/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt mere Peugeot 307.....
Fra : TDN


Dato : 20-08-05 12:19

Der er åbenbart flere brandårsager, hvoraf den ene ikke er løst endnu:

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=227072

Tyskerne får udvidet garanti:

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=227081

Mvh
Thomas




 
 
Klaus D. Mikkelsen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-08-05 12:38

TDN skriver:
>
> Der er åbenbart flere brandårsager, hvoraf den ene ikke er løst endnu:
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=227072

"Fra stikket under bilen går en stelforbindelse op til en vange højt
oppe i motorrummet. Og det er heroppe - via en dårlig lodning - fugten
er kommet ind i kablet."

Hold da kæft en gang pis at lukke ud mand.

En dårlig lodning kan ikke få vand til at trække gennem et kabel. Det
kan en dårlig forsegling. Spørg enhver der har båd.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas Rasmussen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 20-08-05 17:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDN skriver:
>
>>Der er åbenbart flere brandårsager, hvoraf den ene ikke er løst endnu:
>>http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=227072
>
>
> "Fra stikket under bilen går en stelforbindelse op til en vange højt
> oppe i motorrummet. Og det er heroppe - via en dårlig lodning - fugten
> er kommet ind i kablet."
>
> Hold da kæft en gang pis at lukke ud mand.
>
> En dårlig lodning kan ikke få vand til at trække gennem et kabel. Det
> kan en dårlig forsegling. Spørg enhver der har båd.

Jeg tror lige vi skal have sendt ham på et elektronik-kursus eller også
skal han bare undlade at udtale sig om ting han måske ikke ved så meget om.

"Pumpen er forbundet med batteriet med et par kraftige ledninger, som
der altid er strøm på. Også når tændingen er slukket.

- Nogle har påpeget, at det er idiotisk, at der ikke er en sikring på de
kabler. Men det har en sikkerhedsmæssig forklaring. Servopumpen bruger
meget strøm, og ingen bilfabrikker tør risikere, at sikringen springer,
så servoen slår fra, hvis styretøjet bruges hidsigt - for eksempel i en
undvigemanøvre."

Er der nogen der kunne tænke sig at forklarer ham hvordan et relæ virker
måske? Eller også at man kan dimensionere sikringer således at selv ved
hårdt brug, så vil den ikke springe? Jeg vil da hellere miste servoen i
en hidsig undvigemanøvre end at bilen spontant bryder i brand.

Men ellers smider man da bare et fornuftigt-dimensioneret relæ på, som
så er styret af tændingen, ikke svært at lave og sikre da bilen mod at
bryde i brand når den står stille. Jeg vil stadig mene at alt som
trækker meget strøm bør sikres via en sikring, netop for at undgå at
kortslutning mv. kan udvikle sig.

Thomas

Klaus D. Mikkelsen (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-08-05 22:22

Thomas Rasmussen skriver:
>
> Er der nogen der kunne tænke sig at forklarer ham hvordan et relæ virker
> måske?

Tjah, jeg arbejder normalt med kontaktorer (relæer) med 3 faset 1200A,
sådan en skulle nok kunne klare det.

> Eller også at man kan dimensionere sikringer således at selv ved
> hårdt brug, så vil den ikke springe? Jeg vil da hellere miste servoen i
> en hidsig undvigemanøvre end at bilen spontant bryder i brand.

Problemet er sikker at en sikring der kan holde til at pumpen kører,
ikke ville slå fra ved brand

> Men ellers smider man da bare et fornuftigt-dimensioneret relæ på, som
> så er styret af tændingen, ikke svært at lave og sikre da bilen mod at
> bryde i brand når den står stille.

Helt enig.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (20-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-08-05 17:44


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:430711ba$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er åbenbart flere brandårsager, hvoraf den ene ikke er løst endnu:
>
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=227072

"11.300 eksemplarer af Peugeot 307 skal i de kommende måneder på værksted
til en permanent brandsikring af et elektrisk stik i motorrummet. Det fik
bilernes ejere brev om i torsdags. En fejl ved det stik er skyld i, at tre
danske biler er gået op i flammer.

Men nogle af 307-ejerne får snart endnu et brev om, at de skal på værksted
igen-igen. To andre 307'ere er nemlig brændt på grund af en fejl ved et helt
andet stik. Og hvordan det skal brandsikres, har Peugeot ikke besluttet
endnu."

*ROFL* Måske et nyt ledningsnet ville være bedre.................

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Janner (21-08-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 21-08-05 11:19

Kan kun udtrykke min glæde for vi fik vores lorte 307 skippet tilbage til
Pug forhandleren efter en del slåskamp ,,,, Handlede godt nok ikke om brand
men om vi havde købt en chippet HDI uden at være blever oplyst om det.

Kan kun glæde mig over vores Octavia årg. 03 nu har kørt 12 måneder uden slå
en forkert prut

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk

>



KASO (23-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-08-05 10:31


"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
news:43085459$0$1160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Kan kun udtrykke min glæde for vi fik vores lorte 307 skippet tilbage til
> Pug forhandleren efter en del slåskamp ,,,, Handlede godt nok ikke om
> brand men om vi havde købt en chippet HDI uden at være blever oplyst om
> det.
>
> Kan kun glæde mig over vores Octavia årg. 03 nu har kørt 12 måneder uden
> slå en forkert prut

Men Octavians motorvarmer er garanteret ikke lige så effektiv



Ukendt (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-08-05 11:19


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

| Men Octavians motorvarmer er garanteret ikke lige så effektiv

Til gengæld kan den bruges igen & igen ;).



KASO (23-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-08-05 12:13


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:430af6f4$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> | Men Octavians motorvarmer er garanteret ikke lige så effektiv
>
> Til gengæld kan den bruges igen & igen ;).





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste