Kia Carnival 2,9 Tdi - forbrug, driftsøkon~
Fra : Gaffa

Dato : 21-08-05 13:30

Nogen der har erfaring med forbrug af en Kia Carnival 2,9 Tdi ?

hvad kører den reelt på en liter dielsel ?

Er der meget vedligeholdelse på motoren ?

hvad ellers med driftsøkonomien af en sådan dyt ?

på forhånd tak

hilsen

Fra : TDN

Dato : 21-08-05 13:42

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvad kører den reelt på en liter dielsel ?
>
> Er der meget vedligeholdelse på motoren ?
>
> hvad ellers med driftsøkonomien af en sådan dyt ?

Her er et par test:

http://www.fdm.dk/motor/tests/campingtest.asp?ID=1342

http://www.fdm.dk/motor/tests/nettest.asp?ID=1338

Og dette skal du være opmærksom på:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2005/66.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 13:43

> [...]
>
> hvad kører den reelt på en liter dielsel ?
>
> Er der meget vedligeholdelse på motoren ?
>
> hvad ellers med driftsøkonomien af en sådan dyt ?

Kender ikke til forbruget, kun til sikkerhed, som er nærmest
ikke-eksisterende.

Fra : Tømreren

Dato : 21-08-05 15:12

> Kender ikke til forbruget, kun til sikkerhed, som er nærmest
> ikke-eksisterende.

Jeg vil gerne lige gentage..
Der er MEGET stor forskel på hvor man kigger på div. test..
http://www.aa.co.nz/motoring/Section?Action=View&Section_id=373&Story_id=232
0
5 stjerner

http://www.lakewanaka.co.nz/files/ACFB8AB.pdf

Højeste sikkerheds karakter

Eller som der står her : In people movers, the 1999-2003 Kia Carnival was
rated the highest for driver protection.
http://www.drive.com.au/editorial/article.aspx?id=9900&vf=1

Fra : KASO

Dato : 22-08-05 08:08

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller som der står her : In people movers, the 1999-2003 Kia Carnival was
> rated the highest for driver protection.

Jamen - så se selv, hvordan det ser ud:
http://www.dr.dk/konsum/programmer2005/uds7/uds7.html

Jeg synes ikke, at det er et kønt syn - og så er jeg ligeglad med, at nogle
"slappere" test giver bilen bedre karakterer - det er jo tydeligt, at bilen
kolapser i en test, som andre klarer fint!

Fra : Tømreren

Dato : 22-08-05 15:38

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bilen
> kolapser i en test, som andre klarer fint!

Hvem finder så ud af hvilken test der er reel??

Jeg har læst en hel del test på bilen,kun gode og så en dårlig

Fra : KASO

Dato : 23-08-05 08:09

> [...]
>
> Hvem finder så ud af hvilken test der er reel??
>
> Jeg har læst en hel del test på bilen,kun gode og så en dårlig

EuroNCAP er den skrappeste af testene - der testes bl.a. ved højere
hastighed - men dog fortsat kun 64 km/t svjh. Da man jo i praksis ofte kører
(endnu) hurtigere, foretrækker jeg at stole mest på den skrappeste test.
Folksam, der laver statistik på "real life"-ulykker, skriver også på deres
hjemmeside, at der er god overensstemmelse med resultaterne fra EuroNCAP og
virkeligheden. Hvis du har set filmene, kan du jo også se, at Kia'en
kolapser helt, hvor f.eks. Renault'en bevarer kabinen intakt - der er ingen
tvivl om, hvilken bil jeg helst ville sidde i i den situation.

<Grov generalisering on>
Der er desværre en tendens til at Kia-forhandlere ofte skynder sig at vise
resultater fra de slappe amerikanske tests for at skjule det faktum, at
deres biler er elendige mht. sikkerhed. Kunderne, der jo gerne vil have en
billig bil (hvem vil ikke det?) lader sig overbevise - for så kan de jo med
god samvittighed transportere deres børn. For at bevare illusionen,
forsvarer de også ved alle lejligheder bilens sikkerhed - til trods for at
FDM m.fl. advarer mod bilen.
<Grov generalisering off>

Fra : Henrik B.

Dato : 21-08-05 13:47

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med forbrug af en Kia Carnival 2,9 Tdi ?

2,9 CRDi - det er ikke en TDi'er.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 13:43

> "Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> 2,9 CRDi - det er ikke en TDi'er.

Hej Henrik
Jeg går da ud fra at manden selv, ved om han han spørger om den 126hk TDI
eller den 144hk CRDI

TDI = turbo diesel intercoler (på størelse med et mindre spisebord)
CRDI = Comondrail

MVH Ove med en Carnival TDI til salg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 13:50

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in news:4309c83a$0$18643$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg går da ud fra at manden selv, ved om han han spørger om den 126hk TDI
> eller den 144hk CRDI

Er der lavet en 2,9 liters TDi'er ?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 13:59

TDI

> Er der lavet en 2,9 liters TDi'er ?

Ja har selv en

MVH Ove

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 14:01

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in news:4309cc25$0$18639$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ja har selv en

Okay det var jeg ikke klar over.

Tak for oplysningen.

Fra : Mogens

Dato : 21-08-05 15:31

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> wrote in message

> Nogen der har erfaring med forbrug af en Kia Carnival 2,9 Tdi ?

Ikke ud over dét, der er skrevet i din 2. tråd :)

Prøv hér: http://kiaforum.dyndns.dk

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 13:39

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med forbrug af en Kia Carnival 2,9 Tdi ?
>
> hvad kører den reelt på en liter dielsel ?

Jeg kan ikke få min under 12kml ej heller over 13kml.
Målt over ca 2000km, blandet kørsel med cv. Hurtig motorvej, bykørsel
forbruget er det samme.

> Er der meget vedligeholdelse på motoren ?

Tandrem for hver 80kkm.

> hvad ellers med driftsøkonomien af en sådan dyt ?

Ved jeg ikke, men det er en dejlig bil.

MVH Ove