Brugt Kia Karnival 2.9 diesel
Fra : Gaffa

Dato : 19-08-05 16:26

Min kone er helt syg for at købe en brugt Kia Karnival 2.9 dielsen (ca år
2000 med ca 100-150.000 på bagen) og bytte den ud med vores brugte Berlingo
(år 2002 - 1.6 climate med 2 skydedøre)

Hun synes om pladsen og så at den er stærk nok til at trække en
hestetrailer.

Er Kia'en en god bil som brugt bil ? Hvad skal man specielt kigge efter ?

hilsen

Fra : Mogens

Dato : 19-08-05 16:58

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> wrote in message

> [...]
> hestetrailer.
> Er Kia'en en god bil som brugt bil ? Hvad skal man specielt kigge efter ?

Så skal hun jo blot se crashtesten fra www.euroncap.com
hvorefter hendes humør sikkert daler en del. Bilen er yderst ringe...
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Gaffa

Dato : 19-08-05 18:34

Tak for tippet !!!

Hilsen

Fra : Tømreren

Dato : 19-08-05 19:08

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal hun jo blot se crashtesten fra www.euroncap.com
> hvorefter hendes humør sikkert daler en del. Bilen er yderst ringe...

Der er MEGET stor forskel på hvor man kigger på div. test..
http://www.aa.co.nz/motoring/Section?Action=View&Section_id=373&Story_id=232
0
5 stjerner

http://www.lakewanaka.co.nz/files/ACFB8AB.pdf

Højeste sikkerheds karakter

Eller som der står her : In people movers, the 1999-2003 Kia Carnival was
rated the highest for driver protection.
http://www.drive.com.au/editorial/article.aspx?id=9900&vf=1

Fra : Gaffa

Dato : 19-08-05 22:22

Hvordan kan der være stå store forskelle i disse tests ?

hilsen

Fra : Tømreren

Dato : 20-08-05 08:56

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan der være stå store forskelle i disse tests ?

Bare jeg viste det,, Vi går også og savler over en Carnival og har derfor
læst mange tests,alle positive,men så kom den ene test som var negativ...

Det har dog ikke skræmt os fra at købe en,hvis du f.eks kigge under bilen så
kan man se et par kæmpe-vanger som nok skal holde til en del mere end andre
biler...

Der skulle dog komme en ny model i 2006 primo marts..

Mvh
Tømreren

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-05 11:16

> [...]
> så
> kan man se et par kæmpe-vanger som nok skal holde til en del mere end

Naivt at tro, at fordi der er et par vanger der ser store (solide) ud, at så
er de det også, endsige giver beskyttelse.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-05 19:46

> [...]

> Så skal hun jo blot se crashtesten fra www.euroncap.com
> hvorefter hendes humør sikkert daler en del. Bilen er yderst ringe...

Er deres nuv. Berlingo bedre?, OG husk du kan ikke sammenligne NCAP imell.
"klasser"- stort ER sikre. Det vil sige en lille skal være MEGET sikker for
at matche en lousy fra "næste" klasse.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-08-05 19:47

> Er deres nuv. Berlingo bedre?, OG husk du kan ikke sammenligne NCAP imell.
> "klasser"- stort ER sikre. Det vil sige en lille skal være MEGET sikker
> for at matche en lousy fra "næste" klasse.

Ja, og når Kia'en nu vejer intet mindre end 2150 kg TOM slår den sig altså i
NCAP's test. Frontalt imod en bette Berlingo vil der formentlig ikke ske
meget med Kia'en

Leo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-08-05 22:53

> [...]
> Mvh MK
> Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->

På nuværende tidspunkt har familien fragtet sig selv rundt i en Berlingo 2-3
år (såfremt den er købt som ny), en bil som åbenbart kan finde på at
punktere det ene eller begge fordæk med sin egen fjeder og måske blokere et
eller begge forhjul. De links med fjederproblemerne er jo postet flere gange
så det vil jeg ikke begynde på, men man skal da have heldet for at slippe
uden skrammer hvis man kommer ud for det med lidt fart på. Så spørgsmålet er
om en KIA med en dårlig resultat i crashtest er et skridt frem eller
tilbage.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Søren Helskov

Dato : 19-08-05 18:49

> [...]
> hestetrailer.
>
> Er Kia'en en god bil som brugt bil ? Hvad skal man specielt kigge efter ?

Da mine forældre solgte deres fik de at vide af forhandleren at
bilen generalt kunne have lidt problemer med motoren. Den kunne
godt stå af kort over 100000km. Desuden var der begyndende rust i en
4år gammel bil.
Det skal dog siges i de 4år de havde bilen var de meget glad for den
og den kørte problemfrit i den tid.

Venligst

Fra : TDN

Dato : 20-08-05 12:39

> [...]
> hestetrailer.
>
> Er Kia'en en god bil som brugt bil ? Hvad skal man specielt kigge efter ?

Dette bør du nok være meget opmærksom på......

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2005/66.pdf

Mvh
Thomas