Escort og dørstolper igen, igen...
Fra : Anders Mørk

Dato : 22-08-05 13:33

Først tak for alle de gode råd vedrørende rust og Escort'er.... Man, skulle
jo have læst på lektien før, men sådan er det jo altid let at konkludere i
bagklogskabens lys.

Nuvel, jeg har fundet et pladeværksted på Mols som vil kigge på det og først
gæt lød på 10K. Reparationerne drejer sig om dørstolpen i venstre side der
skal udskiftes, et par nye skiver til bremserne foran og samtidigt
rustebehandling af nederste ventre side. Baseret på at Ford mente jeg
skulle se mig om efter en ny bil og at jeg i øvrigt er glad nok for Escorten
synes jeg egentlig ikke 10K er så galt, hvis så bilen kan holde til næste
syn.

../Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-08-05 16:18

Hej!

Anders Mørk <anders<fjern>@ wrote:

> Først tak for alle de gode råd vedrørende rust og Escort'er.... Man, skulle
> jo have læst på lektien før, men sådan er det jo altid let at konkludere i
> bagklogskabens lys.

Jeps. Iøvrigt, hvorfor skriver du ikke i tråden?

> [...]
> synes jeg egentlig ikke 10K er så galt, hvis så bilen kan holde til næste

Ford mente også at jeg skulle køre i min så lang tid det ville holde (pga.
synet) og skrotte bilen bagefter. Eller betale dem 17kkr for reparationen...

Jeg mener så det er smartere at finde et billigere pladeværksted. Du må gerne
melde tilbage mht. kvaliteten af reparationen og også billeder!

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 17:03

> [...]
>
> Jeg mener så det er smartere at finde et billigere pladeværksted. Du må
> gerne melde tilbage mht. kvaliteten af reparationen og også billeder!

Ja, det ville være spændende. Jeg husker også min lille Fiesta havde lidt
smårust ved dørstolpen. Da først skærmen kom af, var der ganske alvorligt
meget rust. Så man KAN få sig en slem overraskelse med sådan noget rust.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-08-05 17:10

Hej!

Tom wrote:
> [...]
> meget rust. Så man KAN få sig en slem overraskelse med sådan noget rust.

Helt enig. Dog kan jeg kigge ind i hullet i min, og det ser kun ud til, at det
er den yderste plade der er rusten. Håber jeg....

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Anders Mørk

Dato : 23-08-05 11:27

> Jeps. Iøvrigt, hvorfor skriver du ikke i tråden?

Af uransagelige årsager var tråden "faldet ud" af Outlook Express og jeg
kunne ikke finde den igen selvom jeg godt kunne se svarene på min
oprindelige mail...?!

> Jeg mener så det er smartere at finde et billigere pladeværksted. Du må
> gerne melde tilbage mht. kvaliteten af reparationen og også billeder!

Jamen, det gør jeg så. Der går dog nok lige et par uger...

../Anders

Fra : Anders Mørk

Dato : 23-08-05 14:20

Lige et par tillægsspørgsmål...

Hvad burde en forrude koste til en Escort fra 1996? Den jeg har i nu, har
varmetråde, men er det nødvendigt?

../Anders

Fra : Anders Mørk

Dato : 23-08-05 14:52

> Hvad burde en forrude koste til en Escort fra 1996? Den jeg har i nu, har
> varmetråde, men er det nødvendigt?

Er der nogen ide i at investere i en gang rustbeskyttelse til Escorten efter
at rusten bliver lavet? Det ser ud til at det vil koste omkring i alt 11-12K
at få rusten på bilen lavet incl. en ny forrude og den måtte da meget gerne
holde også til efter næste syn.

Venligst,
Anders