Uforanderligt. Bilsælgeres retorik.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-08-05 21:51

Jeg kommer lige til at tænke på mit seneste møde med en bilsælger.

De forandrer sig s'gu aldrig.

Hans første spørgsmål efter at han løseligt havde inspiceret mit
medbragte vidunder, var:

"Hvad regner du selv med at du skal ha' for den?"

Jeg synes at jeg kunne ane en enkelt tic i hans ansigt, da svaret lød:

Vil det komme til at fremgå af slutsedlen, at jeg har måttet udføre
dele af dit arbejde?"

Værkføreren, som sad ved skrivebordet ved siden af, knækkede helt
sammen af grin.

Sælgerens næste saglige argument var:

"Her hvor vi ligger er der ikke noget stort kundeunderlag for
dieselbiler"!!

Nu havde jeg for længst besluttet mig for hvilken bil jeg ville købe,
så om det blev den ene eller den anden forhandler var jeg ret ligeglad
med, så svaret blev:

"Jamen jeg vil være ked af at blive til ulejlighed, så jeg kigger bare
forbi en af de andre Hyundai-pushere i Storkøbenhavn"

Så gik det galt for værkføreren igen!

Nå, enden på det hele blev at vi fik handlet, og at jeg fik 12.000 kr.
mere for dytten, end hans første bud.

Det var ligeledes ikke noget problem at få de obligatoriske måtter
gratis.

På vejen ud på forpladsen kiggede jeg lige på værkføreren, og sagde:

Vi ses når bilen skal til service. Det formørkede hans ansigt en
anelse.

Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme riller.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 21:56

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> "Hvad regner du selv med at du skal ha' for den?"

Den synes jeg altid man får skudt i hovedet..

Der var engang jeg måtte svare "en halv million" - jeg tror
jeg var lidt
træt af spørgsmålet så han fik et trættende svar :)

> Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme
> riller.

Det må jo virke.

De kan jo stå med en bil som de måske er klar til at give
eks. 80kkr
for, men hvis "kunden" på foranledning af spørgsmålet siger
70kkr, så
har sælger lige tjent 10kkr... Er han yderligere fræk siger
han den nok
ikke er mere værd end 65kkr.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-08-05 21:59

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> [...]

> På vejen ud på forpladsen kiggede jeg lige på værkføreren, og sagde:
>
> Vi ses når bilen skal til service. Det formørkede hans ansigt en

Humor af høj klasse.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brizz

Dato : 22-08-05 10:23

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> anelse.
>
> Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme riller.

Total iorden humor der!

Er sq rart der er nogen der kan give noget modspil til de kræmmere.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Basil

Dato : 22-08-05 15:41

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> anelse.
>
> Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme riller.

Det lyder præcis som ham naren der holder til i Glostrup/Brøndby,
Bilpavillionen mener jeg den hedder ?
Jeg var selv derude, da jeg ville have en Matrix, men ham ville jeg sgu ikke
handle med, så turen gik til Suzuki, for mit vedkommende.
Kai

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-08-05 20:45

On Mon, 22 Aug 2005 16:40:46 +0200, "Basil" <but@but.com> wrote:

> [...]
>Jeg var selv derude, da jeg ville have en Matrix, men ham ville jeg sgu ikke
>handle med, så turen gik til Suzuki, for mit vedkommende.

Næh, ham var det nu ikke.

Blev han nogensinde klar over at han havde mistet en kunde til en
konkurrent?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Basil

Dato : 22-08-05 21:15

Folmer Rasmussen wrote:

> Næh, ham var det nu ikke.
>
> Blev han nogensinde klar over at han havde mistet en kunde til en
> konkurrent?
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Nope, manden var simpelthen så dum, at det gad jeg ikke en gang fortælle
ham.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 17:08

> [...]
> anelse.
>
> Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme riller.

