Mercedes ML63 AMG
Fra : Frederik C

Dato : 18-08-05 21:43

http://www.germancarfans.com/news.cfm/newsid/2050817.002

0-100 på 5,0 sekunder for en bil der har en totalvægt på 3 tons, og derfor
en maksafgift på ¨~60.000 kr på gule plader...

Mvh.

Frederik

Fra : Steen F.

Dato : 19-08-05 01:46

Frederik C wrote:
> 0-100 på 5,0 sekunder for en bil der har en totalvægt på 3 tons, og
> derfor en maksafgift på ¨~60.000 kr på gule plader...

De andre modeller i den nye M-klasse har også fået løftet totalvægten fra
2800 kg til 3000 kg vha. en speciel ordning til de danske M-modeller: De har
nemlig alle fået hjul/bremser fra ML500, og dermed rykket 200 kg op i
totalvægt. Smart trick fra den danske Mercedes-Benz importør! Ekstraudstyr
kan endda fås til tyskerpriser uden afgift, da den maksimale afgift kun kan
udgøre de knap 60.000 kr. som du nævner. Dvs. en pakke med reduktionsgear,
spærredifferentiale og luftaffjedring fås til 10.000 kr. + moms (koster over
43.000 kr. hvis det skulle tilkøbes på hvide plader). Hold kæft hvor et
afgiftssystem, mand!

MVH Steen

Fra : Morgan Jones

Dato : 19-08-05 05:43

> [...]
> moms (koster over 43.000 kr. hvis det skulle tilkøbes på hvide plader).

Er der kommet listepriser på dem endnu?

Hmmm....

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-08-05 20:33

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Er der kommet listepriser på dem endnu?

http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/suv/M-Klasse_kundeprisliste.pdf

http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/suv/M-Klasse_Van_kundeprisliste.pdf

Spørgsmålet er vel lige så meget om de er kommet til landet endnu?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Steen F.

Dato : 19-08-05 22:23

Martin Kiefer wrote:
> Spørgsmålet er vel lige så meget om de er kommet til landet endnu?

Der kommer ca. 180-200 stk. til DK.
80% er allerede solgt.

MVH Steen

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-08-05 06:55
Fra : Mogens

Dato : 19-08-05 05:47

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message

> Hold kæft for et afgiftssystem, mand!

I andre sammenhænge anker T&S over personvognslignende forhold,
hvorfor de enten nægter registrering eller hæver afgiften til en ublu
højde. Et eksempel på dét er BMW 540i, der vejer over 2 tons, men
nægtes 30% afgiften....

Hvem køber iøvrigt en ML63 AMG?

--
Mvh MK
Ejes: '97 Camaro Z28 V8

Fra : Frederik

Dato : 19-08-05 08:32

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ejes: '97 Camaro Z28 V8
> Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->

Ham der ellers køber en Cayenne Turbo, en Range Rover Supercharged, en X5
4,8is eller måske en E55 AMG stc.

Det er vel de gule ålader der trækker, hvis su'en rakte, ville jeg da selv
være fristet. Normalt er jeg arg modstander af UAV'erne (Urban Assault
Vehicle), men 510 heste...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 20-08-05 07:26

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> [...]
> Det er vel de gule ålader der trækker, hvis su'en rakte, ville jeg da selv
> være fristet. Normalt er jeg arg modstander af UAV'erne (Urban Assault

En spand
--
Mvh MK

Fra : Steen F.

Dato : 19-08-05 22:32

Mogens wrote:
> [...]
> hvorfor de enten nægter registrering eller hæver afgiften til en ublu
> højde. Et eksempel på dét er BMW 540i, der vejer over 2 tons, men

Ja, jeg kan godt huske at du nævte det i et tidligere eksempel på en
hjerneblødning hos T&S. I forbindelse med en Lancia HF Delta Integrale på
gule plader. Det var drømmebilEN for mig i slutningen af 80'erne (på hvide
plader).

> Hvem køber iøvrigt en ML63 AMG?

Sharon Osbourne. Eller en lille tysk direktør frue. Eller en amerikansk
rap-kunstner. Et snævert - dog broget - marked for en overflødig bil (altså
ikke M-klassen, men AMG versionen).

MVH Steen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 22:41

> Sharon Osbourne. Eller en lille tysk direktør frue. Eller en amerikansk
> rap-kunstner. Et snævert - dog broget - marked for en overflødig bil
> (altså ikke M-klassen, men AMG versionen).

*ROFL*

Hvor præcist formuleret.....

/Jan W Nielsen