lån af motor løftekran på sydsjælland ??
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 11:32

Hejsa Alle

Er der en der ved hvor man kan leje en sådan ??
Altså sådan en man bruger når man skal skifte motor på en bil..

Mvh
Morten

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-08-05 15:53

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en der ved hvor man kan leje en sådan ??
> Altså sådan en man bruger når man skal skifte motor på en bil..

Hej,
Havde det nu været i sydvest jylland måtte du gerne have lånt min
(Bliver det alvor at Golleren skal have 2 liter nu ?)

Har i en Ramirent eller Del-pin i jeres område ?
Det kunne tænkes at der var gevindst der....

Kent Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 16:01

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in news:430b38a7$0
$1482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det kunne tænkes at der var gevindst der....

Men kan det betale sig?

Mener jeg har set en løftekran til 999,- og med flere dages leje løber det
hurtigt op i samme pris.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-08-05 16:42

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan det betale sig?
>
> Mener jeg har set en løftekran til 999,- og med flere dages leje løber det

Hej
Ja, det har du ret i, hvis man har pladsen til at have den stående er det
rimeligt billigt at købe en

Kent Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-05 16:48

> Ja, det har du ret i, hvis man har pladsen til at have den stående er
> det rimeligt billigt at købe en

Hmm hehe det har du da helt ret i - det havde jeg ikke lige tænkt over :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-08-05 21:02

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev

> Ja, det har du ret i, hvis man har pladsen til at have den stående er det
> rimeligt billigt at købe en

Nogle af dem der sælges f. eks. i Harald Nyfix er til at skille ad så de
ikke fylder så meget.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 09:30

> Hej,
> Havde det nu været i sydvest jylland måtte du gerne have lånt min

Ok trist.. tror dog jeg har fundet en på golf2.dk

> (Bliver det alvor at Golleren skal have 2 liter nu ?)

Jeps kværnen blev hentet igår, 2.0 gti8v motor 2E 135.000km, men nu den er
ude anyway, så vil jeg rense den ned og male den før den kommer i, den har
jo digifant som min egen har, så det buder være at skifte ledningsnet i
motorrummet + styreboks og LMM..

> Har i en Ramirent eller Del-pin i jeres område ?
> Det kunne tænkes at der var gevindst der....

Ja dem har jeg også lidt kig på Ramirent..

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-08-05 09:42

> [...]
har
> jo digifant som min egen har, så det buder være at skifte ledningsnet

Hej Morten

Du behøver faktisk ikke en kran for at skifte kværn i Golleren....
Da jeg byttede motor i min hedengangne Escort brugte jeg flg. metode som
var beskrevet i haynes manualen :

Løft forenden af bilen så højt op at hele motoren og gearkassen kan gå
fri under stenplade/spoiler - det er typisk knap 80cm - derefter sætter
du donkraften under motor gear og løsner gearskifte, ophæng,
krængningsstabilisator og sænker hele dynen ned til gulvhøjde, og træk
den ud under forenden af bilen. Derefter er det POC at adskille motor og
gearkasse og ligeledes at sætte den nye motor på.
Du har alt det plads du kan ønske dig til at arbejde omkring motor/gear
når de skal parres sammen.
Du kan endda afmontere fjederbenenei tårnene og lade hele fortøjet følge
med ned så du ikke skal til at afmontere trækaksler.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 10:53

> Du behøver faktisk ikke en kran for at skifte kværn i Golleren....
> Da jeg byttede motor i min hedengangne Escort brugte jeg flg. metode som
> var beskrevet i haynes manualen :

hehe Nu er det en G2, hvor hele fronten kan tages af, så motoren kan hives
lige ud, det er jo noget nemmere end at hæve bilen en meter !!

Det er jo lige netop det fede ved en mk2.. at den er så nem at skille ad..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:30

Juel wrote:

> Det er jo lige netop det fede ved en mk2.. at den er så nem at skille
> ad..

Nåå, det er dét I ser i dem !
Jeg har godt nok også spekuleret en del over, hvad der gør dem så populære

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:36

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg har godt nok også spekuleret en del over, hvad der gør dem så
> populære

Ja for det sker jo ugentligt at man skal have maskinen ud af rummet...

:)

--
Martin Johansen [6000]
Saab 9000CST170 2,3-16v '94

Fra : Brian

Dato : 24-08-05 20:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja for det sker jo ugentligt at man skal have maskinen ud af rummet...
>
> :)

Det vil ihvertfald have været et interessant salgsargument for 15-20 år
siden; " Og så skal De bare se her.... Vupti, og motoren er ude!"

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-05 20:51

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430ccebc$0$18650$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det vil ihvertfald have været et interessant salgsargument for 15-20 år
> siden; " Og så skal De bare se her.... Vupti, og motoren er ude!"

ROFL!!

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."