Advarselslampe i Fabia - men for hvad?
Fra : jones_net

Dato : 23-08-05 07:12

Hejsa

Jeg har lagt et billede i dk.binaer.motor med samme topic som denne.

Det er en gul advarselslampe i en Fabia, og den sidder inde i speedometeret,
lige ved 20 km/t.
Hvad kan det være en advarsel for?

Bilen kører fint, og den bliver ikke extraordinært varm, så jeg kan ikke
mærke nogen forskel...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-05 07:41

jones_net skriver:

> Det er en gul advarselslampe i en Fabia, og den sidder inde i speedometeret,
> lige ved 20 km/t.
> Hvad kan det være en advarsel for?

Hvad siger din brugermanual.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jones_net

Dato : 23-08-05 07:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> jones_net skriver:

> Hvad siger din brugermanual.....

Den siger da ikke noget - en bog kan sq da ikke snakke!

Nej, jeg har den ikke, da det ikke er min bil, og ejeren er ikke hjemme...

/J

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 09:07

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

| Nej, jeg har den ikke, da det ikke er min bil, og ejeren er ikke hjemme...

Er du sikker?, der er gjort plads i handskerummet til den og servicebogen.
Men tegningen i binaer ligner noget engine-check- at du bør "runde" et
værksted.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 18:19

Jeg vil tro at det er indikatoren for emissionskontrollen. Hvor godt den
forbrænder benzinen / hvor meget CO2 den sprøjter ud.
Hør dit værksted...

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 23-08-05 21:13

Det er iflg. instruktionsbogen "Kontrolsystem af udledningsgas".

Der står endvidere:

Kontrollampen [din tegning] lyser, efter tændingen tilkobles.

Hvis ikke kontrollampen slukker efter motoren er startet eller hvis den
lyser eller blinker under kørslen, foreligger der en fejl i en
udstødningsrelavant komponent. Et program i motorstyringsenheden gør det
muligt at fortsætte kørslen med forsigtig kørsel til det nærmeste Skoda
værksted.

Mvh. Benny, Skoda Fabia 1,4 09/2004

Fra : jones_net

Dato : 24-08-05 08:37

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@no_spam_hotmail.com> wrote in message
> [...]
> udstødningsrelavant komponent. Et program i motorstyringsenheden gør det
> muligt at fortsætte kørslen med forsigtig kørsel til det nærmeste Skoda

Tak for jeres svar

Jeg fik fat i et skoda værksted i går eftermiddag, og de fortalte jeg
sagtens kunne køre videre indtil jeg skal aflevere bilen om 2 dage, men
derefter skal den en tur omkring værksted for at testes.

/J

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 16:57

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@no_spam_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:430b83cb$0$68401$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> udstødningsrelavant komponent. Et program i motorstyringsenheden gør det
> muligt at fortsætte kørslen med forsigtig kørsel til det nærmeste Skoda
> værksted.

Tænk sig, hvis dette program aldrig var blevet skrevet,
så havde der ikke været et problem hehe...