Km i dæk
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 21:00

Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
Continental SportContact2 ?
Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.

Allan

Fra : Christian

Dato : 21-08-05 21:44

Allan Møller wrote:
> Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
> Continental SportContact2 ?
> Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.
>

> Allan

Kender ikke de dæk, men jeg har 4 mm mønster tilbage på mine bagdæk,
Michelin Energy, efter 100.000 km. Fordæk blev skiftet ved 80.000
km.....kørslen er nok en lidt anden end din, da der er tale om motorvejs
kørsel i en Yaris....en kombination der ikke just slider meget på
dækkene. Er dog alligevel meget imponeret over deres slidstyrke.

Til sammenligning lyder 40.000 km ikke af meget. Jeg har tidligere kørt
på billigdæk og lå typisk omkring 50-60.000 km før de skulle skiftes.

Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 21-08-05 21:57

> [...]
>
> Til sammenligning lyder 40.000 km ikke af meget. Jeg har tidligere kørt
> på billigdæk og lå typisk omkring 50-60.000 km før de skulle skiftes.

120kkm kunne fordækkende på firmabilen køre. Det er en Mercedes Sprinter CDI
213 fuld læsset(godt 3ton). Synes selv det er udemærket klaret, eller er jeg
helt galt på den?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens

Dato : 22-08-05 18:29

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> 120kkm kunne fordækkende på firmabilen køre.

Så må man jo næsten håbe, at du kører en del km pr år.
Dæk skifter man nemlig senest efter 6 år - uanset resterende mønsterrdybde!
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 22-08-05 19:16

> Så må man jo næsten håbe, at du kører en del km pr år.
> Dæk skifter man nemlig senest efter 6 år - uanset resterende
mønsterrdybde!

Huskede forkert, det var faktisk 135kkm, snakkede lige med min makker. Og
ja, køre lidt over 50kkm om året, så de var slidt ned længe før de kunne nå
at blive møre :)

Det er langt mere farligt med campingsvogne, der er jo ikke ret meget slid
på sådanne dæk. Så de kan jo nemt blive over 6år gamle...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-08-05 21:57

Christian <none@none.dk> wrote in news:4308e6eb$0$68306
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Til sammenligning lyder 40.000 km ikke af meget. Jeg har tidligere kørt
> på billigdæk og lå typisk omkring 50-60.000 km før de skulle skiftes.

Ork - på de første par biler jeg ejede kørte jeg typisk 5-15kkm på et sæt
fordæk...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Klaus G.

Dato : 21-08-05 22:05

> Ork - på de første par biler jeg ejede kørte jeg typisk 5-15kkm på et sæt
> fordæk...

De gamle har lige kørt 7000km i deres VW Transporter(TDI 2.5L), med 1300kg
campingsvogn bagefter. Det foregik i Norge, sverige, og finland. Der var
kommet helt nye dæk på inden afrejse, og jeg vil skyde på der er 3-4mm
tilbage nu. Men hvad kan man forlange når bilen dreje, bremser, og trækker
på samme dæk. Det har jo nok vredet noget i gummiet, når der skal køres i
bjerge med campingsvogen på slæb, og så motorbremsning på vej ned. Bevares
campingsvognen bremser også, faktisk så meget at de plastik "dutter" som
sidder på hjulboltene var blevet deforme/smeltet pga. varmen. Opdagede de
først da de var kommet hjem(vognen fik de for en sikkerheds skyld
testet/gennemtestet ved det lokale camping center, og bremserne så fine ud
endnu).

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 17:12

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Christian <none@none.dk> wrote in news:4308e6eb$0$68306
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Ork - på de første par biler jeg ejede kørte jeg typisk 5-15kkm på et sæt
> fordæk...

Toyo holder heller ikke særlig godt. Mine bagdæk holdt kun 10.000 Km så var
de blanke

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 19:55

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Toyo holder heller ikke særlig godt. Mine bagdæk holdt kun 10.000 Km
> så var de blanke

Det var nok nærmere min kørestil som ødelagde dækkene :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-08-05 22:28

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
> Continental SportContact2 ?
> Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.

Pirelli Eufori@ Run flat 225 45 /17 : 35000 km med max gas 95% af tiden.

Synes 40k er for lidt ved morfar-kørsel.

-M

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 17:11

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
> Continental SportContact2 ?
> Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.

Kommer vel lidt an på hvor vilde de sidste 5% har været

Men ellers er det ikke imponerende godt. Måske skulle du få sporet bilen til
0° så dækkene ikke slides ved ligeudkørsel

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-08-05 17:56

Allan Møller wrote:
> Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
> Continental SportContact2 ?
> Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.

Jo det lyder ikke af specielt meget.
Det er dog ikke så slemt, som hvis man kører BMW og har Michelin på

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mogens

Dato : 22-08-05 18:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Jo det lyder ikke af specielt meget.

Tja' - jeg kørte 60.000 km på mine Continental (Opel Omega 3000 24V)
Og på min Golf 1,8 Variant måtte et sæt "over skulderen" efter 35.000 km...

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 19:17

> Tja' - jeg kørte 60.000 km på mine Continental (Opel Omega 3000 24V)
> Og på min Golf 1,8 Variant måtte et sæt "over skulderen" efter 35.000
> km...

Jeg synes selv at 40.000 er alt for lidt.
De Continental (ikke SportContact2) som sad på vores egen holdt til 90.000
km.

Bilen er en MB C180 og der er ikke meget mere end et par mm tilbage bagpå.
Lidt mere foran. Bilen rundede 41.000 idag.

Nå det bliver et andet mærke næste gang - vil jeg anbefale.

Allan

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-08-05 20:57

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Er 40.000km ikke i underkanten på et sæt
> Continental SportContact2 ?
> Der er kørt morfarkørsel i 95% af tiden.

Mine Conti SC2 205/50R16 monteret på en Civic 1.6 fra 2001 nærmer sig de
30000km, mange af dem fra ferie sydpå med 140-160 km/t og fuldt læs. De har
vel 5-6mm tilbage. Var dine dæk slidt skævt eller var der bare ikke mere
tilbage ?

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 21:01

> [...]
> 30000km, mange af dem fra ferie sydpå med 140-160 km/t og fuldt læs. De
> har vel 5-6mm tilbage. Var dine dæk slidt skævt eller var der bare ikke

Nu er det ikke min bil - men svigerfarens. Derfor morfar kørsel
De sidste 5% hvor den har fået lidt pedal har jeg lånt den.

Men de er slidt meget pænt lige - sådan hvad man lige kan se.

Allan