Et lille problem... bremsen svigter
Fra : Thomas

Dato : 15-08-05 17:05

Hej NG

Så er jeg løbet ind i et mindre problem med min Fiat Duna. Jeg har oplevet
på det sidste at bremsepedalen lige skulle trædes lidt længere ned, når den
var blevet brugt et par gange i træk. I dag oplevede jeg så 2 gange at jeg
kunne presse den helt i bund, uden effekt overhovedet, så nu synes jeg at
den er lidt utryg at køre i, (især da håndbremsen heller ikke virker) så jeg
vil lige høre folk herinde hvad der kan være galt.

Noter til "eksperterne":

1.Den bruger ikke bremsevæske

2.Den fik skiftet bremsefordelerdims (den ude i motorummet) i år 2001/2002
og en masse andet til 7-8 kilo hos autoriseret Fiat værksted

3. Jeg kan ikke fremprovokere at træde bremsen i bund, når den holder stille
(med motoren tændt, hvis nogen skulle nævne vacummet), men samme
pumpebevægelse gir "dykket" når bilen er i bevægelse

Bilen er ikke mange øre værd, så det vil være interessant om det er tegn på
noget så simpelt som luft i systemet , slidt vædske eller en slange der
udvider sig, som jeg selv lige kan fixe.......... den har set sin sidste
mekaniker regning nemli

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 17:13

Mit bud er at du skal ha en ny hovedbremsecylinder, (den forgrenerdims der
sidder ude i motorrummet

Har brøvet noget ligende på 2 biler, og det var den..

Mvh
morten

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-08-05 17:20

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ned, når den var blevet brugt et par gange i træk. I dag oplevede jeg så
> 2 gange at jeg kunne presse den helt i bund, uden effekt overhovedet,
-SNIP-
2 gange !?
Hvorfor var det lige at du ikke stoppede efter første gang ?

> Bilen er ikke mange øre værd, så det vil være interessant om det er tegn
> på noget så simpelt som luft i systemet , slidt vædske eller en slange der
> udvider sig, som jeg selv lige kan fixe

Sikkert hovedcylinderen

........... den har set sin sidste
> mekaniker regning nemli

Må jeg anbefale:
http://www.midtskrot.dk/skrotbil-autoophug.htm

Lad eventuelt dit kørekort ligge i handskerummet, hvis du kan finde på at
køre rundt med bremser der svigter.

Kent Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-08-05 23:12

> [...]

> kunne presse den helt i bund, uden effekt overhovedet, så nu synes jeg at
> den er lidt utryg at køre i, (især da håndbremsen heller ikke virker)

For filen da, få den håndbremse lavet inden du slår nogen ihjel ved næste
bremsesvigt.

Og kig dig om efter en anden hovedcylinder, INDENn du kører nogen steder.

>........ den har set sin sidste
> mekaniker regning nemli

Intet problem, blot du selv kan fikse, eller finde ud af skrotte i tide.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas

Dato : 16-08-05 08:38

> Intet problem, blot du selv kan fikse, eller finde ud af skrotte i tide.

Hej alle

Ja man må jo nok se i øjnene at man ikke har brugt hjernen godt
nok............ eller/og en kombination med at man ikke vil se i øjnene
at selv en Fiat har en begrænset levetid.

Hvis jeg lige skal undskylde lidt, hvorfor jeg ikke stoppede 1. gang
så kan jeg fortælle en lille anektdote. Da jeg fik lavet bremserne ved
Fiat til , efter den faktisk havde lavet noget lignende, oplevede jeg på
den første tur, at pedalen røg langt i bund. Jeg smuttede straks tilbage
til Fiat, hvor de hovedrystende gennemgik det hele igen, uden at finde fejl.
Så efter den episode, har jeg vel taget for givet at det var noget der bare
kunne ske med pedalen, indimelllem..... det har dog så ikke vist sig før
nu igen......

nå... ku være man skulle gå ud og hilse af med den og genopfriske gamle
minder

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 08:59

> [...]

| den første tur, at pedalen røg langt i bund. Jeg smuttede straks tilbage
| til Fiat, hvor de hovedrystende gennemgik det hele igen, uden at finde

Det må en bremse ALDRIG, lige meget hvor gl. og hvilken bil det er. Så hvis
et værksted gør lige sådan, takker du- betaler regningen, og tager til et
andet som er mere kompetent.

| nå... ku være man skulle gå ud og hilse af med den og genopfriske gamle
| minder

Gør du det, og vær glad for der er noget at mindes ;)).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 14:07

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in

> Det må en bremse ALDRIG, lige meget hvor gl. og hvilken bil det er. Så
> hvis et værksted gør lige sådan, takker du- betaler regningen, og
> tager til et andet som er mere kompetent.

Tja jeg ville så "takke" og _ikke_ betale. For det værksted _kan_ ikke være
pengene værd.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-08-05 16:24

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Tja jeg ville så "takke" og _ikke_ betale. For det værksted _kan_ ikke
> være
> pengene værd.

