Tændrørs levetid?
Fra : Erling Simonsen

Dato : 23-08-05 16:15

Hej gruppe.
Er der nogle bestemte kriterier for, hvornår man skal udskifte sine
tændrør?
Jeg har kørt 53.000 kr. på 5 år, men ikke udskiftet dem endnu.
Bilen er en Suzuki Swift 1.0 (3 cyl.)

mvh
Erling Simonsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-05 21:57

"Erling Simonsen" <erling.nos@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle bestemte kriterier for, hvornår man skal udskifte sine
> tændrør?
Står det ikke i servicehæftet?. Ellers plejer man at mærke den smårusker,
sætter ud under acceleration, det ert et godt/dårligt tegn.

> Jeg har kørt 53.000 kr. på

Kr? det må være GULDrør, du mener km.? :). Det er ca der omkring
50.000-60.000- de skiftes. Du kan levetidsforlænge dem ved at "justere"
elektrodeafstanden, men hvis du ikke kender den... .

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-08-05 22:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Kr? det må være GULDrør, du mener km.? :). Det er ca der omkring
> 50.000-60.000- de skiftes. Du kan levetidsforlænge dem ved at "justere"
> elektrodeafstanden, men hvis du ikke kender den... .

Nogle biler med elektronisk tænding kører med "wasted spark", dvs.
tændrøret laver gnist to gange i hver cyklus. Hvis det er tilfældet
holder rørene ikke lige så længe.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Erling Simonsen

Dato : 24-08-05 11:06

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> [...]
> 50.000-60.000- de skiftes. Du kan levetidsforlænge dem ved at "justere"
> elektrodeafstanden, men hvis du ikke kender den... .

Hej.
Ja det var en fejl Selvfølgelig er det km.
Jeg har selvfølgelig kikket i instruktionsbogen men der står ikke
en dyt - kun at man jævnligt skal kontrollere dem for sod og snavs.
Nå men jeg tror jeg skal hen til Thansen og købe en 3 styk.
De koster trods alt kun 25 kr. stk.
Tak for info.
/Erling