Seat Leon 110 HK. TDI, årgang 2002
Fra : Vejgaard

Dato : 19-08-05 10:10

Hejsa,
En kammerat af mig er i overvejelse om at købe en Seat Leon 110 HK.
TDI, årgang 2002, men 62000 kilometer på klokken.

Er der nogel ting han skal være opmærksom på ved testkørsel af
denne ?

Er der for og imod på denne bil

mvh
Vejgaard

Fra : Janner

Dato : 19-08-05 10:35

www.gugmc.dk
"Vejgaard" <hvj@pbs.dk> wrote in message
[...]

Hvis den ikke har været skadet eller lignende så køq den bare det er et
dejligt stykke køretøj, og med en boks fra www.bokstuning.dk bliver det en
rigtig kraft karl

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 10:19

> En kammerat af mig er i overvejelse om at købe en Seat Leon 110 HK.
> TDI, årgang 2002, men 62000 kilometer på klokken.

Køw den..!

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 19:29

> Køw den..!

Har han købt den...?

Nå, men så bed ham om at komme afsted.. )

http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2004/64-67.pdf

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-08-05 10:26

> Har han købt den...?
>
> Nå, men så bed ham om at komme afsted.. )
>
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2004/64-67.pdf
>
> /Jan W Nielsen

Bilen er ikke købt endnu, der lige et par praktiske detaljer der skal på
plads

Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-08-05 19:25

Din makker skal være opmærksom på hvad udstyrsniveau den er med. Der er Seat
desværre lidt svære at gennemskue. Den kan (så vidt jeg husker) findes fra
2002 som Signo eller Stella. Stella er laveste niveau og mangler bl.a
kørecomputer og fartpilot. Hvis han kigger sig lidt omkring bør han kunne
finde en Signo som har kørecomputer, fartpilot og aircondition til en
fornuftig pris. Ofte er de biler som mangler dette udstyr, men så til
gengæld har fået et par flotte 17" fælge, prissat relativt højt i forhold
til de "rigtige". Leon'en findes også som "Sport". Så får man nogle meget
fede sæder og lidt sportsudstyr (bl.a. fastere undervogn), men igen mangler
kørecomputeren.
Eneste jeg har imod en brugt diesel fra 2002 (altså som køber...) er, at den
IMO er for dyr når man tænker på, at der trods alt er tale om en bil der er
tre år gammel. F.eks. koster denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=547701571&page=1
209.000kr og er godt tre år gammel. En spritny Leon Sport 110hk TDi (der i
nyeste udgave har f.eks. Climatronic sammen med alt sportsudstyret) koster
295.000kr og jeg ville undre mig meget hvis man ikke kunne få den på gaden
for 285.000kr med metal og levering. Måske kan de brugte også presses lidt,
men ca. 80.000kr sparet på en bil som er tre år gammel og som mangler udstyr
og udseende i forhold til en ny? Nej vel?! Hvis bilen skal financieres, så
kan man jo passende financiere den nye over 7 år og den brugte over 4 år.
Hvor stor er forskellen så i afbetaling pr. måned?

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk