Suzuki Alto 1.1
Fra : Jimmy Hansen

Dato : 17-08-05 23:44

Hejsa!

Er ude og kigge efter en ny bil, har fået kig på en Suzuki Alto 1.1,
den ser jo lovende ud både med anskaffelsesprisen, men også med lav
grøn afgift og ca. 20 km på literen.

Men; er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil? Mit
kørselsbehov er ca. 21 km til arbejde og hjem igen, plus et par ture
til centeret for at købe ind.

Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af

Mvh. Jimmy

Fra : ChipMIK

Dato : 18-08-05 00:10

Jimmy Hansen wrote:
> [...]
> til centeret for at købe ind.
>
> Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af

Hvis du slukker fra kabineblæseren fordobler du 0-75 (max hast.) tiden
he he...bortset fra det så har naboen sådan 1 bandit & hun er meget glad
for den :)

ChipMIK

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 18-08-05 06:32

Jimmy Hansen wrote:

> [...]
> til centeret for at købe ind.
>
> Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af

Ikke andet end at jeg synes du også skal checke Kia Picanto 1.1 ud. Den er
godt nok 5000 dyrere, men den har en del ting som Alto'en ikke har, f.eks.
rudehejs både for og bag, og mange andre små detaljer.

Iøvrigt har Penge og Privatøkonomi ser top 3 på Penge og Privatøkonomis
liste over billige biler maj 2005 (altså, km omkostninger) sådan her ud:

Kia Picanto 1.0
Suzuki Alto 1.1
Kia Picanto 1.1

Så, hvis det kun er pris, er KP 1.0 billigere ( anskaffelse + drift ).

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

Virtually every major technological advance in the history of the human
species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
fire-- has been ethically ambiguous.
- Carl Sagan (The Demon-Haunted World)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-08-05 17:52

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Virtually every major technological advance in the history of the human
> species-- back to the invention of stone tools and the domestication of

Man skal bare huske at de i sådanne beregninger ikke har andet end
fabriksoplysningerne at holde sig til, her tænker jeg specifikt på
benzinøkonomien. Man ser jo mange brokke sig eller blot oplyse at deres
Picanto ikke går nær så langt på en liter benzin som fabrikken lover, jeg
ved ikke hvordan det forholder sig med Alto. Der er jo tre af den slags
indlæg i den tråd du selv har startet, og hvis den ene gør mens den ikke gør
kan resultatet jo sagtens blive omvendt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 18-08-05 23:55

On Thu, 18 Aug 2005 07:31:45 +0200, Mads Bondo Dydensborg
<madsdyd@challenge.dk> wrote:

>Ikke andet end at jeg synes du også skal checke Kia Picanto 1.1 ud. Den er
>godt nok 5000 dyrere, men den har en del ting som Alto'en ikke har, f.eks.
>rudehejs både for og bag, og mange andre små detaljer.

Sjovt du nævner Kia Picanto, fordi den havde jeg også kigget lidt på,
men jeg har ladet mig fortælle at der er ca. 6 mdrs leveringstid på
den. Men umiddelbart ser det ud som en lidt smartere bil end Alto'en,
så det er da klart en jeg vil ha med når jeg skal ud og prøvekøre.

Mvh. Jimmy

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-08-05 20:27

Jimmy Hansen wrote:

> [...]
> den. Men umiddelbart ser det ud som en lidt smartere bil end Alto'en,
> så det er da klart en jeg vil ha med når jeg skal ud og prøvekøre.

Jeg har købt een nu - de leverer i løbet af et par dage - men jeg ringede
også rundt for at finde een i den farve konen ville have.

Mads
--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

The patent situation well and truly sucks.

- John Carmack, id Software (Wolfenstein, Doom, Quake), July 2004

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 21-08-05 19:43

Jimmy Hansen wrote:

> [...]
> den. Men umiddelbart ser det ud som en lidt smartere bil end Alto'en,
> så det er da klart en jeg vil ha med når jeg skal ud og prøvekøre.

Jeg ventede i 1½ uge på min, og fik den i den rigtige farve. Det er knap
2 måneder siden. Jeg overvejede også altoen, men nåede aldrig længere
end at kigge på den, den var for min smag MEGET mindre attraktiv end
Picantoen.

Carsten

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 18-08-05 15:16

"Jimmy Hansen" <news@mailonly.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af

Er godt tilfreds med min. Stor er den ikke, specielt køn heller ikke. Det er
heller ikke verdens sjoveste bil at køre i, men den kører problemfrit og har
lige været oppe og snuse til 23 km/l. Så til hverdagsbrug og enkelte længere
ture er det en fin bil. Ved høje hastigheder virker styringen lidt slatten,
og er ikke specielt behagelig (fra 110+). Voksne sidder definitivt ikke godt
på bagsædet, så hvis du tit har passagerer er Picantoen med sin bedre
benplads nok et bedre bud. Altoen har tilgengæld størrer bagagerum, hvilket
er det jeg har brug for.

Fra : Lars Jensen

Dato : 19-08-05 13:06

Jørgen Flainard wrote:
> "Jimmy Hansen" <news@mailonly.dk> skrev i en meddelelse

> ture er det en fin bil. Ved høje hastigheder virker styringen lidt slatten,
> og er ikke specielt behagelig (fra 110+).

Nu får jeg måske nok hug, men hvad får folk til at købe en bil der har
"slatten styring og ikke er specielt behagelig" ved normal
motorvejshastighed!?

Det virker i mine øjne tåbeligt...

Lars B

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 19-08-05 13:40

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Nu får jeg måske nok hug, men hvad får folk til at købe en bil der har
> "slatten styring og ikke er specielt behagelig" ved normal
> motorvejshastighed!?
>
> Det virker i mine øjne tåbeligt...

Transportbehov + hvad økonomien tillader. Altoen er på ingen måder min
drømmebil, men jeg har fået hvad jeg har betalt for (når man ser bort fra
hvad staten ragede til sig ved samme lejlighed)

Fra : Lars Jensen

Dato : 19-08-05 13:44

Jørgen Flainard wrote:
> [...]

> drømmebil, men jeg har fået hvad jeg har betalt for (når man ser bort fra
> hvad staten ragede til sig ved samme lejlighed)

Og jeg var selvfølgelig godt klar over at argumentet bl.a. var økonomien.

Det er blot et eksempel på hvorfor de danske afgifter er tåbelige -
"nyere" biler som er ubehagelige at køre ved normale
motorvejshastigheder bliver alternativet hvis danskerne skal købe
"billige" biler :(

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 16:31

"Jimmy Hansen" <news@mailonly.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af

Vi brugte en Alto til Hannover i marts.
Tur frem og tilbage forløb aldeles problemfrit.
Og den går rigtig pænt ved eks. 130 og løb
snildt 155 uden anstrengelser, selvom
det tog sin tid. Motor lød frisk.

Fra : ERLO

Dato : 18-08-05 15:40

Der har været noget med at denne bil ikke kan udstyres med "jydekrog" og det
er vist noget man får brug for hvis man skal have rejsebagage med.
Mvh. ERLO

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 19-08-05 13:41

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Der har været noget med at denne bil ikke kan udstyres med "jydekrog" og
det
> er vist noget man får brug for hvis man skal have rejsebagage med.

Det var den gamle Alto der ikke kunne det. Den nye kan sagtens (håber jeg
da, for jeg har en...)