Hmm, og så hænger han nu med en brugt bil som han ikke kan komme af med, da
der igen kundegrundlag er for den......du har heller ikke været sød ved ham

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-08-05 20:47

On Mon, 22 Aug 2005 18:07:35 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hmm, og så hænger han nu med en brugt bil som han ikke kan komme af med, da
>der igen kundegrundlag er for den......du har heller ikke været sød ved ham
>

>--

Ved du hvad?

Dit indlæg har givet mig stof til eftertanke. Når jeg henter den nye
på fredag, så tror jeg s'gu jeg stikker ham en undskyldning.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-08-05 17:54

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Så gik det galt for værkføreren igen!
>
> Nå, enden på det hele blev at vi fik handlet, og at jeg fik 12.000 kr.

Har du ikke "lige" købt den Fiat Stilo ?

> Det undrer mig at de bil-pushere stadig kører i de samme riller.

De har nok gået på den samme bil-pusher skole allesammen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-08-05 20:50

On Mon, 22 Aug 2005 18:54:17 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Har du ikke "lige" købt den Fiat Stilo ?

>--

Lige og lige?

Der er altså gået 3 år, Per!

Tiden iler med foruroligende hast.

>--

>De har nok gået på den samme bil-pusher skole allesammen

>--

Det er nok sådan det hænger sammen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-08-05 21:41

> Jeg kommer lige til at tænke på mit seneste møde med en bilsælger.

....og så kommer jég til at tænke på mit seneste møde med en bilsælger - det
var indehaveren (tror jeg) af Huyndai i Espergærde.

Min kammerat og jeg kom forbi en søndag, og vi ville gerne have en tur i den
nye Sonata. (min kammerat skulle af med sin 1 år gamle 406 og have en anden
bil). Han havde ikke en Sonata i tankerne, men vi ville gerne prøve den.

Dette kunne ikke lade sig gøre - "der var alligevel lang ventetid på den",
sagde manden på måske 45 år.

Det har jeg ALDRIG oplevet før.

Både min kammerat og jeg tjener en pæn skilling i vores stillinger, vi
arbejder begge i tøj, der måske ville indgyde større respekt hos en "skide
bilsælger", men var i øvrigt afslappet klædt i en t-shirt og et par jeans
den dag. Vi kunne begge SNILDT købe en sådan Hundai, hvis vi ville....og det
ville vi måske godt...

Sikke en skovl, siger jeg bare.

Hvis jeg skulle kommer i nærheden af en firmaslæde i den nærmeste tid, kunne
jeg meget let finde på at bestille sådan en bil (meget bil - lille
beskatning) - men dulme om jeg så ville bestille den hos ham i Espergærde.

....i øvrigt godt gået, Folmer..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-08-05 21:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> det var indehaveren (tror jeg) af Huyndai i Espergærde.
> Dette kunne ikke lade sig gøre - "der var alligevel lang ventetid på den",

Nope - sælgeren...

> Det har jeg ALDRIG oplevet før.

Jow jow - i de glade Galant dage

> [...]
> den dag. Vi kunne begge SNILDT købe en sådan Hundai, hvis vi ville....og

Man kan aldrig skue hunden på hårene

> Sikke en skovl, siger jeg bare.

Tja'

> Hvis jeg skulle kommer i nærheden af en firmaslæde i den nærmeste tid,
> kunne jeg meget let finde på at bestille sådan en bil (meget bil - lille
> beskatning) - men dulme om jeg så ville bestille den hos ham i Espergærde.

Jeg har prøvet en række biler hos den forhandler. Det har aldrig været noget
problem

> ...i øvrigt godt gået, Folmer..

Ja, dét må man sige...
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-05 22:01

Jan W Nielsen skriver:

> [...]
> den dag. Vi kunne begge SNILDT købe en sådan Hundai, hvis vi ville....og det

Lyder som samme oplevelse jeg har haft hos VW Randers.

Var flere gang forbi for at se på bil om søndagen, men nej familien med
2 børn var langt mere interessant til en ældre slæde end os, der kom
lettere afslappet med 200+kkr i lommen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-08-05 22:18

> Var flere gang forbi for at se på bil om søndagen, men nej familien med
> 2 børn var langt mere interessant til en ældre slæde end os, der kom
> lettere afslappet med 200+kkr i lommen.....

Jeg forstår måske godt, at han prioriterer familien - for når man slæber
hele familien med, så mener man det som regel alvorligt. Det er det ikke
hélt sikkert, man gør, når man kommer to fyre.

(Dog vil jeg som sælger nok lige kontakte de andre ventende kunde et øjeblik
og spørge, om man kunne byde på kaffe eller tilsvarendesamt noget læsestof -
og så i øvrigt vende tilbage til min primære kunde.)

I vores situation BAD vi decideret om at prøve bilen - og sprugte måbende,
om han mente det alvorligt, da han sagde nej - vi er begge i 30´erne, og vi
ligner ikke nogen, der bare er elle-vilde for at køre en tur i en helt
almindelige sedan, IMO.

Vi kom jo sådan set selv i en....

Meget mystisk - jeg har svært ved at greje ham - som jeg husker det, var det
ikke engang lige før lukketid.

Hvad dæwlan mon han har tænkt på..?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-05 22:21

Jan W Nielsen skriver:

> Jeg forstår måske godt, at han prioriterer familien - for når man slæber
> hele familien med, så mener man det som regel alvorligt. Det er det ikke
> hélt sikkert, man gør, når man kommer to fyre.

Undkskyld Jeg skrev ikek at jeg havde hele familien med (kæresten)

> Hvad dæwlan mon han har tænkt på..?

Pas....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-08-05 22:30

> Undkskyld Jeg skrev ikek at jeg havde hele familien med (kæresten)

Ok - kærester plejer ellers at få dem til at gå helt agurk..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-08-05 22:59

On Mon, 22 Aug 2005 23:30:23 +0200, "Jan W Nielsen"

>Ok - kærester plejer ellers at få dem til at gå helt agurk..

>--

Der skal fandenhakkeme ikke være kvinder til stede når jeg handler
bil. *LOL*

Der er ingen, absolut ingen, grænser for hvad de kan finde på at hænge
sig i af petitesser.

Det er ikke til at have med at gøre.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-08-05 22:54

On Mon, 22 Aug 2005 22:40:52 +0200, "Jan W Nielsen"

> [...]
>
>Dette kunne ikke lade sig gøre - "der var alligevel lang ventetid på den",

De er s'gu ikke altid lige nemme at blive klog på.

> [...]

>den dag. Vi kunne begge SNILDT købe en sådan Hundai, hvis vi ville....og det

Det sker oven i købet af og til, at de klager over et faldende
bilsalg.

> [...]

>jeg meget let finde på at bestille sådan en bil (meget bil - lille
>beskatning) - men dulme om jeg så ville bestille den hos ham i Espergærde.

Jeg kan s'gu ikke lade være. Det er det samme med værkførere. Hvis
det er en garantirep. er det ikke usandsynligt at man får det svar, at
sådan gør de modeller bare!

Så er der kun én ting at gøre. Forklare hr. værkføreren at hvis han
ikke inden for et par timer har tryllet 3-4 eksemplarer af samme model
frem, med samme mislyd, så anses det for tilrådeligt at komme i gang
med at skrue.

Er garantien derimod udløbet, så er den bare færdig til fyraften.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-05 22:14

> "Hvad regner du selv med at du skal ha' for den?"

Og så siger man en pris, hvorpå de selv går ind på www.bilpriser.dk eller
noget der minder om den side. Hvor de efter noget søgen siger at den pris
man har sagt er helt i hampen. Så sagde jeg "Hvis du ikke engang gider at gå
udenfor, for at kigge på bilen, så er det ikke her jeg skal handle". Så
vendte jeg rundt, og gik min vej.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk