trailer spørgsmål..
Fra : Thomas

Dato : 24-08-05 15:14

Har en Corsa B med træk, ifølge registrerings afgiften må den max trække
en 450Kgs trailer.

Jeg fik træk på, da jeg havde en ældre 300kgs trailer, og der har jo så
ikke været nogle problemer. Nu er den så brudt sammen (Fætter rust tog
livet af den), og så opdager jeg at stortset ALLE trailere man kan få nu
om dage er 500kgs.

Hvordan er reglerne på dette område? må man køre med en trailer med
totalvægt på 500kg? Kan man evt. nedveje en trailer, så den ifølge
papirer max må laste 450kg? eller kan man veje en bil de 50kg op, så den
må køre med en 500kgs trailer?

Jeg er klar over at hvis der er påløbsbremse på traileren, kan man køre
med en større (bilen er indregistreret til 925Kg, hvilket er egenvægt af
bil + 50kg) så jeg må køre med en 2 tons trailer (med bremser), bare
vægten på kørselstidspunktet ikke overstiger de 925kg.

Mvh
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 24-08-05 15:29

Thomas <tm@nowhere.net> wrote:

>Hvordan er reglerne på dette område? må man køre med en trailer med
>totalvægt på 500kg?

Den faktiske vægt af trailer med læs må bare ikke overstige de 450 kg
som din bil må trække. Det behøver du ikke lave om på papirerne for.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/