Køb af billig trailer
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 15:31

Hey

Jeg skal bruge en trailer (til haveaffald og storkøb).

Skulle der være noget i vejen for at købe Harald's Stema (?) model? Jeg har
ingen problemer med at efterrustbeskytte hvis sådanne er eneste problemer
med mærket....

Det gør lidt ondt i pungen når man ser en tilsvarende Brenderup til det
dobbelte!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-05 16:33

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Skulle der være noget i vejen for at købe Harald's Stema (?) model?

Ikke hvad jeg kan se, go for it. Husk så store hjul som muligt og kassen så
langt nede mod vejen som muligt. Det gælder især til haveaffald.

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-08-05 16:32

> [...]
> har
> ingen problemer med at efterrustbeskytte hvis sådanne er eneste problemer

De ruster ikke særlig meget, går bare almindeligt i stykker Hurtigt...
Prøv at kigge på lukketøjerne og hvordan ladet er fastgjort til chassiset.
Er vangerne gennemgående, eller skal sider/bundplade bære bagenden af
traileren ?

> Det gør lidt ondt i pungen når man ser en tilsvarende Brenderup til det
> dobbelte!

Det gør du da heller ikke ? Modelbetegnelser ? De små potter koster da
3000-3500 kr uanset hvor du handler ?
Nå, nu er det 4 år siden jeg stoppede som konstruktør derude, jeg må hellere
give slip...

: o) Leo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 16:38

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in

> De ruster ikke særlig meget, går bare almindeligt i stykker
> Hurtigt...

Den skal gerne holde mange år :)

> Prøv at kigge på lukketøjerne og hvordan ladet er fastgjort
> til chassiset. Er vangerne gennemgående, eller skal sider/bundplade
> bære bagenden af traileren ?

Det vil jeg tjekke!

> Det gør du da heller ikke ? Modelbetegnelser ? De små potter koster da
> 3000-3500 kr uanset hvor du handler ?

Jeg skal indrømme som den første at jeg ikke selv har kigget på Brenderup -
det var min makker der havde set dem til 8kkr eller deromkring.

Jeg må hellere selv lige kigge efter...

> Nå, nu er det 4 år siden jeg stoppede som konstruktør derude, jeg må
> hellere give slip...

Det kan være svært at slippe gammelt erhverv :)

Fra : anders majland

Dato : 23-08-05 18:26

> Jeg skal indrømme som den første at jeg ikke selv har kigget på
> Brenderup -
> det var min makker der havde set dem til 8kkr eller deromkring.

En brenderup er heller ikke bare en brenderup - selv blandt de små med en
totalvægt på 500kg (typisk til haveaffald og indkøb da der ikke er
vægtafgift på) er der forskelligt antal vanger til at bære ladet, skærme i
plast eller stål osv.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 20:47

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
> en totalvægt på 500kg (typisk til haveaffald og indkøb da der ikke er
> vægtafgift på) er der forskelligt antal vanger til at bære ladet,

Okay så den ene billig-model efter den anden kan i princippet være ligeså
god som en billig Brenderup?

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : anders majland

Dato : 23-08-05 21:28

> Okay så den ene billig-model efter den anden kan i princippet være ligeså
> god som en billig Brenderup?

Ja til lejlighedvis _og_ let brug - men har du planer om at køre større
mængder murbrokker væk tror jeg hurtigt at du vil se en forskel ...

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-05 16:31

> [...]
> med mærket....
>
> Det gør lidt ondt i pungen når man ser en tilsvarende Brenderup til det

Haralds trailere fejler som udgangspunkt ikke noget, så længe du afholder
dig fra at teste vægtgrænserne.
De kan ikke tåle ret meget læs omkring og over fuld last.
Her er Brenderup trods alt noget bedre.

Men der er masser af andre muligheder, Henra f.eks.
http://www.henra.dk/

Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 16:39

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in

> Haralds trailere fejler som udgangspunkt ikke noget, så længe du
> afholder dig fra at teste vægtgrænserne.

Det kan jeg ikke love.

> De kan ikke tåle ret meget læs omkring og over fuld last.

Det bliver nødvendigt engang imellem. Køber jeg en til 500kg skal den også
kunne holde til 500kg ellers må de skrive 400kg på siden af den..

