Bilkøb Chrysler Grand Voyager 2,8 C
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 16:46

Hejsa

Jeg skal have købt mig en ny bil og har fundet En Grand Voyager 2,8 CRD 150hp
fra dec 2004, med 19.000 km. Som jeg er oprigtigt interesseret i at købe

Men jeg kender ikke rigtig noget til Chrysler som mærke, eller Voyager som
model, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal passe på med.

Jeg har hørt at der skulle være bøvl med gearkassen på nogle voyager modeller,
men så vidt jeg ved er det dem med manuelt gear, og deene diesel model har
automatgear.

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på før jeg køber denne bil?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 17:40

> Hejsa
>
> Jeg skal have købt mig en ny bil og har fundet En Grand Voyager 2,8 CRD
> 150hp fra dec 2004, med 19.000 km. Som jeg er oprigtigt interesseret i at
> købe

CRD? Er det en Kia-motor der ligger i den? Er det ikke Kia (eller er det
Hiunday), der benytter den diesel-forkortelse?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 17:54

Henrik B. wrote:

> CRD? Er det en Kia-motor der ligger i den? Er det ikke Kia (eller er det
> Hiunday), der benytter den diesel-forkortelse?

Jeg troede egentlig det var mercedes der lavede den motor, men nu er jeg
kommet i tvivl.

Jeg søgte lidt på google og fandt til min skræk:
http://www.motor-talk.de/t677123/f317/s/thread.html hvor de snakker om at
bilen bruger ca 11 liter på 100km, hvilket er alt for meget for mig (og meget
mere end hvad den officielt er opgivet til).

Ærgeligt, da det ellers var et godt tilbud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-08-05 18:29

> Ærgeligt, da det ellers var et godt tilbud.

Måske fordi den som andre kaner' har en tvivlsom holdbarhed mht. rust, hvis
den ikke er efterbeh?.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 18:34

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Måske fordi den som andre kaner' har en tvivlsom holdbarhed mht. rust, hvis
> den ikke er efterbeh?.

Måske, jeg bor i Madrid hvor luftfugtigheden gør at rust ikke er et emne.

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 19:10

Bilen kører 11,9 km/l -> www.hvorlangtpaaliteren.dk

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 19:24

Mogens wrote:

> Bilen kører 11,9 km/l -> www.hvorlangtpaaliteren.dk

Jeg havde også også forestillet mig noget i den stil, da det er de oficielle
stats, men det tyske forum jeg kiggede på var der flere ejere der netop
udtalte at den brugte omkring 11-12 liter/100km (8-9 km/l).

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 21:08

> Jeg havde også også forestillet mig noget i den stil, da det er de
> oficielle stats, men det tyske forum jeg kiggede på var der flere ejere
> der netop udtalte at den brugte omkring 11-12 liter/100km (8-9 km/l).

Du kan ikke sammenligne tyske forhold med spanske. En tysker kører
jo generelt med klampen i bund, hvilket man ikke gør i Spanien...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 21:21

Mogens wrote:

> Du kan ikke sammenligne tyske forhold med spanske. En tysker kører
> jo generelt med klampen i bund, hvilket man ikke gør i Spanien...

Jeg vil da undersøge det nærmere og se hvordan det ender. Det er sgu en dejlig
bil!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-08-05 17:57

Henrik B. wrote:

> CRD? Er det en Kia-motor der ligger i den? Er det ikke Kia (eller er det
> Hiunday), der benytter den diesel-forkortelse?

Jeg kiggede lidt videre og ser at motoren er lavet af Detroit Diesel som også
laver Hyundai, så det har du jo ret i.