Bilforsikring til ny billist på 26
Fra : Morten P

Dato : 16-08-05 06:04

Jeg har lige købt en bil fra 2002, til en pris på ca. 200000. Jeg har
ikke før haft bil, men er dog 26 og har haft kørekort siden jeg var 18.
Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).

Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos fair?

Jeg har haft prøvet forsikringsluppen.dk

Lad mig høre...

/Morten

Fra : Agge 3480

Dato : 16-08-05 06:47

"Morten P" <cosmic@tttttttttttttttttttttttt.de> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos
> fair?
> Lad mig høre...
>
> /Morten

Hej Morten

Prøv Rasmussen Assurance. De var ca. 6.000 billigere end de fleste andre, da
jeg skulle forsikre min Alfa.

http://rasmussenassurance.dk/

Med venlig hilsen

Agge

Fra : Olesen

Dato : 16-08-05 11:01

"Agge 3480" <ramsing@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Morten
>
> Prøv Rasmussen Assurance. De var ca. 6.000 billigere end de fleste andre,

Ja eller ring til Jan Olsen hos Wrist-Rønn assurance 66173700 en behagelig
fyr og ok priser.

Jens

Fra : jones_net

Dato : 16-08-05 07:30

"Morten P" <cosmic@tttttttttttttttttttttttt.de> wrote in message
> [...]
> Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).
>
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos

Det kommer an på hvilket mærke det er - Skoda, Fiat, Ford og Peugeot (ikke
100% sikker på de 2 sidste, men tæt på...) har special aftaler med
TopDanmark om billige forsikringer. Kontakt den lokale autoriserede pusher
for priser.

/J

Fra : Simon

Dato : 16-08-05 08:50

Morten P wrote:
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos fair?
>
> Jeg har haft prøvet forsikringsluppen.dk

Ring til dem. Det er altid billigere når man snakker med dem. Jeg er 28
og har lige købt min første bil. Jeg slap med 10.600 hos Fair.

/Simon

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 17:33

Simon wrote:

> Ring til dem. Det er altid billigere når man snakker med dem. Jeg er
> 28 og har lige købt min første bil. Jeg slap med 10.600 hos Fair.

Med kasko og en rimelig selvrisiko ?

/Brian

Fra : Simon

Dato : 17-08-05 08:59

Brian wrote:

> Med kasko og en rimelig selvrisiko ?

Ja. Ca. 2500 i selvrisiko på både ansvar og kasko.

Fra : Brian

Dato : 17-08-05 18:13

Simon wrote:

> Ja. Ca. 2500 i selvrisiko på både ansvar og kasko.

Jesus - jeg kan altså ikke se hvad forskellen er på en nybilist der
er 28 kontra f.eks 20. Det er til at tude snot over, at du som nybilist
kan slippe med ca. det halve af mig, der er 24 og med 6 års erfaring.

/Brian

Fra : Simon

Dato : 18-08-05 09:47

Brian wrote:
> Jesus - jeg kan altså ikke se hvad forskellen er på en nybilist der
> er 28 kontra f.eks 20. Det er til at tude snot over, at du som nybilist
> kan slippe med ca. det halve af mig, der er 24 og med 6 års erfaring.
Hvis det er 6 års dokumenteret erfaring, dvs. enten i egen bil eller
firmabil, bør du kunne få det langt billigere end jeg. Ellers tæller
erfaring ikke. Jeg har jo også over 10 års erfaring, men det tæller bare
ikke når det ikke kan dokumenteres :-/

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-08-05 17:46

"Morten P" <cosmic@tttttttttttttttttttttttt.de> skrev i en meddelelse news:430173db$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).
>
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos fair?

En kammerat har for nylig købt sin første bil
(en Seat Leon). Han er 29 år og giver 6900,-
incl. kasko (dog med en ret høj selvrisiko).

Tricket: Han meldte sig ind i diabetesforeningen
som støttemedlem (koster naturligvis lidt i
årligt medlemskab) og tegnede forsikringen
via deres gruppeaftale.

/Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:10

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in

> Tricket: Han meldte sig ind i diabetesforeningen
> som støttemedlem (koster naturligvis lidt i
> årligt medlemskab) og tegnede forsikringen
> via deres gruppeaftale.

Hmm har lige været hjemmesiden igennem og kan intet se om en sådan aftale.

Kan du guide mig nærmere på vej?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-08-05 18:37

Martin Johansen [6000] wrote:

> Kan du guide mig nærmere på vej?

Her kan du læse lidt om det:
http://www.diabetesforeningen.dk/default.asp?id=4726

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 19:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:0vpMe.61
$Qb.51@news.get2net.dk:

> Her kan du læse lidt om det:
> http://www.diabetesforeningen.dk/default.asp?id=4726

Takker.

Men... 38521,- for at forsikre min bil.

Hvilket tilbud

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-08-05 19:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse news:0vpMe.61$Qb.51@news.get2net.dk...

> Her kan du læse lidt om det:
> http://www.diabetesforeningen.dk/default.asp?id=4726

Ja - det er nok det der er tale om. Jeg synes dog ikke
rigtig at jeg kan finde den pris han snakker om... medmindre
han på en eller anden måde har fået lusket sig ind som
scala 3 kunde.

