Rådet for Større Færdselssikkerhed: Hæv fa~
Fra : MM

Dato : 17-08-05 22:17

Fartgrænsen skal op på store indfaldsveje, hvor man kun må køre 50 km i
timen, mener færdselsråd. Samtidig skal vejene sikres. Bilisterne roser
forslaget. - Politiken

Jamen er de ik' normalt imod alt med 4 hjul som bevæger sig hurtigere end
man kan gå? ;)
~MM

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-08-05 22:33

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen er de ik' normalt imod alt med 4 hjul som bevæger sig hurtigere end
> man kan gå? ;)

Det er nok mere dem som postulere at de styre dem, de har noget i noget imod
;)).

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-05 22:30

> Fartgrænsen skal op på store indfaldsveje, hvor man kun må køre 50 km i
> timen, mener færdselsråd. Samtidig skal vejene sikres.

Hvor skal politiet så stå og dele fartbøder ud (for at redde menneskeliv)?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Basil

Dato : 18-08-05 07:03

MM wrote:

> [...]
> forslaget. - Politiken
>
> Jamen er de ik' normalt imod alt med 4 hjul som bevæger sig hurtigere end

Jo, Duracell plejer at være fuldstændig forrykt at høre på.

Jeg så lige dette i artiklen:
Forslaget kommer, efter at det har vist sig, at den nye fartgrænse på 130
km/t på motorvejene ikke har fået folk til at køre hurtigere.
Bilisternes organisation FDM glæder sig over, at erfaringerne fra
motorvejene har bundfældet sig.

Hvornår mon så 130 bliver ny lovlig hastighed på motorvejene i HT-området ?
Jeg har endnu ikke set et 130 skilt, overhovedet.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 07:23

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

| Jeg har endnu ikke set et 130 skilt, overhovedet.

Det har jeg heller ikke, men jeg har set "begrænsninger ophæves" ;).

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-08-05 17:40

> Det har jeg heller ikke, men jeg har set "begrænsninger ophæves" ;).

Når man kører over grænsen fra Sverige eller Tyskland, plejer der at stå
skilte med hvad der må køres på de forskellige veje.

Mvh

Emil

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-08-05 18:05

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Når man kører over grænsen fra Sverige eller Tyskland, plejer der at stå
> skilte med hvad der må køres på de forskellige veje.

Ohh, dem når jeg aldrig at se ;).

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 16:46

Basil wrote:

> Jeg har endnu ikke set et 130 skilt, overhovedet.

Det har os der residerer i Jylland nu heller ikke

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-08-05 16:22

Basil wrote:
> Hvornår mon så 130 bliver ny lovlig hastighed på motorvejene i HT-området ?
> Jeg har endnu ikke set et 130 skilt, overhovedet.

Det er der da vist heller ikke andre der har.

Men skulle du komme udenfor Valby Bakke og møde et grå skilt med nogle
grå striber på skrå, betyder det at du må køre 130 km/t på motorvejen.
;-D

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-05 19:29

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men skulle du komme udenfor Valby Bakke og møde et grå skilt med nogle grå
> striber på skrå, betyder det at du må køre 130 km/t på motorvejen.

Der er små lommer af 130 i HT området.

110-skiltet kommer nogle gange 100 meter efter at motorvejen starter.

Lokale hastighedsgrænser ophører ved betydende sidevej, da dem fra sidevejen
ikke kan kende hastigheden på hovedvejen. Der er flere steder hvor
110-skiltet også kommer et pænt stykke efter en tilkørsel. Hvis du kommer
fra ned nedkørsel regner jeg da med at 130 fælder indtil jeg 200 meter
længere henne møder 110-skiltet.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-08-05 10:18

Jesper Nielsen wrote:
> Der er små lommer af 130 i HT området.
> 110-skiltet kommer nogle gange 100 meter efter at motorvejen starter.

Så prøver du bare om du kan komme op på 130, og ned igen til 110
indenfor 100 meter.

> [...]
> 110-skiltet også kommer et pænt stykke efter en tilkørsel. Hvis du kommer
> fra ned nedkørsel regner jeg da med at 130 fælder indtil jeg 200 meter

Eller indenfor 200 meter.

Men den med sammenfletningerne holder ikke. Du kører jo stadig 'på samme
vej'. Hastighedsgrænser ophører jo heller ikke ved almindelige kryds.

Har vejmyndighederne gjort deres arbejde ordentligt har de to
sammenflettende trafikstrømme samme hastighedsgrænse.

Det eneste 'umarkerede' sted jeg kan komme i tanke om ophæver en indført
hastighedsgrænse er på en landegrænse. F.eks. er der, på E45 ved
Frøslev, en grænse på den danske side ned til 40 km/t. På den tyske side
er der ingen hastighedstavler, hvorfor den tilladte hastighed er
"uendelig".

Fra : Thomas H.

Dato : 18-08-05 16:47

> [...]
>
> Fartgrænsen skal op på store indfaldsveje, hvor man kun må køre 50 km i
> timen, mener færdselsråd. Samtidig skal vejene sikres. Bilisterne roser

Ja han mener at 70 er meget rimeligt mange steder ...
Men hvis folk fra 1. september kører 70 der hvor han mener at det er
rimeligt, bliver det betegnet som groft uforsvarligt og man får et klip -
hvor er verden dog underligt ...

Men hvis han virkelig mener hvad han siger, forventer jeg da en
undskyldning, for de mange gange vi ukritisk er blevet kaldt psykopater,
idiot, gale, uden for pædagogisk rækkevidde osv., for det er jeg da sikker
på at mange vil påstå, hvis det kommer op på forsiden af EkstraBladet, at en
ung mand kom ræsende 60% over tilladte hastighed? ...i fremtiden hedder det
bare "nej nej, det er skam hvad rådet for større færdselssikkerhed mener er
passende"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-08-05 17:25

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

forsiden af EkstraBladet, at en
> ung mand kom ræsende 60% over tilladte hastighed?

Hvis han køre 70 og 60% for hurtigt = nuv. max. hast er ~40- (43,75 kmt),
jeg tror ikke det er der Durasell-manden mener vi for fremtiden må køre 70-.
Ellerhvaderdetduforsøgeratsige?? ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-08-05 16:10

MM wrote:
> [...]
> forslaget. - Politiken
> Jamen er de ik' normalt imod alt med 4 hjul som bevæger sig hurtigere end

Jeg var også ved at falde ud af bilen da jeg hørte Rene La Duracell
refereret for at sige det der.