Stramning af håndbremse
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-08-05 15:58

Ja, min håndbremse i bilen trænger til at blive strammet... bilen er en Ford
Mondeo 1,8 fra 1994, er det noget jeg selv kan give mig i kast med, eller
hvorledes?

På forhånd tak...

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 16:19

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Ja, min håndbremse i bilen trænger til at blive strammet... bilen er en
> Ford Mondeo 1,8 fra 1994, er det noget jeg selv kan give mig i kast med,
> eller hvorledes?

Det gør min også
Fik det som en anmærkning ved syn. Ham synsmanden sagde at man kunne pille
manchetten af og så justere den. Jeg har ikke fået "tid" til at lave det på
min mondeo endnu.
Det ser ud til at være ufattelig let selv at justere ud fra hvad de skriver
i "So wirds gemacht" men desværre skriver de ikke en bønne om hvordan man
kommer ind til justermekanismen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:30

> [...]
> Ja, min håndbremse i bilen trænger til at blive strammet... bilen er en
> Ford Mondeo 1,8 fra 1994, er det noget jeg selv kan give mig i kast med,

Hm i Haynes skriver de godt nok at man skal pille midterkonsollen ud. Ikke
at det er betgenet som mere end ** stjerner i sværhedsgrad, men så er det da
ikke så lige til.
Ham Ford mekanikeren husker da ikke særlig godt

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-08-05 17:58

> [...]
> da ikke så lige til.
> Ham Ford mekanikeren husker da ikke særlig godt

Hmm, ja, at få midterkonsollen af lyder som et lidt større projekt...

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 18:19

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Hmm, ja, at få midterkonsollen af lyder som et lidt større projekt...

Jeg har prøvet en gang for et par år siden, Jeg opgav fordi jeg ikke kunne
finde de sidste skruer der holdte den fast. Men der er vist ikke andet end
en 8-10 skruer der skal løsnes

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-08-05 19:24

Hej!

Tom wrote:

> Jeg har prøvet en gang for et par år siden, Jeg opgav fordi jeg ikke kunne
> finde de sidste skruer der holdte den fast. Men der er vist ikke andet end
> en 8-10 skruer der skal løsnes

Tjaa, på Escort løsner man bare plasticskjoldet omkring gearstangen (læs: træk
til) og skruer på møbassen derunder. Simpelt.

Indtil man opdager, at problemet rent faktisk er i den ene tromlebremse pga.
autojusteringen af bakkerne er defekt

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : J.L.

Dato : 24-08-05 07:41

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh Jacob
> Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Man justerer kun håndbremsekablet ÉN gang ....... og det er når bagbremserne
er justeret korrekt ved baghjulene !!!!!

Næste gang håndbremsen bliver for løs, så er det fordi bagbremserne og ikke
håndbremsekablet trænger til at blive justeret !

Og lad være med at blive forblændet af at der er såkaldte "selvjusterende"
bagbremser på bilerne ...... det virker MEGET SJÆLDENT optimalt.