Fartkontrol SMS - gøres ulovlige?
Fra : Lars Jensen

Dato : 22-08-05 14:21

Jeg ved ikke om denne har været oppe at vende før, kan ikke umiddelbart
se det.

Den hører måske mere til i dk.politik?

Men de skriver :

"ønsker en opvejning fra Justitsministeriet af fordele og ulemper"

Den største ulempe er vel færre penge i statskassen?

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 14:28

> "ønsker en opvejning fra Justitsministeriet af fordele og ulemper"

fordel folk kører langsomt som de gerne vil ha, men det opvejer jo nok ikke
det at de ikke får de penge de gerne vil ha..

Mvh
Morten **som venter på en billede til ca 1000,-, fra en jysk bondevej midt
ude i ingenting**

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-08-05 14:36

Juel wrote:

> fordel folk kører langsomt som de gerne vil ha, men det opvejer jo nok ikke
> det at de ikke får de penge de gerne vil ha..

Det er jo netop det... SMS'erne gør det samme som fartkontrol, måske gør
de endda mere! Folk sætter jo netop hastigheden ned, inden de bliver
snuppet i kontrol = de kører langsommere... folk der bliver snuppet i
kontrol kører for hurtigt - og de færreste kører efterfølgende langsomt
for at undgå kontrollen fremover.

> Mvh
> Morten **som venter på en billede til ca 1000,-, fra en jysk bondevej midt
> ude i ingenting**

Gør som jeg - jeg ringede og klagede over kvaliteten af et billede jeg
skulle give 1000,- kroner for! "Det kunne sgu da i det mindste være i
farver!", men det synes de ikke var morsomt! (okay, spildte jo også bare
deres tid)

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-05 20:23

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev

> [...]
> skulle give 1000,- kroner for! "Det kunne sgu da i det mindste være i
> farver!", men det synes de ikke var morsomt! (okay, spildte jo også bare

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-08-05 22:11

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev:

>fordel folk kører langsomt som de gerne vil ha, men det opvejer jo nok ikke
>det at de ikke får de penge de gerne vil ha..

Det er vel derfor at bødetaksterne stiger hurtigere end
inflationen.

Her har finansministeren gået og kalkuleret med denne ekstraskat
på bilisme...øhh....nødvendige trafiksikkerhedsforanstaltninger.

Og kommer der færre penge ind, så får skruen lige et par omgange
til (det er helt i orden, for det er jo skruen uden ende, så der
er omgange nok at tage af)

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-05 14:36

Lars Jensen skriver:

> Den største ulempe er vel færre penge i statskassen?

Jeg kan kun se fordelen i at polititet selv abonnerer på servicen, når
der så bliver kendt, hvor de står, kan de flytte videre til næste
sted.....

Samtidigt kan de tage det roligt, da stedet de forlader, nu er meldt
"farligt"...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 22-08-05 17:51

"Lars Jensen" skrev

> Den største ulempe er vel færre penge i statskassen?

Der er vel heller ikke særlig trafiksikkert, at sende og modtage SMSér mens
man kører.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 20:00

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Der er vel heller ikke særlig trafiksikkert, at sende og modtage SMSér
> mens man kører.

Det er der heller ingen der siger man skal :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Brian

Dato : 22-08-05 20:05

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er der heller ingen der siger man skal :)

Nææ, men det er da klart en større ulempe at folk SMS'er for at
advare, end at der kommer mindre penge i statskassen.

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-08-05 21:06

Brian wrote:

> Nææ, men det er da klart en større ulempe at folk SMS'er for at
> advare, end at der kommer mindre penge i statskassen.

Nu har jeg læst den sætning et par gange, og jeg forstår den stadig
ikke, eller i hvert tilfælde meningen, forstår jeg ikke...

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 13:46

Lars Jensen wrote:

> Nu har jeg læst den sætning et par gange, og jeg forstår den stadig
> ikke, eller i hvert tilfælde meningen, forstår jeg ikke...

Hva' skal det nu betyde !?

Du siger at den største ulempe er færre penge i statskassen. Alex siger, så
vidt jeg kan tolke, at det er en større ulempe at folk SMS'er istedet for at
passe deres kørsel. Martin kommer med en af hans sædvanlige
Rasmus Modsat kommentarer, og jeg giver slutteligt Alex ret.

Hvis det skal pisses mere ud, må du vente til det bliver snevejr

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-08-05 18:44

Brian wrote:

> Hva' skal det nu betyde !?

At jeg forstår meget langsomt!? :)

> [...]
> Rasmus Modsat kommentarer, og jeg giver slutteligt Alex ret.
>
> Hvis det skal pisses mere ud, må du vente til det bliver snevejr

Hehe, okay :)

Så tillad mig at modsige jer lidt - man modtager en sms, og på de fleste
telefoner er sådan en ikke sværere at læse, end at skifte cd eller
skifte radiostation, så så meget forstyrre det sikkert ikke kørslen.

Men jeg skal lige nævne at jeg ikke selv er tilmeldt den pågældende
service, og jeg har siden jeg fik kørekort for for 19 år siden, kun fået
1 fartbøde!

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 23-08-05 20:08

Lars Jensen wrote:

> [...]
> fleste telefoner er sådan en ikke sværere at læse, end at skifte cd
> eller skifte radiostation, så så meget forstyrre det sikkert ikke

I princippet er alt du foretager dig i bilen, hvor din koncentration og øjne
bliver flyttet væk fra vejen, en "trafikal ulempe".

> Men jeg skal lige nævne at jeg ikke selv er tilmeldt den pågældende
> service, og jeg har siden jeg fik kørekort for for 19 år siden, kun
> fået 1 fartbøde!

1 fartbøde ? Du er jo fartpsykopat mand !

Forøvrigt, er det standard med en auspuff i hver side, på sådan en Mazda 6
af
de sjove ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 12:35

Brian wrote:
> I princippet er alt du foretager dig i bilen, hvor din koncentration og øjne
> bliver flyttet væk fra vejen, en "trafikal ulempe".

Herunder også at holde øje med speedometret.

(Så det må vi hellere se at få afskaffet. Det vil helt sikkert også
hjælpe på det egentlige mål - at skaffe flere klejner i kagekassen)

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Brian

Dato : 27-08-05 13:55

Finn Guldmann wrote:

> Herunder også at holde øje med speedometret.

Meget groft set, men det klares da med et ½ øje...

> (Så det må vi hellere se at få afskaffet. Det vil helt sikkert også
> hjælpe på det egentlige mål - at skaffe flere klejner i kagekassen)

Head-up display er jo på vej frem

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 16:52

Brian wrote:
> Meget groft set, men det klares da med et ½ øje...

Uha nej. Hastigheden er jo så vigtig at det må være 1½ øje på farten og
½ øje på resten.

> Head-up display er jo på vej frem

Om ikke andet vil det nok give øget salg at bifokale briller.

Fra : alexbo

Dato : 22-08-05 20:36

"Martin Johansen [6000]" skrev

> Det er der heller ingen der siger man skal :)

Næh, men det er det man gør, hvis de der melder sig til en sådan tjeneste,
ellers gjorde som man skulle, ville de ikke have brug for tjenesten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-08-05 02:09

Lars Jensen wrote:
> [...]
> "ønsker en opvejning fra Justitsministeriet af fordele og ulemper"
> Den største ulempe er vel færre penge i statskassen?

Det må det være. For en sms der udsendes i et område medvirker jo til at
øge tendensen til "at holde igen" med farten i et langt størrere
område end fartkontrollen kan gøre det.

Men når det erklærede mål (trafiksikkerhed) ikke er det samme som det
egentlige mål (klejner i kagekassen) står tingene jo anderledes.