Hjælp! Bundkar til Alfa 156 2.0 TS fra 98`~
Fra : Agge 3480

Dato : 15-08-05 17:31

Hej Gruppe

Jeg håber virkelig at en eller anden derude kan være mig behjælpelig.

Jeg kørte for et par timer siden over en genstand på Helsingør-motorvejen
som desværre slog en revne i bundkaret på bilen. Olien pi.... derfor ud og
jeg skal nu have lavet det hurtigst muligt.
Er sådan et til at skifte i en fart og hvad kan det eventuelt koste ? Nogen
der har erfaringer med den slags og ved hvor det eventuelt kan gøres billigt
?

Pft.

Agge 3480

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 17:56

"Agge 3480" <ramsing@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> jeg skal nu have lavet det hurtigst muligt.
> Nogen der har erfaringer med den slags og ved hvor det eventuelt kan gøres

Stil spørgsmålet her, og du har hurtig hjælp!
www.cuoresportivo.dk

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Agge 3480

Dato : 15-08-05 18:14

> [...]
> Mvh MK
> Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->

Hej Mogens

Tak for hjælpen og det hurtige svar.

Jeg har nu registreret mig på cuoresportivo.dk og afventer blot en
adgangskode så jeg kan komme videre.

Med venlig hilsen

Agge

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 18:18

> Hej Mogens

Hej

> Tak for hjælpen og det hurtige svar.

Your welcome

> Jeg har nu registreret mig på cuoresportivo.dk og afventer blot en
> adgangskode så jeg kan komme videre.

Sker der ikke noget, giver du mig bare besked. Så indrykker jeg for dig!

Fra : Agge 3480

Dato : 15-08-05 18:47

> [...]
> Mvh MK
> Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->

Jeg har fortsat intet hørt fra dem på min mai Er du i stand til at
hjælpe ? Du kan eventuelt blot besvare indlægget direkte til min mail.

På forhånd tak.

Agge 3480

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 19:03

"Agge 3480" <ramsing@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har fortsat intet hørt fra dem på min mai Er du i stand til at
> hjælpe ? Du kan eventuelt blot besvare indlægget direkte til min mail.

Du er hermed "på" i forum på siden, jeg nævnte tidligere :)

Fra : Mogens

Dato : 15-08-05 19:54

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Du er hermed "på" i forum på siden, jeg nævnte tidligere

Du kan jo selv følge med, men her er et svar:
"Du har nok kun den mulighed at du snakker med Birkelund biler på Usserød
Kongevej
i Hørsholm, han er Alfa mand og har ok priser"

Thomas

---

Fra : Agge 3480

Dato : 16-08-05 10:12

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

Hej Mogens

Jeg følger med i de både seriøse og mindre seriøse indlæg derinde og takker
for venligheden.

Det lykkedes mig at finde et rigtig godt og altid disponibelt værksted ved
Skævinge (Hillerød). Det er en fyr ved navn Morten, som er høflig og
samarbejdsvillig ud over alle grænser. Han er og bliver min nye gode
mekaniker, for den slags hænger desværre ikke altid på træerne.

Til oplysning kostede et bundkar ca. 2300 ekskl. moms, men det lykkedes mig
at finde et via en hugger` i Jylland. 500 ekskl. moms + 75 kr. i fragt -
d-t-d levering.

Et par gode oplevelser med både værkstedet og ophuggeren, som jeg gerne
deler med andre der skulle få behov for hjælp. Jeg ligger inde med
telefonnumrene til dem begge, så i er mere end velkomne til at maile og få
dem.

Mogens, endnu engang - mange tak for hjælpen. Jeg har desværre ikke modtaget
adgangskoden til sitet for os Alfa-folk endnu, men ser frem til at modtage
det og deltage aktivt i diverse debatter.

Med venlig hilsen

Agge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 16:01

> Til oplysning kostede et bundkar ca. 2300 ekskl. moms, men det

Uha det var sq billigt!

