Skoda felicia tabt effekt
Fra : tb

Dato : 20-08-05 01:13

Har en felicia 1.3 97 med 240.000 på klokken

Jeg har følelsen af at der mangler lidt effekt i den nedre halvddel. Når jeg
accelererer mangler der noget. Lige så snart den kommer op på det sted hvor
jeg egenligt ville skifte gear, kommer alt effekt. Var det en karbonade
version ville jeg sige at den fik for fed blanding ?
Endvidere sker det nogle gange ved start, at den vil have lidt speederfod
for at starte i 1. hug,

Kører fint ellers. Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så
effekten er stadig tilstede

Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle. Nogle
input ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 10:26

> [...]
> effekten er stadig tilstede
>
> Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle. Nogle

Hvis du mener den får for meget.
Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : tb

Dato : 20-08-05 15:07

> Hvis du mener den får for meget.
> Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
> Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.

kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 15:26

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?

Start med at give den en tur "indsprøtningsrens"

F.eks. denne fra www.biltema.dk

Art.nr: 36-1103 til kr: 22,90

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Claus Petersen

Dato : 21-08-05 21:47

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?

Det kan man vel ret beset ikke, enten får man dysen renset eller man skifter
den.
Så se man om det hælper.

--
Claus.

Billeder af den nye Golf R32: www.vwfanatic.dk

Fra : tb

Dato : 22-08-05 18:08

> Det kan man vel ret beset ikke, enten får man dysen renset eller man
> skifter den.
> Så se man om det hælper.

"så ser man om det hjælper". Hmm, så er det vist relevant og spørge om vi
taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims
Min ABS gik i stykker en gang. Det var en sensor, men computeren kunne ikke
se noget, så han startede fra en ende (og de var så rustne, at dem han tog
ud ikke var til at rede). Han fandt den på 3. forsøg a 1200kr/stykket. Det
var ikke sjovt :-/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-05 20:01

> "så ser man om det hjælper". Hmm, så er det vist relevant og spørge
> om vi taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims

Nok tættere på det sidste end det første :)

Den skal også skiftes og med dit spørgsmål om hvordan man tjekker det, så
vil jeg tro du skal på værksted med det og så ryger der lige så meget oveni
alene til arbejdsløn :(

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Brian

Dato : 22-08-05 20:08

tb wrote:

> "så ser man om det hjælper". Hmm, så er det vist relevant og spørge
> om vi taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims

Hvis jeg var dig ville jeg finde noget dyserens, f.eks Bell Add som din
lokale
VAG pusher sikkert har, og blæse den godt ud på motorvejen.
Det gjorde underværker på min forrige bil.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-08-05 21:38

Kør lidt rundt med Injektorrens, gerne den billige fra Biltema, eller
V.Power,Nitro2000.

, men computeren kunne ikke
> se noget, så han startede fra en ende (og de var så rustne, at dem han tog
> ud ikke var til at rede).

Sæ'følig' gjorde han det, det gav omsætning i "butikken". Men den kunne nok
findes med et af de billige multimetre; en ABSsensor er ~1kOhm og "pulser"
når hjulet drejes.