Så er verdens hurtigste sportsvogn på trap~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-08-05 16:18

Hej gutter

Ak, ja - Ferrari mv har det ikke nemt i disse dage, hvor tunede Kleeman
Mercedeser og andre med lethed æder de fleste af dem på Autobahn...:

Verdens hurtigste sportsvogn er på trapperne..:

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 16:49

> [...]
> Mercedeser og andre med lethed æder de fleste af dem på Autobahn...:
>
> Verdens hurtigste sportsvogn er på trapperne..:

Det var da også på tide at de fik skramlet til at virke.
Jeg så "pakken" på VW motorfabrikken i Salzgitter for halvandet år siden.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-08-05 17:28

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> Autobahn...:
>
> Verdens hurtigste sportsvogn er på trapperne..:

haha forestil jer prisen for sådan en bil i Japan.. De betaler afgifter af
hvor mange kubik motoren er på :D

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-08-05 19:40

> Ak, ja - Ferrari mv har det ikke nemt i disse dage, hvor tunede Kleeman
> Mercedeser og andre med lethed æder de fleste af dem på Autobahn...:

Mnjaaeh, man har nu i mange år kunnet lave en Supra om til en Ferrari /
Lambo "dræber". Men det er jo netop ikke pointen med ejerskab af disse
mærker - at de er "hurtigst" på f.eks. 0-100 - men derimod køreglæde,
kvalitet, KOMBINERET med en heftig ydelse - specielt når du kommer op over
de 250.......

Den nye BMW M5 kan også æde en Gallardo - det tror jeg nu ikke Lambo mister
så meget som ét salg på.

Morgan :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-08-05 22:04

> [...]
> mærker - at de er "hurtigst" på f.eks. 0-100 - men derimod køreglæde,
> kvalitet, KOMBINERET med en heftig ydelse - specielt når du kommer op over

Jep - men jeg har nu alligevel hørt og læst, at de store fabrikanters
effektkapløb kan være dræbende for "de små producenter" af sportsvogne.

Faktum er, at mange af de fyre, der køber høj-potens-sportsvogne ikke har
det godt med, at alle mulige andre biler løber fra dem på motorvejene.

....men i øvrigt så kan jeg sagtens se, at en Kleeman E-klasse aldrig kan
erstatte en Ferrari.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-08-05 14:40

> [...]
> det godt med, at alle mulige andre biler løber fra dem på motorvejene.
>
> ...men i øvrigt så kan jeg sagtens se, at en Kleeman E-klasse aldrig kan

Denne er vist også svær at erstatte med nogle af de andre fine navne, fin
tingest sådan en bette en med stejlende mus på

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27172&tid=16

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-08-05 17:50

> Faktum er, at mange af de fyre, der køber høj-potens-sportsvogne ikke har
> det godt med, at alle mulige andre biler løber fra dem på motorvejene.

Hmm... De fleste jeg kender som ejer Lambo/Ferrari har et relativt afslappet
forhold til det. Specielt dem som bor i US da japaner-tunings "scenen" er
enorm derovre. Chancen for at møde en eller andet opsovset japansk dyt med
nitro er ret stor.

> ...men i øvrigt så kan jeg sagtens se, at en Kleeman E-klasse aldrig kan
> erstatte en Ferrari.

Jeg har prøvet (som passager) en MB CLK 55 AMG med diverse hejs på - og
ifht. selv en Ferrari 360 CS med en sølle V8 motor - er der en verden til
forskel.

Morgan

Fra : Michael

Dato : 17-08-05 13:42

On Tue, 16 Aug 2005 18:50:17 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>Hmm... De fleste jeg kender som ejer Lambo/Ferrari har et relativt afslappet
>forhold til det.

hehe, går ud fra de fleste ikke bor i DK, men sådan af ren
nysgerrighed, du får det til til at lyde som om din bekendtskabskreds
består af gamle mænd med dyre vaner?

Nu er en MB CLK 55 AMG også en V8'er.

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-08-05 09:10

> hehe, går ud fra de fleste ikke bor i DK, men sådan af ren

Korrekt.

> Nu er en MB CLK 55 AMG også en V8'er.

Ja.

morgan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-08-05 11:02

> [...]
> enorm derovre. Chancen for at møde en eller andet opsovset japansk dyt med

Ok - men "folk" i branchen har udtrykt bekymring over udviklingen. Jeg
husker dog ikke hvem og hvor.

Personligt tror jég, at det vil skade supersportsvognene på længere sigt,
hvis de bliver hægtet af effektkapløbet af de store producenter, der af
prestigehensyn skaber stadigt vildere sportssedanner.

......når de store producenter alle har en model med 5-1000 hk, så begynder
det at være svært at være Porsche, Ferrari mv.

/Jan W Nielsen

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-08-05 09:14

> .....når de store producenter alle har en model med 5-1000 hk, så begynder
> det at være svært at være Porsche, Ferrari mv.

Jeg er ikke enig. Sorry, det er jeg ikke. ;) Se f.eks. Porsche - allerede nu
ligger deres 911'ere og roder rundt under 400hk. Du kan NEMT finde både
Mercedes og BMW modeller der er "kraftigere". Alligevel har Porsche deres
livs BEDSTE tal på regnskabet - her igennem de sidste par år.

Køreegenskaber og eksklusivitet er altdominerende faktorer. Det er klart at
hvis en Avensis har 900hk og en Murcielago ikke snøvler sig over 650hk kan
det være at der vil være et "problem".

;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-08-05 21:04

> Jeg er ikke enig. Sorry - det er jeg ikke. ;)

Ok - jeg står i den situation, at jeg både er enig med dig - og med mig
selv.. )

> [...]
> 400hk. Du kan NEMT finde både Mercedes og BMW modeller der er
> "kraftigere". Alligevel har Porsche deres livs BEDSTE tal på regnskabet -

Enig - men jeg mener ikke, at Porsches regnskaber er en konsekvens af, at
Mercedes mv har kraftigere biler end 400 hk - eller noget i den retning.

Jeg mener, at disse bilers "legacy" delvist kommer af, at de er kongerne på
vejen.

Måske peger jeg på noget i retningen af, at supersportsvognene på lang sigt
måske alene vil blive reduceret til en slags
"lotus"-agtig-sjov-baneracer-ting, hvis alle alligevel ved, at de hurtige
biler kommer fra de "almindelige" producenter.

> Køreegenskaber og eksklusivitet er altdominerende faktorer.

Det er jeg også enig med dig i. Derfor er det heller ikke et enten-eller i
min verden. Men hvis 30 procent af kunder skrider, fordi de ikke længere er
"king of the autobahn", så vil det formentlig være fatalt for deres i
forvejen trængte udviklingsbudgetter.

/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-08-05 11:41

hmmm

Jeg får en artikel om brand i biler :S
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 12:50

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg får en artikel om brand i biler :S
| --
Der plejer også at være godt med fut på brandbiler ;).

Fra : Brian Skaarup

Dato : 17-08-05 13:20

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4077

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-08-05 04:27

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev

> hmmm
>
> Jeg får en artikel om brand i biler :S

Og jeg får en artikel om Løver der vil æde Smart biler.

Hmm. Må hellere kigge
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4077

Mvh. Uffe Ravn