Min bil drypper vand
Fra : Christian

Dato : 22-08-05 22:03

Hej gruppe,

Da jeg kommer hjem og stiger ud af bilen kan jeg se at der drypper/løber
vand ud under bilen. Det er en rimelig anseelig mængde synes jeg - det er
svært at beskrive hvor meget, men nok til at der efter ca 10 min er dannet
en lille sø og vandet løber hen til kantstenen.

Jeg tænkte straks toppakning osv, men er nu alligevel ikke helt sikker på om
det kan være det. Det er klart og rent vand der drypper og når motoren kører
drypper/løber det ganske hurtigt, men når motoren slukkes holder det op
efter nogle minutter. Der er ingen lamper der har lyst. Bilen mangler ikke
vand på køler systemet, oliestanden er også helt normal og der har heller
ikke været temeparaturudsving.

Jeg kiggede i motorummet og under bilen, og det ser ikke ud til at komme
direkte fra motoren (med mindre det løber skjult og kommer ud længere
bagude. Det drypper lidt længere bagude - dvs så langt tilbage svarende til
der hvor den nederste del af forruden begynder (og så bare under bilen). Min
tanke gik også på aicondition anlægget som vist nok plejer at danne kondens,
men mængden undrer mig statdig noget.

Er der nogen der har lignende erfaringer og udfra disse sparsomme
oplysninger kan sige noget om hvad det kan være ? Jeg overvejer at tage en
tur forbi værkstedet i morgen, for at få afklaret om det er noget jeg kan
køre med, eller om der er noget alvorligt galt med bilen.

Bilen er en Opel Astra - 9 mdr gammel og har kørt 17000 km. Jeg vil jo
stadig kalde det for en ny bil og er lidt forundret over at opleve dette så
tidligt i bilens levetid.

Mvh
Christian

Fra : ChipMIK

Dato : 22-08-05 22:15

Christian wrote:
> [...]
> stadig kalde det for en ny bil og er lidt forundret over at opleve dette så

HELT normalt vand fra aircondition :)

ChipMIK

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-08-05 22:15

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bilen er en Opel Astra - 9 mdr gammel og har kørt 17000 km. Jeg vil jo
> stadig kalde det for en ny bil og er lidt forundret over at opleve dette

Jeg tror du har ret i at det stammer fra aircondition.
Da vi var sydpå her i sommer, kom løb der en del vand når vi holdt stille
(Octavia TDI) og hos vores søn, som kørte i en Golf TDI nærmest tapløb det
ud, når vi holdt pause. Det var så meget, så selv om det kom ca. fra midten
af motoren, så løb der så meget ud, at det løb uden for bilen.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-08-05 13:38

> [...]
> ud, når vi holdt pause. Det var så meget, så selv om det kom ca. fra
> midten af motoren, så løb der så meget ud, at det løb uden for bilen.

Jeg tillader mig lige at slette alt det overflødige du heller ikke har
undladt at slette.

Det er kondensvand fra air-con´en der løber ud. Helt normalt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Nielsen

Dato : 23-08-05 13:08

Hej Christian

Det er fra din Aircon/Klimaanlæg og det er helt naturlig. Min Passat TDI gør
det sammen.
Vh Nielsen

Fra : Christian

Dato : 23-08-05 22:42

Tak for svarene
Jeg kørte i morgens forbi det lokale Opel værksted og fik en snak med dem -
og de tog den lige en tur på liften. Som i også siger, så var det kondens
fra air-con - jeg blev som sagt bare lidt bekymret over mængden.

Men alt er åbenbart som det skal være

Mvh
Christian