/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
tæt på en beslutning - Renault Gr
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-08-05 21:37

Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en Renault
Grand Scenic. Jeg skal jo have mig en relativt stor familiebil og kan godt
lide disse 7 sæders MPVer.

Jeg Er ret interesseret i en den 1,9 diesel model med 120hk, ESP,
Panoramasoltag, dæktrykskontrol, 6xCD, oplukkelig baggrunde, Renault smart
card og alt det ekstraudstyr som man ellers kan få til den. Kan det passe at
det er den der i DK markedsføres som "BEAT UP"?

Senere på ugen skal jeg ud og prøvekøre den og så må vi jo se hvordan den
føles på asfalten.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på før jeg køber denne bil?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


 
 
Lars Hoffmann (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-08-05 21:48

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en
> Renault Grand Scenic.

Vejledende Dansk pris: 452.500 Dkr (med det ekstraudstyr jeg har kig på)
Vejledende Spansk pris (hold fast) 186,408 Dkr

Mogens (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-05 22:05


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:430a3938$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...

> Vejledende Dansk pris: 452.500 Dkr (med det ekstraudstyr jeg har kig på)
> Vejledende Spansk pris (hold fast) 186,408 Dkr

For mig har Espace - uanset rygtet - altid stået for den vogn,
jeg i givet fald ville købe, hvis jeg skulle ha' mig en MPV.
CDi'en kan i Tyskland erhverves for 23.000 euro/175.000 kr...
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->
www.tkrath.dk/forum/alfa/alfa75v6qv.jpg



Lars Hoffmann (22-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-08-05 22:11

Mogens wrote:

> For mig har Espace - uanset rygtet - altid stået for den vogn,
> jeg i givet fald ville købe, hvis jeg skulle ha' mig en MPV.

Jeg kan også vældig godt lide den men konen syntes den er grim og så er der jo
ikke noget at stille op.

> CDi'en kan i Tyskland erhverves for 23.000 euro/175.000 kr...

billigt, billigt

Brizz (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 23-08-05 03:03

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg kan også vældig godt lide den men konen syntes den er grim og så er
> der jo ikke noget at stille op.

host_tøffelhelt_host.mp3

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

KASO (23-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-08-05 07:12


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:430a369c$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en
> Renault Grand Scenic. Jeg skal jo have mig en relativt stor familiebil og
> kan godt lide disse 7 sæders MPVer.
>
> Jeg Er ret interesseret i en den 1,9 diesel model med 120hk, ESP,
> Panoramasoltag, dæktrykskontrol, 6xCD, oplukkelig baggrunde, Renault smart
> card og alt det ekstraudstyr som man ellers kan få til den. Kan det passe
> at det er den der i DK markedsføres som "BEAT UP"?
>
> Senere på ugen skal jeg ud og prøvekøre den og så må vi jo se hvordan den
> føles på asfalten.
>
> Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på før jeg køber denne bil?
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Ja - den er stærkt vanedannende

Jeg har for et par måneder siden købt en, der minder meget om:

Grand Scénic 1.9 dCi, ESP, Fartpilot, soltag, "Expression", OZ-alu, ....
Efter 4.000km kører den pt. knapt 17km/l i snit (primært motor/landevej).

"Beat up" er en kampagnemodel, der tager udgangspunkt i laveste
udstyrsniveau med en masse ekstra hængt på (klima, ESP etc.). Dvs. at du får
indtræk etc. fra laveste udstyr - og dermed får du svjh. ikke solgardinerne
i bagdørene - de er ellers ganske praktiske. Hvis du selv vil "sammensætte"
en version, kan du typisk godt handle prisen ned svarende til rabatten i
kampagnemodellen (det gjorde jeg).

Der er et mindre facelift lige om hjørnet, hvor motoren bliver opdateret til
nyere teknologi og partikkelfilter - og 130hk. Da jeg forespurgte om
motoren, fik jeg at vide, at der var en risiko for at serviceinterval ville
blive nedsat fra 30.000km til 15.000km med den nye motor - det passer også
til Renaults øvrige modeller med partikkelfilter. Den nye motor er
specificeret til at gå en anelse _kortere_ på literen end den "gamle".

Held & lykke med købet - du vil ikke fortryde det!



lars@intercambiodvd.~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : lars@intercambiodvd.~


Dato : 23-08-05 07:35

Brizz wrote:

> host_tøffelhelt_host.mp3

Jeg er også gift med en spanier så det temperament kan jeg ikke hamle
op med


lars@intercambiodvd.~ (23-08-2005)
Kommentar
Fra : lars@intercambiodvd.~


Dato : 23-08-05 07:58


KASO wrote:

> Ja - den er stærkt vanedannende


> Efter 4.000km kører den pt. knapt 17km/l i snit (primært motor/landevej).

Lækkert


> "Beat up" er en kampagnemodel, der tager udgangspunkt i laveste
> udstyrsniveau med en masse ekstra hængt på (klima, ESP etc.).

Den eneste grund til at jeg nævnte BEATUP er at de danske og de
spanske modeller varierer lidt. Den jeg har kig på hedder Luxe
Dynamique, hvor det jeg så selv tilsætter panoramasoltag og ESP.

> Der er et mindre facelift lige om hjørnet,

Ja det har jeg også hørt om, omend jeg ikke ved hvilke ændringer
dette medfører eller om det kan betale sig at vente. Hvis den største
forskel er 120-130 heste og en mere forslugen motor, tror jeg såmænd
ikke det vil gøre noget ikke at vente.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Morten Fruergaard (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-08-05 08:09

lars@intercambiodvd.com wrote:
> Ja det har jeg også hørt om, omend jeg ikke ved hvilke ændringer
> dette medfører eller om det kan betale sig at vente. Hvis den største
> forskel er 120-130 heste og en mere forslugen motor, tror jeg såmænd
> ikke det vil gøre noget ikke at vente.


Da slet ikke hvis serviceudgifterne samtidig stiger kraftigt..

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



KASO (23-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-08-05 08:36

>
><lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>news:1124780274.447689.123210@g47g2000cwa.googlegroups.com...

>KASO wrote:

>> Ja - den er stærkt vanedannende
>

>> Efter 4.000km kører den pt. knapt 17km/l i snit (primært motor/landevej).

>Lækkert


>> "Beat up" er en kampagnemodel, der tager udgangspunkt i laveste
> >udstyrsniveau med en masse ekstra hængt på (klima, ESP etc.).

>Den eneste grund til at jeg nævnte BEATUP er at de danske og de
>spanske modeller varierer lidt. Den jeg har kig på hedder Luxe
>Dynamique, hvor det jeg så selv tilsætter panoramasoltag og ESP.

OK - den variant kendte jeg ikke. I DK har vi Authentique, Expression og
Dynamique - og på andre markeder har jeg set en topmodel kaldet Privelège m.
Xenon, keyless entry etc.

>> Der er et mindre facelift lige om hjørnet,

>Ja det har jeg også hørt om, omend jeg ikke ved hvilke ændringer
>dette medfører eller om det kan betale sig at vente. Hvis den største
>forskel er 120-130 heste og en mere forslugen motor, tror jeg såmænd
>ikke det vil gøre noget ikke at vente.


Det blev - som det fremgår - også min konklusion. Dog ville jeg principielt
gerne have haft partikelfilter med aht. mine omgivelser - men længere
ventetid, større forbrug, højere anskaffelsespris og hyppigere (og dermed
dyrere) service trak i den anden retning

Det lader dog til at den nye version er annonceret i mange lande - en Google
søgning gav i hvertfald mange hits med 130hk versioner.

Du kan læse lidt mere her:
http://www.autospectator.com/modules/news/article.php?storyid=824



Lars Hoffmann (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 30-08-05 09:21

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en Renault
> Grand Scenic. Jeg skal jo have mig en relativt stor familiebil og kan godt
> lide disse 7 sæders MPVer.

Så blæev bilen bestilt, nu bliver det nogle lange 40 dage indtil jeg
får den leveret

Tak til alle der biddrog med deres mening.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


KASO (30-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-08-05 21:34

>
>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> >news:1125390082.836945.244920@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>Lars Hoffmann wrote:

>> Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en
>> Renault
>> Grand Scenic. Jeg skal jo have mig en relativt stor familiebil og kan
>> godt
>> lide disse 7 sæders MPVer.

>Så blæev bilen bestilt, nu bliver det nogle lange 40 dage indtil jeg
>får den leveret

>Tak til alle der biddrog med deres mening.
>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Tillykke - den kan du glæde dig til!

Hvordan var Toyota'en i sammenligning? (åbenbart ikke god nok )



Lars Hoffmann (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 31-08-05 07:53

KASO wrote:

> Tillykke - den kan du glæde dig til!

Det gør jeg allerede

> Hvordan var Toyota'en i sammenligning? (åbenbart ikke god nok )

Toyotaen er en lækker bil hvis man leder efter en stor sedan. Omend
den som dimensioner minder om en MPV, så er det ikke den oplevelse man
har når man kører den. Man sidder som i en sedan og pladsen er som i
en sedan med højt til loftet.

Jeg kan godt forstå at den får gode anmeldelser af folk der er vandt
til at køre i en sedan og som sådan ikke er særligt tiltrukket af
MPV'er, men jeg kan godt lide at sidde højere i en mere vertikal
stilling og overskue trafikken og derfor endte det med at blive
scenic'en, der jo er en fuldblods MPV. Men som sagt, hvis man bedst kan
lide en sedan men har brug for en MPV af praktiske årsager, vil
Toyotaen sikkert være at foretrække.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste