Toyota Corolla Verso 2.2 D4D
Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 24-08-05 12:22

Kender i det med at man helt har besluttet sig for en bil og så når
man lige skal forbi en sidste forhandler finder man en anden der
ligepludselig gr beslutningen svær?

Jeg var ret sikker på at det skulle blie en Renault Grand Scenic 1,9
120hk, men vi skulle da lige et smut forbi Toyota før vi skrev under
på noget.

Hos Toyota har de jo Toyota Corolla Verso som egentlig ikke var så
interessant, da den har en motor på 116hk med fem gear, hvor den Grand
Scenic vi har kig på har 120hk med 6 gear. Det sjette gear er praktisk
taget et must da jeg mest kører motorvej.

Men hos Toyota fik vi os et par overraskelser:
1) I Spanien (hvor jeg bor) er efterspørgslen af Corolla Verso så
stor at der ikke er flere 116hk modeller fabrikeret så hvis jeg køber
en verso idag, bliver det automatisk med den nye motor. Tricket er at
dette ikke er offentliggjort endnu, så jeg kommer kun til at betale
hvad den gamle motor koster. Smart ikke?

Derudover kan man med en ekstrabetaling på sølle 400Euros forlænge
garantien til 5år, hvilket jo absolut er et plus.

Hvad jeg ikke har kunnet finde ud af er om den nye motor kommer med 6
fremadgående gear eller om det bliver ved med at være 5?

Og hvad havde i købt hvis i skulle vælge imellem Renault Grand Scenic
og Toyota Corolla Verso? Prisen og ekstraudstyret er praktisk taget
identisk.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-05 12:27

<lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Og hvad havde i købt hvis i skulle vælge imellem Renault Grand Scenic
> og Toyota Corolla Verso? Prisen og ekstraudstyret er praktisk taget
> identisk.

Er Renault'en benzin ?
Anyway jeg ville vælge Toyota'en i mellem de to.

--
mvh / regards
Christian

Cruise music: http://www.yee-haw.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 12:30

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
[...]

Med valget mellem Toyota og Renault til samme pris, vil jeg uden tøven
tage japseren.
Den har et *meget_bedre* ry end frøgnaskeren.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 24-08-05 12:38

Christian B. Andresen wrote:

> Er Renault'en benzin ?

Nej, det er en 1,9 dci

> Anyway jeg ville vælge Toyota'en i mellem de to.

ok, jeg må jo prøve dem og se hvordan de ligger på vejen.

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 24-08-05 12:45

Brian Sørup wrote:

> Med valget mellem Toyota og Renault til samme pris, vil jeg uden tøven
> tage japseren.
> Den har et *meget_bedre* ry end frøgnaskeren.

Ja, og 5 års totalgaranti vil garanteret spare mig en del bekymringer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-05 12:50

Brian Sørup wrote:

> Ja, og 5 års totalgaranti vil garanteret spare mig en del bekymringer.

Ja, for så sælger du den efter de 5 år og køber en ny.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-05 17:35

Christian B. Andresen wrote:

> Ja, for så sælger du den efter de 5 år og køber en ny.

hehe, ikke med det brugtbil marked der er i Spanien

Fra : Claus

Dato : 24-08-05 16:26

<
<Jeg var ret sikker på at det skulle blie en Renault Grand Scenic 1,9
<120hk, men vi skulle da lige et smut forbi Toyota før vi skrev under
<på noget.

Jeps, og hvis det er den nye Verso 2,2 D4D med 150/177 HK bliver det først
rigtig interessant.

/Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-05 17:23

Claus wrote:

> Jeps, og hvis det er den nye Verso 2,2 D4D med 150/177 HK bliver det først
> rigtig interessant.

Det bliver en 2,2 136hk motor

Fra : Christensen

Dato : 24-08-05 16:33

> [...]
>Scenic vi har kig på har 120hk med 6 gear. Det sjette gear er praktisk
>taget et must da jeg mest kører motorvej.

øh - hvorfor det? Der er næppe nogen forskel på slutgearingen uanset om der
er 5 eller 6 hjul i kassen. Når du så alligevel skal til at køre diesel
kommer du sikkert ikke over 3000 rpm alligevel (der går min næsten 160 km/t
på speedo) er det da *helt* ligemeget...

Du kommer sikkert bare til at skifte gear mere ofte, fordi de bliver
kortere...og hvad fedt er der i det?

> [...]
>dette ikke er offentliggjort endnu, så jeg kommer kun til at betale
>hvad den gamle motor koster. Smart ikke?

meget

>Derudover kan man med en ekstrabetaling på sølle 400Euros forlænge
>garantien til 5år, hvilket jo absolut er et plus.

Køb det!

>Og hvad havde i købt hvis i skulle vælge imellem Renault Grand Scenic
>og Toyota Corolla Verso? Prisen og ekstraudstyret er praktisk taget
>identisk.

Riskogeren - uden overhovedet at tænke et sekund over det....ISÆR hvis du
får 5 års _garanti_. Det er ingen svær beslutning, IMHO.

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-05 17:34

Christensen wrote:

> Riskogeren - uden overhovedet at tænke et sekund over det....ISÆR hvis du
> får 5 års _garanti_. Det er ingen svær beslutning, IMHO.

Som kvalitetsbil er jeg også helt sikker på at Toyotaen vinder, derimod har
Renaulten også noget der taler til dens fordel:

- Væsentligt større bagagerum: (liter ved 2/5/7 pladser)
   G Scenic (1920/550/200)
   C Verso (1563/397/63)
- Panorama soltag
- CD afspiller med plads til 6 afspillere
- Fartpilot der også kan begrænse hastigheden
- Tænder automatisk lyset når man f.eks kører ind i en tunnel
- Meget mere lir (Renault Smartcard, diverse handskerum og skuffer...)
- revision hver 30.000 km (toyota hver 15.000)
- kan laves om til en 2/4/6 pladsers ved at tage det midterste sæde ud og
således give bedre plads til de øvrige

Derfor er jeg stærkt i tvivl.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-05 21:31

Christensen wrote:

> [...]
> kommer du sikkert ikke over 3000 rpm alligevel (der går min næsten 160 km/t
> på speedo) er det da *helt* ligemeget...

Det er bestemt ikke ligegyldigt. Jeg kører næsten udelukkende på en traffikfri
motorvej hvor jeg ligger på 120-140 km/t

Nu har jeg ikke tallene for den nye Toyota Motor, men hvis vi sammenligner
scenic'en med den nuværrende Verso, udvikler scenic'en 51,2 km/t/1000
omdrejninger i 6. gear og toyotaen kun 42,9 km/t/1000 omdrejninger i 5. gear.
Det vil sige at hvis jeg ligger med 140km/t vil scenic'en køre med ca 2700
omdrejninger, hvorimod toyotaen vil ligge på ca 3260.

Den forskel kan man sagtens mærke.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : KASO

Dato : 24-08-05 16:51

Jeg overvejede også Corolla Verso, men den dumpede på:

- Manglende bagageplads
- Kabine virker mindre
- Mørkere og mindre "børnevenlig" kabine
- Bagsæder er svjh. bekymrende tæt på bagruden i tilfælde af påkørsel
- Højere forbrug

Til gengæld er kvaliteten formentlig en snert bedre - omend jeg ikke har
haft problemer med mine 3 Scénic'er!

Den nye motor frister naturligvis - men lad det være op til en prøvetur med
begge biler!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-05 17:34

KASO wrote:

> Den nye motor frister naturligvis - men lad det være op til en prøvetur med
> begge biler!

Jeps, det er vidst det eneste rigtige.

Fra : RP

Dato : 24-08-05 20:48

> [...]
> på speedo) er det da *helt* ligemeget...
>
> Du kommer sikkert bare til at skifte gear mere ofte, fordi de bliver

Det behøver da ikke være samme slutgearing. Kender dog intet til
toyotaen.

Min gamle megane 1.9 dCi (5 gear) kørte lidt under 150 km/t ved 3000
omdrejninger. Min nye laguna 1.9 dCi (6 gear) kører omkring 165-170
km/t ved 3000 omdrejninger.