> Her er Brenderup trods alt noget bedre.

Er Brenderup cremen eller hvordan?

> Men der er masser af andre muligheder, Henra f.eks.
> http://www.henra.dk/

Er det godt?

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 23-08-05 17:45

Er Brenderup cremen eller hvordan?

Brenderup, Variant, Dantrailers Er cremen. Det er kvaltet når det er bedst. Dermed
ikke sagt at alle andre er dårlige. Jeg er sikker på at en Stema, er en fornuftigt
trailer til prisen. Men som med så meget andet, hænger pris og kvalitet sammen.

Med venlig hilsen
Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.88.245.217)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 18:05

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@gratisemail.dk> wrote in

> Brenderup, Variant, Dantrailers Er cremen. Det er kvaltet når det er
> bedst.

OK.

> Dermed ikke sagt at alle andre er dårlige. Jeg er sikker på at
> en Stema, er en fornuftigt trailer til prisen. Men som med så meget
> andet, hænger pris og kvalitet sammen.

Det er klart. Men nu så jeg lige prisen på en Brenderup med egne øjne og
den er ikke mange % dyrere.

Nogen som har personlige erfaringer med Stema og ikke at det er noget som
Harald sælger og derfor da må være noget dårlig kvalitet

For hvis det er samme kvali i sidste ende så kan jeg ligeså godt købe den
lidt billigere Stema, men hvis det er dårlig trailer til dyr pris såeh..

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-05 18:42

Benjamin Skov Rasmussen skriver:

> Brenderup, Variant, Dantrailers Er cremen.

Variant ??

Ikke min opfattelse og ej heller min faders. Den ruster, søttebenene
harvde dårlige beslag, montering af næsehjul næsten umuligt at balancere
ud.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 24-08-05 07:56

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> [...]
>
> Ikke min opfattelse og ej heller min faders. Den ruster, søttebenene
> harvde dårlige beslag, montering af næsehjul næsten umuligt at balancere

Jeg har en Variant 502 D1 stål Exclusive (købt attraktivt for ca 4 1/2 år
siden til lige godt 5000 kr) og den er blevet brugt til stort og småt.

Jeg har ikke altid behandlet den pænt, f.eks. har jeg fragtet 0,3 m3
vådbeton over en distance af 25 km. Den har også været fyldt op med
murbrokker og træstammer til godt og vel dens nyttelast (350 kg).

Den er en 500kg total-vægts trailer og her en 750 kg aksel, 13" hjul,
fibertræ bund og presenning.

Jeg har absolut ingen problemer haft med den og kan klart anbefale.

mvh Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 18:51

> [...]
> med mærket....
>
> Det gør lidt ondt i pungen når man ser en tilsvarende Brenderup til det

Jeg købte en "Flextrailer" i A-Z (Bilka) for 4.300 incl. plader. Den er nu
ved at være en 5-6 år og har ikke antydningen af rust nogen steder. Den er
galvaniseret over det hele og står ude hele tiden uden at blive passet. Jeg
er godt tilfreds med min.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 18:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> steder. Den er galvaniseret over det hele og står ude hele tiden uden
> at blive passet. Jeg er godt tilfreds med min.

Er den stabil? Jeg tænker på når den læsses...

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 19:02

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Er den stabil? Jeg tænker på når den læsses...

Jep. Den vejer 100 Kg og må laste 400 Kg. Den har flere gange været læsset
helt op til det den må (mit skøn) og den er ikke til at mærke bag bilen
(bovlam mondeo).
Kun sagt mellem os to, så forbrød jeg mig også mod tyske regler da jeg
skulle hente et skrivebord i Hamborg og det begyndte at dryppe ganske let
fra et par skyer. Bordet tålte ingen fugt, så traileren fulgte pænt med
bilen hvor den stod på 130 på speedometer (med fejlvisning), den begyndte
heller ikke at slingre ved denne hastighed. Men lad det blive mellem os, da
det er sådanne ting man ikke taler højt om

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 20:46

> Jep. Den vejer 100 Kg og må laste 400 Kg. Den har flere gange været
> læsset helt op til det den må (mit skøn) og den er ikke til at mærke
> bag bilen (bovlam mondeo).

Helt perfekt.

Jeg tror jeg vil kigge nærmere på de billige mærker og se hvad jeg kan
finde.

> Kun sagt mellem os to,

Okay jeg siger ikke noget til de andre herinde :)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 20:52

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Helt perfekt.
>
> Jeg tror jeg vil kigge nærmere på de billige mærker og se hvad jeg kan
> finde.

Tja, jeg vil næsten sige at de KAN være bedre, fordi de har galvaniserede
sider hvor Brænderup har et eller andet "træ" som kan rådne hvis man lader
fugtigt haveaffald ligge i trailen i ugevis. Bare min novice vurdering.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 21:01

> [...]
> galvaniserede sider hvor Brænderup har et eller andet "træ" som kan
> rådne hvis man lader fugtigt haveaffald ligge i trailen i ugevis. Bare

Jamen jeg kan sagtens følge dig.

Dem jeg har set hos Harald er uden træ.

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 21:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Dem jeg har set hos Harald er uden træ.

I praksis har man bare ikke en trailer stående sålænge
med have affald - eller andet for den sags skyld.

Mine forældre har en 12 år gammel Brenderup, der virker fint
fint. Eneste problem er de to sølle lygter der sidder oppe foran,
stelforbindelsen til dem er noget klyt.

Men ellers er det største problem vel at de øvrige parcelhuse
kigger skævt til dig, når du ikke triller rundt med en Brenderup

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 21:19

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430b81b2$0$18644$14726298
@news.sunsite.dk:

> I praksis har man bare ikke en trailer stående sålænge
> med have affald - eller andet for den sags skyld.

Det kommer helt automatisk - jeg er nemlig nødt til at stille den på
højkant efter brug :)

> Men ellers er det største problem vel at de øvrige parcelhuse
> kigger skævt til dig, når du ikke triller rundt med en Brenderup

De har ikke engang en trailer mange af dem så de kan komme igen når de selv
får købt :)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 21:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> De har ikke engang en trailer mange af dem så de kan komme igen når
> de selv får købt :)

Hvordan gik det med trækket - var du fedtet og købte med fast kugle ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 04:33

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430b8646$0$18650$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvordan gik det med trækket - var du fedtet og købte med fast kugle ?

Jeg er endnu mere fedtet... har ikke købt endnu :)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:25

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg er endnu mere fedtet... har ikke købt endnu :)

Fedt nok - vil du spænde traileren efter scooteren så ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:28

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430cc992$0$18645$14726298
@news.sunsite.dk:

> Fedt nok - vil du spænde traileren efter scooteren så ?

Yes det kan du tro :)

Næh jeg vil spænde den efter de gamles bil eller min kammerats indtil jeg
finder det træk jeg føler jeg vil betale for.

Jeg ved bare jeg mangler en trailer monstermeget og gider ikke låne
svigerfars hver uge.

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:44

Martin Johansen [6000] wrote:

> Yes det kan du tro :)

Så bliver der sgu noget at vise gutterne i parken...

> Næh jeg vil spænde den efter de gamles bil eller min kammerats indtil
> jeg finder det træk jeg føler jeg vil betale for.

Nåja, der er vel også lige den detalje med pladerne på dytten.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:46

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430cce1c$0$18641$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nåja, der er vel også lige den detalje med pladerne på dytten.

Ja den går nok ikke med prøveplader og trailer fuld af haveaffald..

Satser på om 3 uger så er der plader på - ARGH tiden går langsomt!! :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:50

Martin Johansen [6000] wrote:

> Satser på om 3 uger så er der plader på - ARGH tiden går langsomt!! :)

Hvad satser du på at den ender op med at koste ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:54

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430ccf6b$0$18649$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvad satser du på at den ender op med at koste ?

UDEN at have hørt fra T&S endnu (de modtog min forespørgsel i lørdags) så
gætter jeg på bilens pris +40kilo i afgift plus/minus nogle stykker.

Det er så 14000 i runde tal for bilen og 40000 i runde tal for afgiften,
altså ialt 54000,-. Hjemtransport kostede ikke meget i benzin, max 1000-
1500 for de 2 biler (en derned og 2 hjem).

