Hoppende motor?
Fra : Dinovo

Dato : 21-08-05 16:39

Hej i gruppen,

Min bror ringede til mig igår aftes og fortalte at han var kørt ind
til siden på motorvejen - grunden til dette var at hans motorlampe var
begyndt at blinke (ikke lyse konstant!). Den blinkede i et "fast tempo"
og konstant, så det var altså ikke som om der var "en løs
forbindelse". I hans instruktionsbog stod der intet omkring en
blinkende motorlampe (Bilen er en Seat Ibiza 2002). Han nævnte
yderligere at straks da lampen begyndte at lyse kunne han mærke noget
anderledes ved motoren ... han beskrev det som "den kører kun på 3
cylindre".

Idag så jeg så selv bilen, og allerede da han kørte op af vejen
kunne jeg høre at der var noget galt med den motor - den bedste
sammenligning jeg kan komme på er en fiskekutter (og nej,
udstødningen var ikke skyld i det ). Han åbnede motorrummet og man
kunne straks se hvordan motoren hoppede unormalt meget - lidt ligesom
at der var gået et ophæng løs så den ikke sad ordentligt fast mere,
hvis det giver mening.

Vi har netop været ude og stille bilen hos den lokale forhandler, så
de kan kigge på den imorgen.

Er der nogle herinde der kunne have en ide om hvad fejlen kunne være?

_
Mvh,
Dinovo

Fra : Tømreren

Dato : 21-08-05 17:25

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej i gruppen,

Er der nogle herinde der kunne have en ide om hvad fejlen kunne være?

Jeg har været ude for nøjagtigt det samme,det var forkerte tændkabler

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-08-05 19:57

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse

den bedste
sammenligning jeg kan komme på er en fiskekutter (

Den tænder ikke på FLERE cylindere. Der kan være flere årsager, men lad nu
mekkeren om det :).

Fra : Ninja

Dato : 22-08-05 11:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> [...]
> sammenligning jeg kan komme på er en fiskekutter (
>
> Den tænder ikke på FLERE cylindere. Der kan være flere årsager, men

jeg har oplevet noget lignede, men hos mig viste det sig at være et af
tændrørne der ikke gav ordentlig gnist. jeg skiftede alle tændrørerne og
har ikke haft problemet igen.