>Hos Toyota har de jo Toyota Corolla Verso som egentlig ikke var så
>interessant, da den har en motor på 116hk med fem gear, hvor den Grand
>Scenic vi har kig på har 120hk med 6 gear. Det sjette gear er praktisk
>taget et must da jeg mest kører motorvej.
øh - hvorfor det? Der er næppe nogen forskel på slutgearingen uanset om der
er 5 eller 6 hjul i kassen. Når du så alligevel skal til at køre diesel
kommer du sikkert ikke over 3000 rpm alligevel (der går min næsten 160 km/t
på speedo) er det da *helt* ligemeget...
Du kommer sikkert bare til at skifte gear mere ofte, fordi de bliver
kortere...og hvad fedt er der i det?
>Men hos Toyota fik vi os et par overraskelser:
>1) I Spanien (hvor jeg bor) er efterspørgslen af Corolla Verso så
>stor at der ikke er flere 116hk modeller fabrikeret så hvis jeg køber
>en verso idag, bliver det automatisk med den nye motor. Tricket er at
>dette ikke er offentliggjort endnu, så jeg kommer kun til at betale
>hvad den gamle motor koster. Smart ikke?
meget
>Derudover kan man med en ekstrabetaling på sølle 400Euros forlænge
>garantien til 5år, hvilket jo absolut er et plus.
Køb det!
>Og hvad havde i købt hvis i skulle vælge imellem Renault Grand Scenic
>og Toyota Corolla Verso? Prisen og ekstraudstyret er praktisk taget
>identisk.
Riskogeren - uden overhovedet at tænke et sekund over det....ISÆR hvis du
får 5 års _garanti_. Det er ingen svær beslutning, IMHO.
/f christensen
320d Touring '02