Dertil kommer så lidt toldsyn samt diverse småbeløb.

Hvis afgiften bliver mere en 40kilo så vil jeg kæmpe for at få den nedbragt
for min bil er ikke perfekt og andre med flottere modeller i bedre stand
ligger deromkring.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-05 21:32

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg ved bare jeg mangler en trailer monstermeget og gider ikke låne
> svigerfars hver uge.

Lær tricket:

Fortæl svigerfar at han trænger til ny trailer, den er ved at være noget
slidt. Tag med rundt og find den rette til ham. Pludseligt har han 2
(det må man ike køre med) og du kan arve den gamle (men lad den være i
hans navn).

Sådan gik det med min far og jeg har nu en ca 20 år gammel Brenderup
trailer til at stå i indkørslen....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-05 04:52

> [...]
> slidt. Tag med rundt og find den rette til ham. Pludseligt har han 2
> (det må man ike køre med) og du kan arve den gamle (men lad den være i

Problemet er bare at den er i så dårlig stand at det ikke kan betale sig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 05:20

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Problemet er bare at den er i så dårlig stand at det ikke kan betale sig.

Rusten eller ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-05 13:26

> Rusten eller ?

Generelt bare ved at falde fra hinanden :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-05 21:31

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> De har ikke engang en trailer mange af dem så de kan komme igen når de
> selv
> får købt :)

Så kommer de før de får købt- for at låne....;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 04:33

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in news:430b8664$0
$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så kommer de før de får købt- for at låne....;).

Haha ja jeg sad lige og tænkte det samme :)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 21:32

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> I praksis har man bare ikke en trailer stående sålænge
> med have affald - eller andet for den sags skyld.

Jeg synes nu ellers det går meget fint
Oftest er problemet ikke at køre ud med affaldet, men man VED jo at man skal
skældes ud af opsynsmanden når man smider plaststolene i brændbart og hvad
der ellers er af sorteringsregler. At det hele er ulækker beskidt på
containerpladsen hjælper jo heller ikke på at man skynder sig derud med sin
rene bil.
Lige nu har jeg en halv trailer fuld af byggematerialer som jeg ved vil tage
mindst 30 min at sortere derude og da jeg skal på kursus denne weekend, tja
så ....

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 21:38

Tom wrote:

> Jeg synes nu ellers det går meget fint

Hmm... min kære gamle fader får skældud hvis den står mere end
højst nødvendigt - du har det for godt

> Oftest er problemet ikke at køre ud med affaldet, men man VED jo at
> man skal skældes ud af opsynsmanden når man smider plaststolene i
> brændbart og hvad der ellers er af sorteringsregler.

Jeg synes nu det er morsomt, at de kan føle sig som små konger i det job...

> Lige nu har jeg en halv trailer fuld af byggematerialer som jeg ved
> vil tage mindst 30 min at sortere derude og da jeg skal på kursus
> denne weekend, tja så ....

Har du ikke en søn du kan opdrætte til det ?
Det gjorde min far da...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 21:41

> Jeg synes nu det er morsomt, at de kan føle sig som små konger i det
> job...

hehe, er det ogå sådan der hvor du bor?

> Har du ikke en søn du kan opdrætte til det ?
> Det gjorde min far da...

Jow for søren da, han er 16 så han kunne jo egentlig godt tage med og lære
(af opsynsmanden) hvordan man sorterer affald

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 21:51

Tom wrote:

> hehe, er det ogå sådan der hvor du bor?

Det er vist generalt

> Jow for søren da, han er 16 så han kunne jo egentlig godt tage med og
> lære (af opsynsmanden) hvordan man sorterer affald

Du kan vel sådan set bare køre ham og traileren derud, så kan han vel gå
og nusse lidt med det

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-08-05 21:58

On Tue, 23 Aug 2005 22:50:34 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Det er vist generalt

>Du kan vel sådan set bare køre ham og traileren derud, så kan han vel gå
>og nusse lidt med det

>--

Jaja, og kan han lære at sortere affald, kan han også lære at vaske
bilen når den når hjemmet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-05 05:31

Brian skriver:

> Men ellers er det største problem vel at de øvrige parcelhuse
> kigger skævt til dig, når du ikke triller rundt med en Brenderup

Hold da op, min 20+år gamel Brenderup kigger folk mest skævt efter, når
den kommer efter golfen... specielt med de små hjul den har (10" fælge).

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hold da op, min 20+år gamel Brenderup kigger folk mest skævt efter,
> når den kommer efter golfen... specielt med de små hjul den har (10"
> fælge).

Lad lige fruen køre en tur med traileren, og observer så om naboerne
stadig kigger skævt efter vogntoget

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:27

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430cc9d9$0$18642$14726298
@news.sunsite.dk:

> Lad lige fruen køre en tur med traileren, og observer så om naboerne
> stadig kigger skævt efter vogntoget

Nok nærmere kombinationen af et stykke automobil med påhæng og kvinde bag
rattet :)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:45

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nok nærmere kombinationen af et stykke automobil med påhæng og kvinde
> bag rattet :)

Tænder du også på den slags ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:51

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430cce40$0$18641$14726298
@news.sunsite.dk:

> Tænder du også på den slags ?

Hmm nej jeg løber i skjul :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-05 21:34

Brian skriver:

> Lad lige fruen køre en tur med traileren, og observer så om naboerne
> stadig kigger skævt efter vogntoget

Det vil de uden tvivl gøre. Ikke på grund af hjulstørrelsen og alderen
på traileren, men en herreløs vong med påhæng.

Det skal siges at min kone er en excellent billist (blandt andet derfor
må hun låne bilen), meen trailerkørsel er et mandejob !!!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-08-05 21:51

On Wed, 24 Aug 2005 22:33:55 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Det skal siges at min kone er en excellent billist (blandt andet derfor
>må hun låne bilen), meen trailerkørsel er et mandejob !!!

Det vil jeg lige nævne for mine kvindelige kolleger i eksportbranchen.

Hvis du vil oplyse om din bopæl, så vil jeg foreslå dem (pigerne) at
kigge forbi personligt, for at få forklaret hvad det helt nøjagtigt er
du mener. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-05 05:21

Folmer Rasmussen skriver:

> Det vil jeg lige nævne for mine kvindelige kolleger i eksportbranchen.

Okay

> Hvis du vil oplyse om din bopæl, så vil jeg foreslå dem (pigerne) at
> kigge forbi personligt, for at få forklaret hvad det helt nøjagtigt er
> du mener. *LOL*

Det lyder yderst hyggeligt
Kendte selv en kvindelig "trucker"..

Fra : anders majland

Dato : 23-08-05 21:26

> [...]
> fugtigt haveaffald ligge i trailen i ugevis. Bare min novice vurdering.

Ret det lige til "kan have" istedet for "har" - Familien deles om en
brenderup med stålsider, men den må vist kun laste 325 eller er det 350kg -
Ihvertfald er den en de mere solide af slagsen og har derfor den lavere
nyttelast. Den overlevede også begynderfejlen i grusgraven hvor jeg ikke var
hurtig nok til at sige til da han vippede med skovlen på gummigeden ... Jeg
skal vist lade være med at regne på hvor tung den blev, men jeg kørte fast
på vej ud og måtte trækkes fri af gummigeden .... Så fik de også noget at
grine af den dag ...

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-08-05 19:05

> [...]
> er galvaniseret over det hele og står ude hele tiden uden at blive passet.

Flex er også fra De forenede Trailerfabrikker i Vejle. Ligesom Variant,
Kvik, Dantrailer og sikkert flere. Samme typegodkendelse, mange
klistermærker. Det er sgu smart Så kan man have mange forhandlere i
samme område, chancen for at få handlen hjem vokser jo en del...

Leo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 19:53

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in

> Jeg skal bruge en trailer (til haveaffald og storkøb).

Jeg har nu været ude og kigge på en Brenderup til 5380,- for en 500KG's
fætter og en Stema (tysk?) til 4295,- for en 750KG's fætter (samme pris for
en 500 KG's).

De havde samme opbygning, materialetykkelse og stort set samme features
(krogeøjer mv).

Umiddelbart er der ingen tvivl.. selvfølgelig Stema'en. Men jeg så lige på
vej hjem en Variant forhandler. Skal lige høre ham i morgen hvad de koster
hos ham.

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94