Det har du ret i, MEN hvis de har lavet noget, er du nød til at betale for
det arb. som er lavet. JEG turde bare !"#¤§ ikke lade dem fejlfinde
yderigere, det er det jeg mener :).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 17:35

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Det har du ret i, MEN hvis de har lavet noget, er du nød til at betale
> for det arb. som er lavet. JEG turde bare !"#¤§ ikke lade dem
> fejlfinde yderigere, det er det jeg mener :).

Jeg ved hvad du mener, men et eller andet sted er jeg nødt til at være på
tværs

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 17:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg ved hvad du mener, men et eller andet sted er jeg nødt til at
> være på tværs

Det er gået op for de fleste....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:07

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:43021a44$0$18641$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det er gået op for de fleste....

....Siger manden der der har mig på "watch-listen" for at give mig svar på
tiltale på alt hvad jeg skriver )

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 18:12

Martin Johansen [6000] wrote:

> ...Siger manden der der har mig på "watch-listen" for at give mig
> svar på tiltale på alt hvad jeg skriver )

Watch liste ? Jeg sidder med Outlook, mand!
Så fine features findes sørme ikke

Udover det lægger du op til utrolig mange dumme kommentar - som jeg
gerne leverer

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:26

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:43021e66$0$18643$14726298
@news.sunsite.dk:

> Watch liste ? Jeg sidder med Outlook, mand!
> Så fine features findes sørme ikke

LOL

> Udover det lægger du op til utrolig mange dumme kommentar

Kan du give mit et eksempel som ikke bunder i, at jeg bare har min egen
personlige mening, præcis som andre herinde, og som dermed hverken er mere
eller mindre korrekt end andres?

Næh tænkte det nok Brian

Hvis jeg er lidt rabiatisk i mine udtalelser så skyldes det at jeg ikke
holder min kæft og siger hvad mange andre tænker men ej får sagt, af hensyn
til "politiske korrektheder".

Så jeg er såmend ikke så meget anderledes end dig og andre :)

> - som jeg
> gerne leverer

Joh tak..

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 18:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> Kan du give mit et eksempel som ikke bunder i, at jeg bare har min
> egen personlige mening, præcis som andre herinde, og som dermed
> hverken er mere eller mindre korrekt end andres?

Et godt eksempel på at du lægger op til en dum kommentar, har du
leveret så sent som klokken 18.34 i denne tråd.
Du proklamerer kækt at du skal være på tværs.... den er næsten for nem

> Hvis jeg er lidt rabiatisk i mine udtalelser så skyldes det at jeg
> ikke holder min kæft og siger hvad mange andre tænker men ej får
> sagt, af hensyn til "politiske korrektheder".

God dreng...

> Så jeg er såmend ikke så meget anderledes end dig og andre :)

Nææ... forskellen på dig og "andre" er at du kan tage det uden at
blive småfornærmet - det er så en kompliment fra mig til dig!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 18:58

> Et godt eksempel på at du lægger op til en dum kommentar, har du
> leveret så sent som klokken 18.34 i denne tråd.
> Du proklamerer kækt at du skal være på tværs.... den er næsten for nem

Dit eksempel virker ikke.

Det var en "morsom" kommentar, som så mange andre i gruppen. Såmend ikke
for at "lyde dum".

> Nææ... forskellen på dig og "andre" er at du kan tage det uden at
> blive småfornærmet - det er så en kompliment fra mig til dig!

LOL

Jamen så længe det ikke er personangreb kan du såmend gøre næsten hvad du
vil ved mig :)

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 20:25

Martin Johansen [6000] wrote:
> Dit eksempel virker ikke.

Jeg havde nu heller ikke regnet med at du ville være enig - der er vel
lidt Rasmus Modsat i dig....

> Jamen så længe det ikke er personangreb kan du såmend gøre næsten
> hvad du vil ved mig :)

Personangreb er der jo heller ikke meget sjov ved - det er dét der adskiller
dernne gruppe fra mange andre.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-05 20:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jamen så længe det ikke er personangreb kan du såmend gøre næsten hvad du
> vil ved mig :)

Det er kun mig der må komme med personangreb !!

Martin, du er en "knejtrøv", men en gammel SÅB på slæb

Så ka du lære'et !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 20:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er kun mig der må komme med personangreb !!
>
> Martin, du er en "knejtrøv", men en gammel SÅB på slæb
>
> Så ka du lære'et !

ROFL

Endnu en Rasmus Modsat

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-05 20:54

Brian skriver:

> Endnu en Rasmus Modsat

Mig, nej, blot en mand med meninger

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 21:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Mig, nej, blot en mand med meninger

Sjovt - Martin siger _præcis_ det samme... go figure!

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-05 21:05

Brian skriver:

> Sjovt - Martin siger _præcis_ det samme... go figure!

Forskellen er at Martin er et vrøvlehoved......

Fra : Brian

Dato : 16-08-05 21:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Forskellen er at Martin er et vrøvlehoved......

LOL - enig!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-05 05:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Forskellen er at Martin er et vrøvlehoved......

Sagde manden

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-05 20:53

> Det er kun mig der må komme med personangreb !!

Mangler til dato at se et uberettiget.

Olensen derimod... uha.

> Martin, du er en "knejtrøv", men en gammel SÅB på slæb

LOL

Ikke alle de komplimenter nu..