At få skiftet olie
Fra : Kate

Dato : 24-08-05 12:13

Efter en flytning står jeg uden mekaniker. Der er ikke noget galt med
bilen, endnu, men pga. selvsamme flytning er jeg kommet til at køre
mange km og skal derfor have skiftet olie på dyttet.

I en anden ng bliver Quickpot nævnt. Der ligger en i Rødovre, hvor jeg
ikke har langt til fra arbejde. Kan den anbefales til olieskift og kan
det gøres mens jeg venter?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Q

Dato : 24-08-05 15:15

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I en anden ng bliver Quickpot nævnt. Der ligger en i Rødovre, hvor jeg
> ikke har langt til fra arbejde. Kan den anbefales til olieskift og kan

Det plejer at være OK hvis man ikke selv er til sorte fingre..

De plejer at gøre den slags mens man venter, men der kan da være en smule
ventetid..

Olieskift tager max 20 minuter

/peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-08-05 16:33

Kate wrote:
> [...]
>
> I en anden ng bliver Quickpot nævnt. Der ligger en i Rødovre, hvor jeg
> ikke har langt til fra arbejde. Kan den anbefales til olieskift og kan

Jeg har personligt ikke noget imod at få skiftet olie sådanne steder.
Har selv benyttet mig inden jeg fandt min nuværende mekaniker, da det
var meget nemmere lige at få det gjort sådan et sted når jeg nu ikke
selv havde pladsen til at gøre det på.

De kan have travlt, så det kan være en fordel at ringe til dem for at
høre om de har tid (og så kan du også reservere tid hos dem).

Husk selvfølgelig at få den type olie på som din bil skal bruge samt at
få skiftet oliefilter samtidig. Du skal også være opmærksom på at der
som regel står med småt at prisen er inkl. 3.5 eller 4L olie, hvis din
bil skal have mere end det, så koster det ekstra (nogle biler skal have
mere end 4L olie)

Thomas

Fra : Kate

Dato : 26-08-05 16:05

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote in

> [...]
> eller 4L olie, hvis din bil skal have mere end det, så koster det
> ekstra (nogle biler skal have mere end 4L olie)

Indrømmet, det eneste jeg ved om biler er hvad der hidrører kørsel,
resten er der folk der er uddannet til
De ved vel hvilken olie der skal på når jeg siger bilmærket?
Jeg mener ikke der er meget olie på min bil, som er en Nissan Micra
1.0.

Tak for svarene til både dig og Peter.