Ny Golf R32 er snart på gaden.
Fra : Claus Petersen

Dato : 18-08-05 19:59

Godt nyt for VW folket!

Sidst i september ruller de første Golf 5 R32 på gaden.
I morgen åbnes der i Tyskland for bestillinger på Golf R32.

Se billeder af "vidunderet" på min hjemmeside.

http://vwfanatic.dk/Galleri/G5_R32.html

--
Claus.
www.vwfanatic.dk

Fra : Frederik C

Dato : 18-08-05 20:11

"Claus Petersen" <claus_petersen@remove.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I morgen åbnes der i Tyskland for bestillinger på Golf R32.
>
> Se billeder af "vidunderet" på min hjemmeside.

Kender du noget til rygterne om en R36, med samme motor som i Passat 3,6 V6
280hk?

Mvh.

Frederik

Fra : Claus Petersen

Dato : 18-08-05 20:24

> Kender du noget til rygterne om en R36, med samme motor som i Passat 3,6
> V6 280hk?

Der har siden nytår verseret rygter om en 300 Hk R36, jeg har ovenikøbet et
par billeder af en Golf V med R36 mærker på men mon ikke bare det er rygter.

Anyways 3,6 er en realitet i den nye Passat.

--
Claus.
www.vwfanatic.dk

Fra : Frederik C

Dato : 18-08-05 20:44

> [...]
> rygter.
>
> Anyways 3,6 er en realitet i den nye Passat.

Yep, netop derfor jeg spurgte, om den også kom i Golfen.

Moderen skal jo have ny bil, så hun skal næsten prøve sådan en R32.

Som passager...

:)

Mvh.

Frederik

Fra : John Sahl

Dato : 18-08-05 21:00

Frederik C wrote:
> Yep, netop derfor jeg spurgte, om den også kom i Golfen.

Det skulle den efter sigende gøre.. I 2007..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mogens

Dato : 19-08-05 05:50

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Det skulle den efter sigende gøre.. I 2007..

De behøver nok ikke at skynde sig - store benzinmodeller sælger
dårligt i Tyskland. Se blot Passat W8, der kan købes for en slik.

Jeg så iøvrigt en Passat W8 Variant på DK-plader i torsdags - på Rungted
Kyst
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Frederik

Dato : 19-08-05 08:35

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
SNIP

> [...]

> Mvh MK
> Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->

I Rungsted Kyst...

Man bor ikke på en ø.

;)

Mvh.

Frederik

Fra : Claus Petersen

Dato : 19-08-05 13:38

> De behøver nok ikke at skynde sig - store benzinmodeller sælger
> dårligt i Tyskland. Se blot Passat W8, der kan købes for en slik.

Jeg tror netop at det er derfor de har valgt at lave en V6, jeg tror der
ligger en psykisk modstand mod en Passat med W8 motor = lyder dyrt at
drifte.

> Jeg så iøvrigt en Passat W8 Variant på DK-plader i torsdags - på Rungted
> Kyst

Hvad mon han har betalt i afgift

--
Claus.

Billeder af den nye Golf R32: www.vwfanatic.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-08-05 18:41

Claus Petersen wrote:

> Hvad mon han har betalt i afgift

Måske 295082 hvis det er denne her:
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f1=10&command:Transmit&sid=52296.EHYNOLHT.55

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brizz

Dato : 18-08-05 21:17

Claus Petersen wrote:
> [...]
> I morgen åbnes der i Tyskland for bestillinger på Golf R32.
>
> Se billeder af "vidunderet" på min hjemmeside.

Total iorden bil dér!

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 09:44

> Se billeder af "vidunderet" på min hjemmeside.
> http://vwfanatic.dk/Galleri/G5_R32.html

Simpelthen FOR lækker, IMO. Med en 300 hestes model ville det jo være en ren
drømmebil, IMO.

Den 250 hk er også lækker og hurtigere end langt det meste - men alligevel
ikke så hurtig, at det *rigtig* er bil hurtig bil.

Med 300 hk er den ved at være der - og en bil som Golf 5 fortjener det
næsten - også med de køreegenskaber.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-08-05 10:07

> Den 250 hk er også lækker og hurtigere end langt det meste - men alligevel
> ikke så hurtig, at det *rigtig* er bil hurtig bil.

Men lad mig alligevel sige, at den nuværende R32 med 250 hk er den bil, som
jeg har kørt i, der har fornøjet mig mest af alle.

Den var ikke så hurtig som Porsche Cayenne Turbo, Porsche 928 S4 eller som
Volvo S60R, der alle har noget mere power, men den var bare sjov og lækker
at køre i. Jeg glædede mig vitterligt til hver eneste køretur, og kunne den
uge, hvor jeg havde den til låns næsten ikke tænke på andet end den næste
køretur.

Alene lyden - nøøøøøj, mand - kun Cayenne Turbo end M3 og en Ferrari kan
være med der.

Ferrari med dens vilde katteagtige snerren, M3 med dens vrælende symaskine,
og Cayenne med den dybe V8-bulder akkompagneret er to turboer og sent ud
gennem fire afgangsrør - og så R32, der har næsten hele klaveaturet alt
efter hvor man er i omdrejningsregisteret.

Volvoen er en god kammerat i dagligdagen - men den har slet ikke dét, som
man for alvor bliver vild i varmen af - den er blot en hurtig og delvist
sportslig sedan, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-05 10:30

Claus Petersen skriver:

> Se billeder af "vidunderet" på min hjemmeside.

Synd af den har "arvet" passatfornten. Jeg kan bedre lide den
"gamle"...

Lidt "porn" med de to afgangsrør
Mon der er plads til trækkrog ???

Klaus