Lys tænder når jeg slukker bilen
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 12:00

Lyset på min bil tænder når jeg slukker bilen. Når jeg starter bilsen
slukker lyset. Uanset hvordan kontakterne står (tænd, ikke tændt) så gør den
det

det kan jo give et strømproblem!!! SÅ HVAD GØR JEG

Fra : KASO

Dato : 23-08-05 12:41

"Roland Vogt" <rolandvogt (snabela) punktum gmail punktum com> skrev i en
meddelelse news:430b019c$0$68332$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> den det
>
> det kan jo give et strømproblem!!! SÅ HVAD GØR JEG

1: Hvilke lygter/lamper tænder?

2: Hvilken bil er der tale om?

3: Hvad sker der, når du låser bilen?

4: Har du prøvet at vente lidt for at se, om det slukker igen?

På min bil tænder kabinelyset, når jeg stopper motoren - det slukker, når
jeg låser bilen - eller efter X minutter, hvis jeg intet gør!
Jeg kan også vælge at bruge "follow me home", hvor forlygterne lyser i X
minutter efter at jeg har forladt bilen - hvis jeg ikke kan finde vej i
mørket (det har jeg ikke så meget at bruge til i min carport ).

Fra : Rander

Dato : 23-08-05 16:16

Tue, 23 Aug 2005 13:40:51 +0200 brugte KASO 24 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

> [...]
>minutter efter at jeg har forladt bilen - hvis jeg ikke kan finde vej i
>mørket (det har jeg ikke så meget at bruge til i min carport ).

Der var en gang hvor tyske biler (jeg ved ikke om de gør det endnu) tændte
lyset i den ene side hvis man slukke motoren mens blinklyset var tændt.
Hvis man f.eks. blinkede til højre og slukkede motoren, så ville venstre
for og baglygte tænde...

Gør de egentlig stadig det, de nye tyskere?

http://rander.dk (temporarily down!)

Mange politikere efterlader et tomrum, der fuldstændig erstatter dem. (Henri Tisot)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-05 16:54

Rander wrote:
> [...]
> ville venstre for og baglygte tænde...
>
> Gør de egentlig stadig det, de nye tyskere?

Ja, det er der mange i VW gruppen der gør...

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 17:09

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, det er der mange i VW gruppen der gør...

Er det kun de tyske biler der gør det, eller bliver funktionen
bare siddende, i dem der ryger til DK ?

Min 10 år gamle Opel har også en træls vane med at gøre det

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-05 19:48

Brian wrote:
> Er det kun de tyske biler der gør det, eller bliver funktionen
> bare siddende, i dem der ryger til DK ?

Min Seat gjorde det...

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 17:05

> [...]
> den det
>
> det kan jo give et strømproblem!!! SÅ HVAD GØR JEG

Skifter kontakten til lyset eller finder den løse stelforbindelse (laver
evt. bare en ny stelforbindelse)

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 24-08-05 19:07

"Roland Vogt" skrev

> [...]
> den det
>
> det kan jo give et strømproblem!!! SÅ HVAD GØR JEG

Du starter med at bruge hovedet og prøve at give nogle oplysninger der kan
bruges.
Hvilken bil har du?
Hvilket lys har du problemer med?
Er det både for og baglys?
Mener du at når motoren er startet slukker lyset uanset hvordan kontakten
står?
Kan du slet ikke tænde lyset med motoren i gang?
Har din bil kørelys?
Hvad har du gjort indtil nu, står den bare med lys på?
Eller med motoren igang?

mvh
Alex Christensen