Hvad er gået ? (kølervæske)
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 16:30

Hejsa Alle

Min GTI golf fra 90 er begyndt på noget crap..

Det er kommet stille og roligt, men er blevet værre og værre..

1. Den bruger vand.. (måske pga nr 2??)
2. Det siver ud fra låget på ekspations beholderen, og jeg har skiftet låget
med stadigt det samme.
3. Når den står i tomgang med ekspationsbeholderen åben, så vælter vandet ud
af beholderen, men får motoren lidt rpm, så løber vandet som det skal og
bliver nede i beholderen..
4. Motorolien er lige blevet skiftet, og er flot, ikke hvid og skummet...

Mit bud er en død toppakning, men er der andre muligheder ?? inden jeg flår
hele motoren fra hinnaden ?

Mvh
Morten **som godt ved hvad han skal lave imorgen..**

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-08-05 18:32

> [...]
> 4. Motorolien er lige blevet skiftet, og er flot, ikke hvid og skummet...
>
> Mit bud er en død toppakning, men er der andre muligheder ?? inden jeg

Hej Morten,

Da min G2 1.6 TD havde skudt toppakningen ud gjorde den nøjagtig det samme
... jeg prøvede også med et nyt låg ( viste heller ikke lige bedre i min
desperation :)
men det er overtryks ventilen i låget at det kommer ud af.

så jeg vil sige.. toppakning færdig eller ... hvis helt slemt topstykke
flækket.
jeg ved ikke hvor slemme din model er til at flække topstykket men 1.6 TD'er
kan ihvertfald godt finde på det.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 18:50

> Hej Morten,

hejsa

> [...]
> desperation :)
> men det er overtryks ventilen i låget at det kommer ud af.

Ok, har dog før prøvet at det var et defekt dæksel

> så jeg vil sige.. toppakning færdig eller ... hvis helt slemt topstykke
> flækket.
> jeg ved ikke hvor slemme din model er til at flække topstykket men 1.6
> TD'er kan ihvertfald godt finde på det.

Ja td'erne kan godt smadre topstykker, tror ikke gti'erne gør det så meget..

ok jeg skifter den pakning imorgen så

tak for svaret..

Mvh
Morten