"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:430a369c$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg var lige inde ved en renault forhandler idag og lege lidt med en
> Renault Grand Scenic. Jeg skal jo have mig en relativt stor familiebil og
> kan godt lide disse 7 sæders MPVer.
>
> Jeg Er ret interesseret i en den 1,9 diesel model med 120hk, ESP,
> Panoramasoltag, dæktrykskontrol, 6xCD, oplukkelig baggrunde, Renault smart
> card og alt det ekstraudstyr som man ellers kan få til den. Kan det passe
> at det er den der i DK markedsføres som "BEAT UP"?
>
> Senere på ugen skal jeg ud og prøvekøre den og så må vi jo se hvordan den
> føles på asfalten.
>
> Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på før jeg køber denne bil?
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann
Ja - den er stærkt vanedannende
Jeg har for et par måneder siden købt en, der minder meget om:
Grand Scénic 1.9 dCi, ESP, Fartpilot, soltag, "Expression", OZ-alu, ....
Efter 4.000km kører den pt. knapt 17km/l i snit (primært motor/landevej).
"Beat up" er en kampagnemodel, der tager udgangspunkt i laveste
udstyrsniveau med en masse ekstra hængt på (klima, ESP etc.). Dvs. at du får
indtræk etc. fra laveste udstyr - og dermed får du svjh. ikke solgardinerne
i bagdørene - de er ellers ganske praktiske. Hvis du selv vil "sammensætte"
en version, kan du typisk godt handle prisen ned svarende til rabatten i
kampagnemodellen (det gjorde jeg).
Der er et mindre facelift lige om hjørnet, hvor motoren bliver opdateret til
nyere teknologi og partikkelfilter - og 130hk. Da jeg forespurgte om
motoren, fik jeg at vide, at der var en risiko for at serviceinterval ville
blive nedsat fra 30.000km til 15.000km med den nye motor - det passer også
til Renaults øvrige modeller med partikkelfilter. Den nye motor er
specificeret til at gå en anelse _kortere_ på literen end den "gamle".
Held & lykke med købet - du vil ikke fortryde det!