Economic mode i C4
Fra : Tue Jensen

Dato : 22-08-05 12:19

Lige et spg. til PSA folket.

Min storebror har en Citroen C4 1.6 der n¿sten lige har v¿ret på v¿rksted.
F¸rste gang han startede bilen efter at den havde v¿ret på v¿rksted stod
der ¡Economic¡ i displayet. Hvad betyder det? Og kan det evt. ¿ndres til
¡sport¡ eller noget?

--
Tue
SV650S

Fra : Christensen

Dato : 22-08-05 14:24

> Hvad betyder det?

RTFM

Fra : Tue Jensen

Dato : 22-08-05 15:05

On Mon, 22 Aug 2005 15:24:14 +0200, Christensen wrote:

> RTFM

Den skulle jeg lige google først Der står intet i The Fucking Manual.

--
Tue
SV650S

Fra : Christensen

Dato : 22-08-05 15:18

> Den skulle jeg lige google først Der står intet i The Fucking Manual.

Hmmm.....Hvis der ikke er nogen herinde der ved det, kan du vel tage fat i
Citrobang direkte - et opkald til forhandleren burde vel kunne klare det.

Det er vel ikke noget med en speciel gearkasse, der nu skifter mere
økonomisk? Noget senso-drive sjoveri?

/f christensen

Fra : Juul

Dato : 22-08-05 16:48

> [...]
> F¸rste gang han startede bilen efter at den havde v¿ret på v¿rksted stod
> der ¡Economic¡ i displayet. Hvad betyder det? Og kan det evt. ¿ndres til

Jeg skulle mene det er fordi bilen har stået med tændingen tilsluttet i mere
end 15 minutter. Derefter lukkes ned for det meste elektroniske udstyr for
ikke at aflade batteriet - deraf navnet economy mode...

Næste gang man med nøglen afbryder og tilslutter tændingen kan man anvende
alt udstyret igen (da bilen regner med du vil tænde for motoren og genoplade
batteriet).

Det har jeg prøvet et par gange når jeg har støvsuget bil (min fars Xsara)
og hørt musik på anlægget (så skal tændingen være slået til).

I skal altså ikke gøre noget som helst!

MVH Juul

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-05 20:21

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev

> [...]
>
> Det har jeg prøvet et par gange når jeg har støvsuget bil (min fars Xsara)
> og hørt musik på anlægget (så skal tændingen være slået til).

Og så spørger jeg lige dumt, hvorfra har du den viden?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-08-05 21:12

Hej,

On Mon, 22 Aug 2005 21:21:25 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>mere

>genoplade

>Og så spørger jeg lige dumt, hvorfra har du den viden?

I den Xsara jeg havde stod det faktisk i føromtalte f*cking manual, i
øvrigt en ret irriterende funktion da man skulle starte motoren for at
få gang i radioen igen (det var ikke nok at give den tænding, ikke den
model Xsara2 VTS jeg havde) - ikke videre drive-in-bio venligt

** Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-05 21:25

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev

> I den Xsara jeg havde stod det faktisk i føromtalte f*cking manual,

Mange tak, jeg mente jo nok det burde stå der et sted.

> øvrigt en ret irriterende funktion da man skulle starte motoren for at
> få gang i radioen igen (det var ikke nok at give den tænding, ikke den
> model Xsara2 VTS jeg havde) - ikke videre drive-in-bio venligt

Enig.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : mullerman

Dato : 22-08-05 21:25

> [...]
> end 15 minutter. Derefter lukkes ned for det meste elektroniske udstyr for
> ikke at aflade batteriet - deraf navnet economy mode...

Jeps. Jeg oplevede det samme da jeg støvsugede min c4 første gang, pludselig
gik musikken ud, og der stod economic i displayet.

Martin

Fra : Tue Jensen

Dato : 22-08-05 21:16

On Mon, 22 Aug 2005 21:24:57 +0100, mullerman wrote:

> Jeps. Jeg oplevede det samme da jeg støvsugede min c4 første gang, pludselig
> gik musikken ud, og der stod economic i displayet.
>
> Martin

Takker for svarene.

--
Tue