Utæt ved reservehjuls"kasse"- Avensis 1,8~
Fra : Miv

Dato : 24-08-05 17:57

Hejsa

Jeg har en avensis 1,8 luna fra 1999, som er ble'et utæt ved/i
reservehjulskassen, har haft den oppe ved toyota og de har kittet
indgangshul for el til træk, men det har ikke hjulpet, hvad kan årsagen mon
være ....... Jeg opdagede det ved at tjekke, efter undervognsskyl i vaskehal
!
Desuden har jeg "som før skrevet" en underlig rungen/kabineresonans ved 1800
omdrejninger, nogen der har erfaringer med det ?

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 19:59

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1800
> omdrejninger, nogen der har erfaringer med det ?

Er resonansen der også når du holder stille i frigear
med 1800 omdr ?
Hvis ikke er det karosseriet som synger med lige ved 1800 omdr.
Kan noget andet sidde løst evt. ?

Fra : Miv

Dato : 24-08-05 20:27

> [...]
> Kan noget andet sidde løst evt. ?
>
> Ja resonansen er der osse i frigear, hvad mener du da at det så tyder på ?
..... (Jeg har været hos toyota og har fået skiftet/påmonteret et gummiophæng
på udstødningen som var "knækket" af, det mente de skulle fjerne resonansen,
men det har det desværre ikke gjort)

Mvh.
Michael

Fra : Robert Andersen

Dato : 24-08-05 20:23

> Desuden har jeg "som før skrevet" en underlig rungen/kabineresonans ved
> 1800
> omdrejninger, nogen der har erfaringer med det ?

Kender en der har en '00 Avensis 1,8 Terra, den runger og synger også fra
bla. hattehylde, plastik ved forruden i passagersiden, varmeskjold ved
katten, plastik ved baglygte mm. Jeg kan forstå at min felicia synger lidt
med engang imellem, men IMHO burde en spand i den (pris)klasse ikke det....

/Robert