indregistering af brugt bil
Fra : Karsten Nilsson

Dato : 13-08-05 17:31

Hej

Hvad skal man sørge for når man skal købe en brugt bil af en privat.
Jeg tænker på hvilke papirer skal jeg have af ham ud over registerings
attest og synsrapport.
Jeg tænker specielt på hvordan med forsikringen, er det noget jeg skal ordne
eller det det noget han ordner, jeg skal vel have en eller anden blanket fra
forsikringen.

Hilsen Karsten

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-08-05 19:00

"Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordne
> eller det det noget han ordner, jeg skal vel have en eller anden blanket

Ja, du skal have fat i en anmeldelsesblanket til forsikringen. Den skal
udfyldes og medbringes på motorkontoret. Hvis der er nummerplader på bilen,
behøver du ikke at medbringe synrapporten.
Hilsen Matthias

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 13-08-05 19:22

Der blev skrevet noget om en anmeldesblanket til forsikringen.
De har ikke nogle sådanne liggende på motorkontoret.
Da mit forsikringsselskab Tryg ikke har et kontor i Slagelse mere.

Hilsen Karsten

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-08-05 19:37

> Der blev skrevet noget om en anmeldesblanket til forsikringen.
> De har ikke nogle sådanne liggende på motorkontoret.
> Da mit forsikringsselskab Tryg ikke har et kontor i Slagelse mere.
>
> Hilsen Karsten

Det er mig der skriver forkert. Den hedder en forsikringsbegæring som Mogens
skriver.
Og den skal du have ved forsikringsselskabet som du ønsker forsikret ved.
Eller du kan også spørge ved en bilforhandler om han har en liggende til det
rigtige selskab du må få.
Hilsen Matthias

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-08-05 19:40

> [...]
> De har ikke nogle sådanne liggende på motorkontoret.
> Da mit forsikringsselskab Tryg ikke har et kontor i Slagelse mere.

Den skal du have dit forsikringsselskab til at lave, da det er en erklæring
om, at bilen vil blive forsikret hos dem.
Hvis de lå på motorkontorerne, kunne vi jo bare tage en erklæring fra et
hvilket som helst selskab og udfylde, hvilket ikke har nogen retsvirkning,
da selskabet skal godkende dig som kunde først.

Kurt

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-08-05 19:53

> [...]
> hvilket som helst selskab og udfylde, hvilket ikke har nogen retsvirkning,
> da selskabet skal godkende dig som kunde først.

Det er ikke helt rigtigt. Blanketten udfyldes som regel i forbindelse købet
af bilen ude hos forhandleren. Forsikringsselskabet kan så bagefter bestemme
om de vil tegne forsikringen som du ønsker det. Og det er ikke sikkert. De
kan f.eks. godt sige, at de ikke vil tegne kasko. Men de kan ikke nægte at
tegne en ansvar efter hvad jeg har forstået på FDM. Men de kan sætte prisen
så højt, at du ikke er interesseret. Så må du ud at finde et andet selskab,
men du kommer til at betale til det første ind til du har fundet det nye.
Hilsen Matthias

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-08-05 20:44

> [...]
> et andet selskab, men du kommer til at betale til det første ind til du

Hvad så, når forhandleren har blanketter liggende til selskaber, som kun
forsikrer visse kunder? F.eks. har politifolk deres eget selskab, og flere
andre faggrupper har særlige aftaler med visse selskaber.

Kurt

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-05 06:11

> [...]
> forsikrer visse kunder? F.eks. har politifolk deres eget selskab, og flere
> andre faggrupper har særlige aftaler med visse selskaber.

Forhandlerne har som regel blanketter liggende til de fleste større
selskaber og det skulle ikke være noget problem. I øvrigt fik forhandlerne
tidligere en bonus ved selskaberne for at anmelde en ny kunde. Om de stadig
får det, ved jeg ikke.
Vil man have et bestemt selskab, så anskaf en blanket hos selskabet direkte
før turen til motorkontoret.
Hilsen Matthias

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-08-05 00:35

Matthias H Matthiessen wrote:
> [...]
> men du kommer til at betale til det første ind til du har fundet det nye.

Der er ikke fri konkkurence på ansvarsforsikringer.

Fordi den er lovpligtig er der nogle regler for hvad den må koste.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-05 06:19

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:ddm038

> Der er ikke fri konkkurence på ansvarsforsikringer.
>
> Fordi den er lovpligtig er der nogle regler for hvad den må koste.

> [...]

Passer ikke. Klippet fra FDM:

4. Hvad dækker en ansvarsforsikring?
Det er lovpligtigt at tegne en ansvarsforsikring, og ethvert
forsikringsselskab skal derfor i princippet kunne tilbyde en sådan. I
praksis kan præmien dog være så høj, at det reelt kan være det samme som en
afvisning.
Hilsed Matthias

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-08-05 12:32

> [...]
> forsikringsselskab skal derfor i princippet kunne tilbyde en sådan. I
> praksis kan præmien dog være så høj, at det reelt kan være det samme som en

Var lige inde og kigge selve bekendtgørelsen, og den var heller ikke med
der. Så den må være røget ud på et eller andet tidspunkt. for jeg mener
bestemt at det har været sådan engang.

Fra : Mogens

Dato : 13-08-05 19:04

"Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hej

Hej

> Hvad skal man sørge for når man skal købe en brugt bil af en privat.

Du checker først, om der restgæld i bilen vha. stelnummeret.
Er det det, skal du have en ordning med gutten/banken/kreditor om,
hvorledes dét bringes ud af verden. Der er ikke noget pro-
blem i at købe en bil med restgæld - der skal blot være styr
på kreditoren.

Ifm. handlen skal I udfærdieg en købsaftale i 2 eksempelare.
man kan udemærket bruge denne her: www.bilpriser.dk/guide.do?GUIDEID=65

Når I har handlet skal du have registreringsattesten, der står i
sælgers navn - og med den (og en slutseddel) i hånden, ejer du bilen.

Efterfølgende kan du omregistrere bilen i dit navn (du har 3 uger til det).
For at kunne omregistrere, skal du have en forsikringsbegæring i
dit forsikringsselskab, idet der altid som mininmum skal være tegnet
en ansvarsforsikring...

Mvh
Mogens

Fra : KubikH

Dato : 13-08-05 20:46

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For at kunne omregistrere, skal du have en forsikringsbegæring i
> dit forsikringsselskab, idet der altid som mininmum skal være tegnet

Så checker du også lige at det ikke er mere end 2 år siden sidste syn.
Er du bare en dag over, kan du ikke omregistrere før du har været til syn !
Mvh
Niels