Til min koster der 4500 bananer + skræl

Mit er nemlig også flækket

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 17:53

Martin Johansen [6000] wrote:

> Til min koster der 4500 bananer + skræl

Og var det 18 skruer af 45,- der skulle til også ?

Er det et generalt niveau for Saab stumper ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:05

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:430219f3$0$18641
$14726298@news.sunsite.dk:

> Og var det 18 skruer af 45,- der skulle til også ?

Ja, men de skruer der sidder i forvejen fejler intet og meget sjældent
noget.

Men alligevel... det er en "tage-røven-på-folk"-pris.

Ang. bundkaret - inden jeg kendte prisen tænkte jeg "aahh MAX MAX 2500
inkl. moms og så er det endda en smertefuld pris" .. og så kommer manden
med en pris af det dobbelte.. jeg ved ikke om han kunne tyde mit
ansigtsudtryk, men det var ej kønt.

> Er det et generalt niveau for Saab stumper ?

Visse stumper originalt hos Saab Danmark ja.

I Sverige og Tyskland kan der være meget at hente.

Selv hos de "uautoriserede" Saab-pushere her i landet kan der være noget
at hente.

Jeg er, med mindre jeg er tvunget, færdig med at købe direkte hos Saab
Danmark - alene Tegllund's viden her i byen er så ringe at jeg må stå og
belære reserdevelsekspedienten om de forskellige dele jeg spørger på
(som egentlig er dem jeg oprindeligt kommer efter at få svar på).

Rystet

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 18:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Men alligevel... det er en "tage-røven-på-folk"-pris.

Helt stueren er det da ikke - den slags er man heldigvis fritaget
for på en gammel Opel

> [...]
> og belære reserdevelsekspedienten om de forskellige dele jeg spørger
> på (som egentlig er dem jeg oprindeligt kommer efter at få svar på).

Det er vist generalt ved alle - sådan er det ihvertfald også ved Opel, hvis
det er lidt mere eksotiske ting.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:29

> Det er vist generalt ved alle - sådan er det ihvertfald også ved Opel,
> hvis det er lidt mere eksotiske ting.

I Kolding er det så slemt, at hvis jeg gør det så nemt for dem, som at
komme med de originale reservedelsnumre, så går de helt bagover, spørger
hvad det er, hvilken bil det er til og hvor jeg har numrene fra...

Men okay måske jeg næste gang skal prøve at spørge efter den dims der
sidder nedenunder bilen til venstre oppe under motoren og som er sådan lidt
sekskantformet, ej ret stor.. :)

Jeg vil jo bare mene det er nemmere med de originale numre som de selv har
i deres EPC

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 18:52

Martin Johansen [6000] wrote:

> Men okay måske jeg næste gang skal prøve at spørge efter den dims der
> sidder nedenunder bilen til venstre oppe under motoren og som er
> sådan lidt sekskantformet, ej ret stor.. :)

Det gør jeg altid. På en eller anden måde er de (salgs ekspedienter
generalt)
mere hjælpsomme, hvis man "lader" dem hjælpe...

Desuden kan man måske give dem en god oplevelse fordi de kan
hjælpe - den glæde giver jeg dem da gerne. Men jeg er også en umådelig
flinker fyr....

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 17:26

"Agge 3480" <ramsing@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg følger med i de både seriøse og mindre seriøse indlæg derinde og
> takker for venligheden.

Ja, det forum har efterhånden udviklet sig til en masse snakkerier
udenom emnet - kender man jo fra dk.fritid.bil :)

> Det lykkedes mig at finde et rigtig godt og altid disponibelt værksted ved
> Skævinge (Hillerød).

Fino

> Mogens, endnu engang - mange tak for hjælpen.

Your welcome - det var jo vedr. Alfa Romeo

> Jeg har desværre ikke modtaget adgangskoden til sitet for os Alfa-folk
> endnu, men ser frem til at modtage det og deltage aktivt i diverse
> debatter.

Dé ridder åbenbart ikke samme dag, de sadler - atypisk Alfa Romeo !