimser til at justere
vinklen med. Hvis antennen er faldet ned er der vel hul ned gennem møtrikken
og helt ned i skærmen? Måske det er lettere at hitte ud af når du får
inderskærmen af.

Mvh. Ulrich