V: VW Polo
Fra : Michael H

Dato : 17-08-05 20:52

Det er drejer sig om en Polo fra 11/97, med ca. 130.000 km på
tælleren, en SDi motor, den er rød og på gule plader skal det siges.
Hvad skal den koste? Privat
Har prøvet at kigge på nettet, men ikke nemt at finde en magen til
herhjemme, da det IKKE er en classic og på gule plader, import bil fra
DE

Fra : Mogens

Dato : 17-08-05 21:36

"Michael H" <mhansen@jyde.dk> wrote in message

>Det er drejer sig om en Polo fra 11/97, med ca. 130.000 km på
>tælleren, en SDi motor, den er rød og på gule plader skal det siges.
>Hvad skal den koste -> Privat?

Man tror næppe sine egne øjne, når man i Bilbasen kan registrere, at
en Polo af dén karakter lynhurtigt kan koste 70-80.000 kr. Endda
ofte med flere km...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-08-05 08:10

> Man tror næppe sine egne øjne, når man i Bilbasen kan registrere, at
> en Polo af dén karakter lynhurtigt kan koste 70-80.000 kr. Endda
> ofte med flere km...

Ubegribligt - men det må være den økonomiske motor og VW-navnet, der gør
det.

Bare synd, at motoren er plaget af astma i svær grad, og at karossen er
middelmådig med tendens til rust mv.

/Jan W Nielsen

Fra : Michael Hansen

Dato : 18-08-05 12:26

Hvad skal det sige at motoren er plaget af en del "astma"?
Fordi jeg har også kig på en golf TDi, men den er så til gengæld 2-3 år
ældre og lidt flere kilometer på tælleren... Det er altid rart med lidt
input/erfaringer inden man smide sparepengene og køber en blikdåse
Michael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-08-05 13:06

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> wrote in message
> Hvad skal det sige at motoren er plaget af en del "astma"?

Det Jan mener er ganske sikkert at bilen langt fra er nogen raket, men
derimod "morfar med blød hat"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-08-05 14:43

> Hvad skal det sige at motoren er plaget af en del "astma"?

Jeg mener bare, at den ikke har det samme åndedræt med deraf følgende
effekt - som en TDi.

Måske er motoren fin nok - men jeg betalte ikke 70-80.000 for dén Polo med
en SDi-motor.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 15:00

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> wrote in news:de1r8v$3e1$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hvad skal det sige at motoren er plaget af en del "astma"?

At den ikke kan arbejde - død som bare fanden :-/

> Fordi jeg har også kig på en golf TDi, men den er så til gengæld 2-3 år
> ældre og lidt flere kilometer på tælleren...

Men en MEGET fedede motor! Lad dig ikke snyde umiddelbart af et par år og
nogle km.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 22:54

"Michael H" <mhansen@jyde.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Afhængig af standen, vil jeg mene den bør ligge omkring 55000,- men tjek nu
de kilometer grundigt, evt. via servicebog - de snyder meget med dem i
tyskland!
Hva siger i andre, er mit bud ikke nogenlunde realistisk?
Tommy

Fra : Michael Hansen

Dato : 18-08-05 12:22

Ja, nu er det sådan at det min kammi, der skal sælge og jeg er måske
interesseret. Men han siger ca. 80.000...
Men han er ca. blevet budt 50.000 af en forhandler, så der er et "lille"
spring, standen er lige umiddelbart fin, men skal lige kigge lidt nærmere og
prøve en tur
Michael

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 16:51

Michael Hansen wrote:
> [...]
> Men han er ca. blevet budt 50.000 af en forhandler, så der er et
> "lille" spring, standen er lige umiddelbart fin,

Så er 55.000 vel også fint, hvis du tilbyder ham det...

> men skal lige kigge lidt nærmere og prøve en tur

Nok en god ide at prøve den først. Hvis man kommer fra en bil der har bare
en anelse kraftoverskud, tror jeg ikke det er nemt at hoppe på sådan
en gammeldags diesel. Jeg bliver ihvertfald svært aggresiv/irriteret når jeg
er
ude at tuller i min fætters 206 diesel uden turbo....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 21:56

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spring, standen er lige umiddelbart fin, men skal lige kigge lidt nærmere

Jeg er lige blevet budt en Classic SDi fra 97 med 240000 på bagen. Den er
superpæn og har 8 (!) nye dæk (sommer og vinter), den er nysynet og koster
(engros) 60000 (klargjort).

Din kammerat skal du ikke købe af - 80000 vil den ikke engang kunne
indbringe en forhandler som endda skal yde garanti....
Han får ikke mere end 55 for den - hvis han kan finde en køber. De biler der
er over 5-6 år gamle er helt klart købers marked.
I øvrigt syntes jeg slet ikke den der classic 1,9 SDi er sløv. Den er
faktisk kvik nok. Og den har ikke en (dyr) turbo, som går til...
Men 80000...?!! Vis din kammy miy indlæg og sig han skal beholde sin bil -
den er mere værd for ham, end han kan få for den.

Mvh Tommy

Fra : Michael H

Dato : 18-08-05 16:00

Tommy siger 55000 er det total urealistisk? For kigger man på classic
der har mange km på bagen, ligger forholdsvis tæt på 100.000
Men jeg kører 120 km om dagen 100 på motorvej og vil have en
fornuftig/stabil bil der går langt på literen. Mener i hellere jeg
skal tage en golf i stedet for?
Michael

Fra : Michael H

Dato : 18-08-05 17:15

Ja men jeg tror så ikke han er tilfreds med de 55.000 kr, men det er
hvad det er .

Nu kører pt i en kadett 1,4i med 65 HK, det er jo synd og kalde den en
racerbil

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 19:00

"Michael H" <mhansen@jyde.dk> wrote in news:1124381722.219789.274110
@g44g2000cwa.googlegroups.com:

> Nu kører pt i en kadett 1,4i med 65 HK, det er jo synd og kalde den en
> racerbil

Den er nok kvikkere end den SDi'er .. :)

Fra : Brian

Dato : 18-08-05 19:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den er nok kvikkere end den SDi'er .. :)

Uden tvivl - sørgeligt, men sandt.

Rigtige biler starter ved 170Hk - kan vi ikke blive enige om det, Martin ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-08-05 20:00

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Rigtige biler starter ved 170Hk - kan vi ikke blive enige om det,
> Martin ?

Som noget af det eneste.. ja fanme sgu! :)

Fra : Michael H

Dato : 19-08-05 20:14

Det skal lige siges, at det er ½ år siden den blev synet/importeret.
Der følger også sommerdæk på alu og vinterdæk med. Så giver
"importøren/forhandleren" 3½ år rust garanti på karossen
Så synes jeg da også 110.000 km har lidt at sige eller hva?

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 22:30

[...]

Det har det helt sikkert - men den du kigger på, er på gule plader og det er
en alm. polo.
Mvh Tommy