/Jakob

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 16-08-05 20:23

> Ja - det er nok det der er tale om. Jeg synes dog ikke
> rigtig at jeg kan finde den pris han snakker om... medmindre
> han på en eller anden måde har fået lusket sig ind som
> scala 3 kunde.

Der er den detalje, at aftalen mellem Diabetesforeningen og Tryg
Gruppeforsikring blev ændret markant for et halvt års tid siden. Jeg var
heldig at nå med under den gamle aftale, som er ekstremt fordelagtig, men en
bekendt, som ringede til dem 14 dage efter var for sent ude. Nu er priserne
ikke stort bedre end f.eks. Runa igennnem Lån&Spar.

Det er en skam at folk herinde bliver ved med at henvise til denne
forsikringsaftale som standardsvar, når det er håbløst forældet.

Min erfaring som ny bilist er, at Fair er absolut billigst, hvis man kan
acceptere en høj selvrisiko, mens FDM-forskring eller Runa/Lærerstandens har
bedre vilkår (f.eks. er der tale om fastpræmie) til en smule højere pris.

Der var også nogen der nævnte Lloyd's igennem Rasmussen Assurance, som også
ser billigt ud, men dem kan jeg ikke udtalte mig om.

Jacob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-08-05 20:32

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse news:43023d0f$0$23241$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> var for sent ude. Nu er priserne ikke stort bedre end f.eks. Runa igennnem Lån&Spar.

Ja - det var jeg så ikke klar over.

> Det er en skam at folk herinde bliver ved med at henvise til denne forsikringsaftale som standardsvar, når det er håbløst
> forældet.

Jeg gav sg* ikke noget standard svar! Jeg har aldrig før omtalt
denne aftale og jeg har netop snakket med min kammerat om priser
osv. i weekenden. Han har haft sin bil (og dermed forsikring) i
omkring 4 mnd. - og han må så åbenbart være med under den gamle
ordning, idet han er under 30 og har ingen ancennitet (og har en i
mine øjne meget billig forsikring).

/Jakob

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 16-08-05 21:01

> [...]
> omkring 4 mnd. - og han må så åbenbart være med under den gamle
> ordning, idet han er under 30 og har ingen ancennitet (og har en i

Ok, ro på

Det var såmænd ikke møntet direkte på dig. Det er min opfattelse, at der
ofte bliver henvist til denne aftale, og det jo synd for dem, der måske så
går videre med deres planer om at købe en bil, de ikke har råd til at
forsikre.

Nu ville jeg blot gøre opmærksom på, at dette råd ikke længere dur.

God aften

Jacob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-08-05 21:09

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse news:4302460d$0$22186$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ok, ro på

Godt ord igen

> [...]
>
> Nu ville jeg blot gøre opmærksom på, at dette råd ikke længere dur.

Point taken...

> God aften

Tak i lige måde

/Jakob

Fra : Simon

Dato : 17-08-05 09:19

Jacob Buus Smidt wrote:

> [...]
> bekendt, som ringede til dem 14 dage efter var for sent ude. Nu er priserne
> ikke stort bedre end f.eks. Runa igennnem Lån&Spar.

Åbenbart har Tryg ændret flere af deres gruppeforsikringer indenfor det
sidste halve år. Jeg er medlem af IDA (Ingeniørforeningen), som har en
aftale med Tryg om en gruppeforskiring. Jeg har altid haft mine
forsikringer der. Jeg overvejede at købe en bil i efteråret 2004, hvor
jeg talte med IDA/Tryg omkring en bilforsikring. Jeg fik det svar at jeg
blot skulle køre skadesfri kalenderåret ud (3 mdr), så ville jeg rykke
en gruppe op og reducere min præmie betragteligt.

Da jeg så endelig fik taget mig sammen til at købe en bil i starten af
juli i år havde IDA/Tryg ændret på reglerne. Det var stadig sådan at man
skulle køre skadesfri året ud for at rykke en gruppe op, men nu havde de
indført en skæringsdato der hedder 1. juli. Dvs. at jeg skulle vente til
årskiftet mellem 2006/2007 for at rykke en gruppe op. Det er 18 mdr
istedet for 3 mdr som jeg havde fået lovet tidligere :( Jeg snakkede med
dem d. 7. juli, hvis jeg havde ringet 6 dage tidligere ville jeg slippe
med 6 mdr til høj præmie (over 13000) :-/

Resultat: Alle forsikringer skiftet til Fair, samt udmelding af IDA.

Fra : Morten P

Dato : 17-08-05 19:58

Hej alle,

Jeg startede jo i sin tid denne tråd så nu vil jeg lige komme med en
tilbagemælding...

Jeg har nu snakket med over 10 selskaber i telefonen... puha
Hos fair skulle jeg give ca. 19.000.
Men så det helt vilde, hos rasmussen accurance skal jeg kun give 13.000
Kr. Vildt spring!

Ubegrænset km (jeg kører 30.000/år)
Træk-krog
selvrisiko på 5000
Samt min kæreste med som bruger, således at hun også kan begynde at optjene.

Jeg tror ikke at jeg kan komme meget længere ned nu...

I øvrigt vil jeg efter 5 år skadefrit komme ned på under 7000 !!

/Morten