Fælgbredde
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-05 09:41

Hej med jer,
Den tidligere ejer af min Mazda 626 DiTD har sat 185/65-15 på 6½ " fælge.
Det ser åndssvagt ud.
Hvor stor bredde kan 6½ tommer fælge klare?
Ifølge instrukserne i bogen kan der sættes 195 på, men kan den mere uden at
det går ud over køreegenskaberne?

Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-05 11:58

Michael Kirkegaard wrote:
> Hej med jer,
> Den tidligere ejer af min Mazda 626 DiTD har sat 185/65-15 på 6½ "
> fælge. Det ser åndssvagt ud.
> Hvor stor bredde kan 6½ tommer fælge klare?

Tja. I hvert fald 225/55-15 eller 225/50-15...

> Ifølge instrukserne i bogen kan der sættes 195 på, men kan den mere
> uden at det går ud over køreegenskaberne?

Tja..

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-05 13:07

> Tja..

Jaeh.....nu var tanken bare lige højst at sætte 205 på...ikke baghjulet fra
en gummiged..
Ka godt se hvad du mener, men hvor stor indflydelse vil 205/55-15 mon have?
Jeg tænker ikke på omkreds eller speedometer men på om skidtet kan sidde
ordentligt på fælgen

Michael

Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-05 13:18

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
> Ka godt se hvad du mener, men hvor stor indflydelse vil 205/55-15 mon
> have? Jeg tænker ikke på omkreds eller speedometer men på om skidtet

Det kan det - uden problemer...