Hvilken bil har du følt dig mest "hjemme" ~
Fra : John Sahl

Dato : 13-08-05 21:56

Affødt af Mogens' tråd om vores lækreste bil, vil jeg gerne høre hvilken
bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en
større og vildere motor..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-08-05 22:25

John Sahl wrote:
> [...]
> hvilken bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt
> bare nærmest sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm

Mine nuværende Volvo V70 2,5 TDi aut. til landevejen og cruise og Mitsubishi
Pajero 3,0 V6 aut. til offroad og søndagskørsel...

Og helst ikke omvendt. Godt nok er det en Volvo/traktor men den kører sgutte
de samme steder som Pajeroen...

Fra : Thomas

Dato : 13-08-05 23:36

> hvilken bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt
> bare nærmest sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm
> kniv i olie.?

Volvo S60R...
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r001.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r002.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r003.jpg

--
Mvh/TK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-08-05 23:47

John Sahl wrote:
> [...]
> hvilken bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt
> bare nærmest sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm

Mercedes Benz W123 serie med automatgear (ikke noget manuelt her, da der
ikke er meget kniv i olie over det gearskifte )
Jeg var for nyligt ude at trille i sådan en (igen) og jeg synes stadig at
det er noget af det mest gennemførte, hvad angår "brugervenlighed" for mig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 13-08-05 23:57

On Sat, 13 Aug 2005 22:56:26 +0200, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Affødt af Mogens' tråd om vores lækreste bil, vil jeg gerne høre hvilken
>bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
>sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

En Triumph Stag med Rover 3500 V8 motor i. Den var ejet af min
bofælle, da jeg boede i England i midten af firserne.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-08-05 01:04

John Sahl wrote:
> Affødt af Mogens' tråd om vores lækreste bil, vil jeg gerne høre hvilken
> bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Det må være en Passat 1,6 turbodiesel med intercooler. (fra omkring '90)

Den kunne det den skulle motor mæssig. (Til taxikørsel)

Den var så stor at man ikke behøvede at bekymre sig om
bagsædepassagerene, selvom man hører til dem der tager godt fra af
pladsen. (I en MB 190, som jeg også opnåede at køre i, var der under 10
cm plads bag førersædet, når jeg havde taget den plads jeg havde brug for.)

Den havde det lækreste gear, som man kunne sidde og skifte med to fingre.

Og en ting der undrede mig var at den var så højt gearet i 1. gear at
man ikke kunne sætte igang uden at file lidt på koblingen. Men den var
åbenbart bygget til det.

Eneste anke jeg havde over den var at dieselpunpen gik sig en tur i
omegnen af de 250.000 km.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-08-05 02:11

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Affødt af Mogens' tråd om vores lækreste bil, vil jeg gerne høre hvilken
> bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Min nuværende BMW 325i E90 årg. '05.

-M

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 07:49

> [...]
>
> Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
> Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en

Jeg er mest til små biler med intim atmosfære.

1) BMW 320d - E46, ubetinget den bil med den bedste ergonomi jeg har prøvet.
2) Audi A3 sportsback. Tæt på BMW'en.
3) Min nuværende Golf V er heller ikke så træls.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 14-08-05 08:11

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> hvilken bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare
> nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Håndteringsmæssigt på vej eller bane 2 af mine biler, der lignede
hinanden meget, men med >20 års forskel:
'70 Fiat 125 Special - '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 14-08-05 08:40

John Sahl skrev:

> Affødt af Mogens' tråd om vores lækreste bil, vil jeg gerne høre hvilken
> bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Nuværende Golf V
Kedligt måske, men når man først er vant til at køre golf er enhver
golf som at "komme hjem".

Klaus

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-08-05 08:48

> [...]
>
> Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
> Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en

Måske er jeg lidt småkedelig, men den bedste bil (Kørekomfort og
siddekomfort) jeg endnu har haft er helt sikkert min Opel Zafira 2.0 DTI fra
2004.
Jeg har igennem årene haft en del rygproblemer, men ikke en sygedag med
ryggen siden jeg fik den.......

Plusser:
Masser af kræfter, god siddekomfort, god stabilitet på vejen, 47000
kilometer uden skyggen af problemer, gode bremser, jamen jeg kunne blive
ved.

Minusser:
Tørstig (ca. 10 km/l), gule plader..........

Var den ikke så forbandet dyr ville jeg helt sikert have sådan en på hvide
plader til familien.

MVH
Lars Hansen.

Fra : Christian

Dato : 14-08-05 09:16

> [...]
>
> Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
> Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en

De få gange jeg har væet i en Campingvogn af ukendt fabrikat...

Fra : Peter

Dato : 14-08-05 10:24

Min BMW 323 ti med M-pakke

Fra : Non-Desperado

Dato : 14-08-05 10:43

> [...]

>Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
>Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en

Mine forældres BMW 316 (1,8) E30 med 90 hk.

Jeg vil have en BMW en skønne dag, når forsikringen og tegnebogen
giver lov.

Men min Hyundai Getz 1,3 '04 er nu heller ikke tosset....
Overvejer at skifte til den nye Getz CRDi med 110 hk (ifølge
Bilbasen.dk).

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Mikael L

Dato : 15-08-05 16:02

> [...]
> bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Uden tvivl min gamle arbejdsbiler BMW 735iL og 740D E38

Der sad alt som det skulle, bilen var nem at overskue og man sad super godt
i sæderne.

Mikael

Fra : BJ

Dato : 15-08-05 20:06

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Uden tvivl min gamle arbejdsbiler BMW 735iL og 740D E38
>
> Der sad alt som det skulle, bilen var nem at overskue og man sad super
> godt i sæderne.

Fuldt forståeligt.

Arbejdstilsynet er desværre ikke interesseret i rejsevogne. Det ville også
se dumt ud med 5 hjul, ergonomisk udformning af stolen samt hæve/sænke rat,
pedaler og instrumentbord..

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : BJ

Dato : 15-08-05 16:47

> [...]

> bil i nærmest med det samme følte jer hjemme i, en hvor alt bare nærmest
> sad hvor du forventede det og den bare kørte som en varm kniv i olie.?

Mine gamle og nuværende arbejd- og rejsevogn:

1) Nissan Silvia 2.0i 16V DOHC hvor jeg måtte køre sædet *frem* for at nå
rat og pedaler.
2) Mazda 929 3.0i V6 18V som var en fortrinlig rejsevogn og for datiden
hurtigt motorvejstog.
3) Volvo S80 T6 som er en fortrinlig, behagelig, veldisponeret, hurtig og
yderst sikker rejsevogn.

Jeg savner stadig overflødighedshornet af benplads i Silvia'en....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 12:43

> [...]
>
> Her var det noget så "eksotisk" som en Hyundai Coupe fra 2002..
> Glimragende men meget overset bil, der helt tydeligt bad om at få en

Min fars Volvo S70 er nu også dejlig.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian