Råd søges:
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-08-05 19:16

Jeg vil gerne have en lille bil med en vægt så den ryger i den billige
gruppe, en økonomisk motor samt billig i reservedele.

Hvad er vægt grænsen, så man kommer af med den lave vægtafgift ?

Er der nogle fordele ved at vælge en diesel bil ?

Jeg har kigget på:

en Polo VW - den findes med flere str. motor - er vægtafgiften ens
uanset om jeg vælger 1.0, 1.1 eller 1.3 ?

Lige nu har jeg en Ford Escort som jeg ikke er glad for.

Jeg har tidligere kun haft 127'ere og de var stabile, nemme at reparere
samt økonomiske. De ruster bare.

Jeg vil/kan kun give 10.000 og den skal være nysynet til den pris.

Ideer og forslag modtages gerne.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-08-05 15:53

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> uanset om jeg vælger 1.0, 1.1 eller 1.3 ?
>

> Jeg vil/kan kun give 10.000 og den skal være nysynet til den pris.

Polo og Starlet er driftssikre biler, men de vil nok være omkring 20 år
gamle, hvis de skal være nysynede til 10.000 kr.

Blandt nyere biler er der måske muligheder i de små biler, som der blev
solgt en del af 1995-1999, f.eks Mazda 121, Suzuki Swift/Baleno/Alto, Seat
Arosa, Opel Corsa, Ford Ka.

--
Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de vantro,
og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de retfærdige"

Fra : Jacob Madsen

Dato : 16-08-05 16:15

Prøv at kigge på Saab - du får utroligt meget bil til små penge. Jeg har fx.
lige købt en Saab 9000 2,0i 16V fra 1991 til 9000 kr. Nem at reparere og
reservedele i den fornuftige ende af prisskalaen. Dog pas på med rust.
Benzinøkonomien er 12-13 km/l afhængig af højre fod.

Jacob

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-05 19:53

"Jacob Madsen" <d@.dk> wrote:

> [...]
> reservedele i den fornuftige ende af prisskalaen. Dog pas på med rust.
> Benzinøkonomien er 12-13 km/l afhængig af højre fod.

En Saab 9000 kan umulig være i den billieg ende af skalaen mht
vægtafgift, forsikring og økonomi ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 19:59

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote in

> En Saab 9000 kan umulig være i den billieg ende af skalaen mht
> vægtafgift, forsikring og økonomi ?!

Den vil alt andet lige være dyrere i forsikring og vægtafgift, men den er
ikke dyr at køre i..

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Jacob Madsen

Dato : 17-08-05 20:57

> En Saab 9000 kan umulig være i den billieg ende af skalaen mht
> vægtafgift, forsikring og økonomi ?!

Vægtafgift 3760/år
Ansvarsforsikring 3000/år
Økonomi - driftsikker, lave vedligholdelsesomk., 12-13 km/l
Sikkerhed - udover det sædvanlige for prisklassen
Komfort - kan ikke sammenlignes med andre biler i den prisklasse.

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 15:24

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de
> vantro, og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de

Hvor er det lige du vil hen med det ?

Fra : Per Hagemann

Dato : 17-08-05 20:46

"DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> skrev i en meddelelse
> "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Hvor er det lige du vil hen med det ?

Jeg bruger min signatur til gengivelse af nogle af de for os vantro
ubehagelige koranvers.

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans